10 dní bohatě stačí k nastartování hvězdného byznysu

10 dní – doba, během které se můžete naučit základy programovacího jazyku, přečíst opravdu dlouhou knihu anebo založit úspěšnou firmu. 

Každý z nás si jednou musí vybrat cestu života. Většinou jsou dva směry - budu celý život makat pro někoho, budu svůj vlastní šéf. Přičemž nyní bychom se chtěli více věnovat tomu druhému.

Proč začít podnikat?

Téma, na které se nedá jednoznačně odpovědět, ale pokusíme se. Podnikání není práce, je to životní styl. Každý tvrdě pracující živnostník vám řekne, že začátky jsou na tom to nejsložitější. K vykonávání této práce nepotřebuje skoro žádné zkušenosti (jen v tom oboru, ve kterém hodláte začít), to je právě jeden z důvodů, proč řada lidí opouští vysoké školy. Ubíjejí kreativitu a nedávají jim dostatečně možný rozlet.

„Dobře se uč, ať jednou hodně vyděláš!“

Rodiče nás od základní školy učí, že pokud se budeme dobře učit, budeme jednou velmi dobří zaměstnanci. Nalezneme si nějakou dobře placenou pozici a život bude v naprostém pořádku. Ale má otázka zní – je to opravdu to, co chceme? Chceme denně osm hodin prosedět v kanceláři nebo začít rozvíjet vlastní kreativitu? A pochopili to i ti nejlepší – Bill Gates, Mark Zuckerberg, Elon Musk, Elizabeth Holmes anebo zakladatel společnosti Apple, který v roce 2007 na toto téma mluvil na Standfordské univerzitě.

Jak nastartovat byznys? A jak dlouho to zabere?

Nyní už tedy k samotnému postupu, jak během 10 dnů (což je poměrně krátká doba) nastartovat a rozjet vaši firmu. Budeme se mírně inspirovat videem magazínu Entrepreneur.com.

DEN 1.: Čas pro byznys plán

Ať už mluvíme o ready made společnosti či o klasické firmě, důležitý je byznys plán. Nejhorší je, když někdo vkročí do podnikání a nemá jasnou vizi – neví, čeho chce dosáhnout a ani pořádně v čem podnikat. Vemte si do ruky papír a tužku a začněte! Sepište co nejvíce nápadů, od kterých byste se v budoucnu mohli klidně odrazit.

DEN 2.: Prozkoumejte trh

Co budete prodávat? Ponožky, kytky nebo auta? I tak je důležitý obhlédnout konkurenci, podívat se, jak to chodí u jiných firem apod. Zjistěte, kdo je vaše největší konkurence.

DEN 3.: Brand

Víte, co budete prodávat i jak. Nyní jméno. Dejte si záležet a jméno si pečlivě rozmyslete, musí se líbit vám i vaším přátelům hned na poprvé. Následuje logo. Též další důležitý prvek vizuální podoby vaší firmy.

logos-all

Zároveň investujte do webu. Kdo není na internetu, jako by nebyl. Nejenže máte šanci, že na vás narazí více lidí, ale zároveň bude na vás dostupný kontakt 24 hodin denně. Nezapomínejte být také sociální a registrujte svou firmu na sociální sítě = opět způsob, jak nabrat nové zákazníky.

DEN 4.: Čas na vaši firmu

Jako majitel musíte ochránit váš nápad, vaši firmu. Zkuste rovnou popřemýšlet o tom, zda není pro vás výhodnější založení s.r.o.

DEN 5.: Vaše kancelář

Jsme v polovině pracovních deseti dnů, tento den mírně odpočívejte. Popřípadě nabírejte nové tváře do vašeho týmu, najděte nejvhodnější místo pro váš start. Věřte, že ze začátku bude stačit třeba garáž rodičů.

DEN 6.: Dejte všem vědět o svém byznysu

Ze začátku se budou hodit kontakty, rozhoďte tedy už hnedka sítě a naberte co nejvíce potenciálních zákazníků a kontaktů. Jednou se budou možná hodit.

DEN 7.: Chystáte něco velkého, dejte to vědět médiím!

Další propagací, která vám může pomoci jsou média. Dejte jim vědět, ať o vás napíšou! Už alespoň nebudete firmou, o které nikdo neví.

DEN 8.: Začněte na plné obrátky makat na své firmě

Věřte v úspěch a myslete co nejvíce kreativně. Začněte se chovat opravdu jako CEO Vaší firmy!

DEN 9.: Pracujte

Vše je takřka hotovo. Nyní začněte už oficiálně pracovat na svém úspěchu, dejte si pevné cíle a snažte se jich dosáhnout. Přece jen vy jste těmi nejlepšími!

DEN 10.: Párty

Podařilo se vám něco neuvěřitelného, běžte to konečně po deseti náročných dnech zapít se svými kolegy. Nejenže tím posílíte tým, ale oslavíte úspěch a nový začátek.

Nebojte se podnikání! Jen do toho skočte po nohou! Otevřte si svou společnost na klíč!

foto: sophieelliston

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru