10 příšerných technologických zvyků, kterých byste se měli zbavit

Existuje spousta věcí, které děláme jen proto, že jsou jednodušší a pohodlnější. Přestože víme, že mohou být nebezpečné. Některé špatné návyky přitom mohou ohrozit bezpečí vašich osobních údajů. Pojďme se tedy podívat na deset běžných návyků, kterým byste se měli snažit vyhnout.

1. Používáte stejné heslo na všechno

Tohle je pravděpodobně jeden z nejčastějších (a nejhorších) návyků. Je snadné používat všude stejné heslo, protože kdo si jich chce pamatovat desítky? Pravdou však je, že je to neuvěřitelně nebezpečné. Pokud hacker získá jedno z vašich hesel, bude mít přístup k celému vašemu digitálnímu životu. A jestliže vidíte problém v zapamatování, zkuste použít nějakou aplikaci pro správu hesel.

2. Máte stále stejné heslo

Teď už jsme si objasnili, že byste neměli používat jedno heslo pro více účtů. Ono je to ale ještě o trochu složitější. Dokonce byste si totiž hesla měli také pravidelně měnit. A třeba Microsoft radí, že byste to měli dělat každých 30 – 90 dnů.

never-changing-your-password

S hesly to máte jako se spodním prádlem…

3. Nepoužíváte dvoukrokové ověřování

U služeb, které nabízí dvoukrokové ověření (např. Gmail nebo Dropbox) byste ho rozhodně měli využívat. Poté co zadáte heslo vám služba odešle textovou zprávu na váš telefon, ve které najdete kód. Tenhle kód pak zadáte ke svému účtu. Proč? Pro hackery bude těžší dostat se k vašemu účtu, i když budou mít heslo.

4. Zapomínáte odstraňovat fotky a hudbu z telefonu

Pokud existuje nějaký způsob, jak plýtvat úložným prostorem v mobilu, je to neodstraňování věcí, které už stejně nepoužíváte. Jednou za čas byste si vždycky měli udělat čas na to, abyste smazali staré fotografie, hudbu nebo videa. Vždyť je můžete klidně zálohovat na iCloud, Dropbox nebo Google Drive. Hlavně je ale nemějte zbytečně v mobilu. Bude ho to akorát zpomalovat.

5. Špatně sedíte u počítače

Platí to obzvlášť pro ty, kteří sedí od devíti do pěti v kanceláři. Různé výzkumy ukazují, že když denně 8 hodin nebo více jen sedíte, je u vás zvýšené riziko svalových kosterních onemocnění, cukrovky a obezity. A dalších nemocí. Můžete se domluvit se zaměstnavatelem, aby vám pořídil kvalitní židli, kterou lze nastavovat, monitor by měl být v takové výšce, abyste koukali do jeho horní části. A nezapomeňte se občas protáhnout.

sitting-with-bad-posture-at-your-computer

To vlevo jste vy, že?

6. Zapomínáte se odhlásit ze zařízení, která běžně nepoužíváte

Ať už je to ve škole, v práci nebo kdekoliv jinde, kde nemáte vlastní zařízení, nezapomínejte se odhlašovat. Někdy není špatné dokonce vymazat historii prohlížeče. A pokud je to možné, vůbec se na cizích počítačích nepřihlašujte třeba k bankovnímu účtu.

7. Nikdy nerestartujete počítač

Neustále nechávat počítač v režimu spánku mu sice neuškodí, ale zpomalí ho to. Když počítač restartujete, zastavíte všechny procesy na pozadí, které ho mohou zpomalovat. Pokud ho tedy nevypínáte, aspoň ho občas restartujte.

8. Než jdete spát, kontrolujete telefon

Umělé světlo je jednou z největších příčin, které v dnešní době stojí za poruchami spánku. Světlo vaše smartphonu nebo tabletu může skutečně narušit váš spánkový cyklus. Tělo si kvůli němu myslí, že je ráno.

phone_bed

Zvládnete usnout bez zkontrolování sociálních sítí?

9. Otálíte s instalacemi důležitých aktualizací

Instalace aktualizací může být zdlouhavým a nepříjemným procesem, ale je důležitá. Aktualizace softwaru totiž obvykle přichází s opravami chyb, které doposud omezovaly vaše bezpečí nebo rychlost vašeho zařízení. Takže když jste upozorněni, že je připravena nová aktualizace, neodkládejte ji.

10. Nezálohujete si soubory

Telefony nám dnes naštěstí všechny fotky, kontakty a zprávy většinou zálohují samy – na iCloud, Google Drive nebo třeba Dropbox. Ano, se všemi těmi cloudovými službami je to dnes jednoduché, na zálohování pomalu nemusíte myslet. Přesto jsou ale věci, které se vám samy nezazálohují. A často to bývají zrovna ty nejdůležitější.

Zdroj: Business Insider

Komentáře

Nahoru