10 tipů k tomu, aby se vaše firemní stránky na Facebooku staly úspěšnějšími

10 tipů k tomu, aby se vaše firemní stránky na Facebooku staly úspěšnějšími

Jediná věc, která zůstává stejná, pokud jde o marketing na sociálních sítích, je to, že věci se neustále mění. Facebook hodně změnil své algoritmy tak, že pro podniky je interakce s uživateli ještě těžší než kdy jindy. Výzkum ve skutečnosti ukazuje, že dosah stránek na koncové uživatele v loňském roce klesl průměrně o 40%.

Zatímco Facebook vehementně popírá, že by toto tvrzení bylo pravdivé, je jasné, že změnil algoritmus svého EdgeRank. Výsledkem je více firem, které soutěží o mnohem menší podíl pro příspěvky na hlavní stránce uživatelů.

Pro příležitostného pisatele příspěvků, který nesleduje trendy v tomto odvětví nebo page ranky, je to teď opravdu složité. Jak se tedy efektivně dá pracovat na tom, abyste každým příspěvkem zaujali co nejvíce lidí? Klíčem k úspěchu je pochopení toho, co nedělat.

10 věcí, které byste dělat neměli, pokud chcete, aby Facebook nezanevřel na vaši firemní stránku:

1. Příliš časté přispívání. Čím častěji budete psát, tím menší bude kvalita vašich příspěvků – nebo aspoň Facebook dospěl k tomuto závěru. Vzhledem k tomu, že se Facebook page rank zaměřuje na předchozí příspěvky, ne tolik časté příspěvky jsou vlastně upřednostňovány. Lepší je tedy napsat jeden dynamický příspěvek než spoustu zbytečných.

facebook-edgerank

2. Nízké zapojení uživatele. Algoritmy Facebooku se více zaměřují na stránky, které získávají zpětnou vazbu od daného uživatele (příspěvky, komentáře, like, štítky a sdílení). Takže pokud uživatel trvale přistupuje na vaši stránku, příspěvky vaší stránky pak mají na hlavní stránce daného uživatele větší prostor. Pokud však uživatel s vašimi stránkami pracuje jen zřídkakdy, opak je pravdou. Takže uživatel může číst vaše příspěvky, ale pokud se k nim nebude vyjadřovat, na své domovské stránce je neuvidí.

3. Nízké zapojení všech uživatelů. Pokud získá stránka malou interakci od všech svých fanoušků, bude také potrestána. Nízká interakce má na Facebooku červenou vlajku, která snižuje celkový page rank stránky. Takže firmy podnikající v ne příliš oblíbených odvětvích (například pojišťovny) mají obecně nižší hodnocení než stránky se spoustou nadšených následovníků (například stránky zvířecích útulků).

4. Spam. Vzhledem k tomu, že mohou uživatelé vaše příspěvky snadno skrýt nebo nahlásit jako spam, vyvarujte se příspěvkům, které jsou považovány za čistě marketingový spam (například něco ve stylu „Kupujte naše produkty.“). Facebook, stejně jako Google, každou byť jen jednou nahlášenou stránku posune v pořadí o hodně dolů.

5. Málo reklam. Zatímco Facebook trvá na tom, že stránky, které nedávají místo placeným reklamám, nijak neuvádí v nevýhodu, všichni víme, že je tomu přesně naopak. Obecně platí, že společnosti, pokud chtěly získat lepší page rank, musely doplnit místo, které vzniklo omezením jejich obsahu, reklamou.

6. Příspěvky v nesprávnou dobu. Musíte vědět, kdy jsou vaši fanoušci online, a být připraveni se zabývat časem, kdy je jejich interakce vysoká a konkurence ostatních nízká. Pamatujte, že vaše stránka je malá ryba v teď ještě větším rybníku, takže pokud jste schopni psát, když jsou ostatní firmy offline (například po páté hodině odpolední nebo o víkendech), ale vaši zákazníci online, je to vaše vítězství.

7. Užívání služeb třetích stran. Pomocí plánovacích služeb jako je HootSuite, Viral Heat nebo Sprout Social můžete své příspěvky na Facebooku plánovat. Ale získáte tím pouze jedno: ještě nižší dosah na uživatele. To proto, že Facebook aplikace třetích stran rozpozná a znevýhodňuje je – dává jim méně důvěryhodnosti než příspěvkům vytvořeným přímo na Facebooku.

8. Používání hashtagů #. Hashtagy (#) a symboly „@“ jsou pro Twitter, Instagram a další služby. Jejich začlenění do příspěvků na Facebooku okamžitě prozradí, že váš příspěvek vznikl nebo existuje na jiných sociálních sítích. Proto Facebook znevýhodňuje příspěvky, které používají tyto symboly. Bylo zjištěno, že jejich použití snížilo dosah z celkového počtu fanoušků o 6%. To dává smysl, protože Facebook nechce, aby jeho uživatelé dělali reklamu konkurenci.

9. Nikdo vás nehledá. Uživatelé, kteří reagují s vaší stránkou, jsou také důležití. Pokud většina z reakcí pochází od jediného fanouška, správce účtu, nebo dokonce neexistujících uživatelů, očekávejte, že taková interakce bude působit proti (ne pro) vaší stránce. Nejlepší je zaměřit se na nějakou oblast nebo skupinu a zvýšit jejich zapojení s vaší stránkou. Oni o ní pak řeknou i svým přátelům.

10. Špatné nastavení stránky. Špatné nastavení stránky nebo nastavení stránky jako osobní, když je to ve skutečnosti firemní stránka, může způsobit nejen zmatek a odradit potenciální přátele nebo fanoušky (umožňuje to podnikům vidět osobní údaje, které firemní stránce běžně nejsou přístupné), ale je přímým porušením pravidel Facebooku. Ujistěte se, že jste vy nebo zkušený konzultant pro sociální média nastavili vaši stránky tak, aby opravdu odrážely typ podnikání a byly snadno vyhledatelné. Je také dobré zkontrolovat, zda váš obchodní název není obětí porušení ochranné známky, spamu nebo rozzlobeného zákazníka, který vytvořil negativní stránku o vaší firmě.

Ačkoli to celé může být obtížné téma, dosáhnout zlepšení vaší firemní stránky je s pomocí pochopení toho, co nedělat, docela jednoduché.

Zdroj: thesocialbusiness.com, obrázek: fbadvance.com

Komentáře

Nahoru