10 webdesignových trendů letošního roku

Většina webdesignérů nebo vývojářů navštíví tisíce webů měsíčně. Je to dobře nebo špatně? Těžko říct. Rozhodně to ale má vliv na to, jak vnímají dobrý design.

W3C standardy se neustále rozšiřují, rostou a vzkvétají, přibývají novinky. Jsme totiž neustále svědky nových designových trendů, které se postupně začínají zavádět masově.

Jak je to ale vlastně letos? Přehoupli jsme se už za čtvrtinu letošního roku, a tak už můžeme docela s jistotou říci, čím je vhodné zapůsobit.

1. Plochý design

Flat-UI

Plochý design mixuje zábavné barevné odstíny s jednoduchostí, což přináší webům a webovým aplikacím ten správný nádech života a svěžesti. Microsoft vyvíjí Metro už docela dlouhou dobu, Apple představil podobný trend ve svém iOS 7. Plochý design bude v následující době zřejmě stále oblíbenější, takže se rozhodně sluší zařadit ho mezi trendy.

2. Responsivní design

responsive-design

To je jasný druhý pilíř dobrého webu. Není o čem diskutovat. Mobilní zařízení jsou dnes tak rozšířená, že naprosto nelze s nimi nepočítat. Avšak ne každý si to uvědomuje. Stále existuje hromada webů, které nejsou přizpůsobeny mobilům. Standard to prostě ještě není.

3. Minimalismus

minimalist-design

O plochém designu už byla řeč, ale pojďme to trošku zobecnit. Kromě jednoduchého vzhledu by měl být totiž jednoduchý celý web. Pamatujte proto na to, že nejdůležitější na webu je jeho obsah. Kvůli obsahu na něj lidé přišli. Nebudou ztrácet drahocenné minuty sledováním vašich působivých efektů a animací. Ne. Stačí jednoduchost, pokud dokážete zaujmout obsahem.

4. Video obsah

video-background

Můžete napsat opravdu hodně slov, které vyjádří vše, co potřebujete říci. Ale lidi to v určitém bodě přestane bavit. Nechtějí trávit tolik času čtením, potřebují něco interaktivního – třeba video. Natočení takového videa je navíc stále levnější a levnější, a i proto se v poslední době videa na webu tak množí.

5. Firemní typografie

branded-typography

Se službami, jako je Google Fonts, se rozšířily různé fonty.  Výběr je slušný, takže byste si jistě vybrali i vy. Je potřeba zvolit takové písmo, které správně sdělí poselství vašeho webu. Avšak ještě jedna věc není úplně na škodu. Je fajn, když si vytvoříte nebo zvolíte vlastní firemní písmo – takovou firemní identitu. Bude to působit, že nejste na nikom závislí. A to je silné eso v rukávu.

6. Jednostránkový web

Proč by lidé měli něco hledat, když může být veškerý váš obsah na jedné stránce? Jistě jste na to již taky narazili. Celý web je tvořený jednou dlouhou stránkou, kterou se probojováváte rolováním kolečka myši. Zda je to výhodné či nikoliv je jen otázkou vkusu. Každopádně je to trend dnešní doby.

7. Pevná navigace

fixed-navigation

Pevně umístěné hlavní menu se v některých případech může opravdu hodit. Dokonalý příklad vidíte na obrázku výše. Ale nemusí to být jen hlavní menu, které je umístěné napevno. Některé weby takto mají například navigaci pro sdílení na sociálních sítích. Je to fajn, protože uživatel má k dané věci neustále přístup.

8. Postranní menu

Pryč jsou ty dny, kdy byl obsah stránek nahromaděn uprostřed monitoru. Dnes se zaměřujeme na plnou šířku, a tak není od věci používat různé postranní panely a widgety. A dokonale nám k tomu poslouží JavaSccript a jQuery – je docela jednoduché to implementovat a váš web hned vypadá zajímavěji.

9. Paralaxní scrolling

parallax-scrolling

Pod tímto složitým názvem se skrývá technika, která simuluje 3D pohyby obrázků, které jsou ve skutečnosti ve 2D. Je to interaktivní, takže v poslední době dost oblíbené. Pokud si nevybavujete, o co jde, zkuste se podívat na web FK Agency nebo třeba Too Young to Wed.

10. SVG animace

SVG-Animation

Formát SVG má potenciál stát se základním formátem vektorové grafiky na webu. Významný pokrok však předvedl až v poslední době, kdy mu začali věnovat pozornost i profesionální webdesignéři. Výhodný je především díky své malé velikosti a díky tomu, že pokud obsahuje text, je tento text vyhledávatelný.

Zdroj: Tesla themes

Komentáře

Nahoru