100 nejhodnotnějších značek světa, Apple stále vede

Server Brandirectory.com vydal seznam 500 nejhodnotnějších značek světa. Měří se na základě odhadu budoucích výnosů připadajících na značku a podle toho určují celkovou hodnotu. První příčku stále drží Apple, ale jako hlavní zajímavostí je, že 185 míst z 500 obsadily značky z USA, včetně 9 z 10 nejlepších.

Celkově druhým v pořadí je Japonsko se svými třemi největšími značkami – Toyota, Mitsubishi a Honda – jejich hodnota se zvýšila o více než 30%.

Průzkum také uvádí, že Německo, Francie a Velká Británie si rozdělují místa do top 5, ale zatímco Čína s druhou největší světovou ekonomikou je na šestém místě. Pokud jde o celkovou hodnotu značky, tak ta se stále vyvíjí.

Za zmínku také stojí největší skoky v pořadí. Od loňského roku nejvíce poskočil Verizon z 10. na 5. místo a Allianz z 75. na 38. místo. Zatímco ale největší propad se týká značek Shell z 12. na 18. místo, Home Depot z 18. na 25. místo a Marlboro z 57. na 81. místo.

1

2 3

4

5

zdroj: businessinsider.com

Komentáře

Nahoru