12 nejčastějších důvodů, proč váš startup nemusí vyjít

12 nejčastějších důvodů, proč váš startup nemusí vyjít

Mít originální nápad je to hlavní. Sám o sobě ale k úspěchu nestačí. Startupové firmy se rojí jako houby po dešti a nad případným neúspěchem se moc nepřemýšlí. A přece se to děje. Jaké jsou nejčastější důvody rozpadu startupů?

 

1. Máte řešení, ale nemáte cílovou skupinu

Prý se to stává až 42 % startupů. Máte v hlavě úžasný nápad a strašně moc ho chcete zrealizovat. Uvědomte si přitom jednu věc: má váš nápad tu správnou cílovou skupinu? Má vůbec nějakou cílovou skupinu? Ne? Tak si najděte něco jiného.

 

2. Dojdou vám peníze

Důvodů pro vyschlý zdroj může být více. Jedním z nich je opět špatný projekt, ale může to i klidně být špatný managament. Tak či tak, vždy je dobré mít ještě plán B: co když dojdou finance. Protože bez těch se bohužel ve většině případů neobejdete.

Pixmac000001991060

 

3. Máte špatný tým

Investovali jste vše do svého nápadu a na dobrý tým už nezbylo? Špatně.  Můžete mít originální řešení, ale bez týmu to nejde. Mimochodem, uvádí se, že v každém týmu by měla být minimálně 1 osoba schopná mimořádně kritického úsudku.

 

4. Zvítězil ve vás soutěžní duch

Někdo přišel s revolučním nápadem. A vy k němu najdete vylepšení. Ne. Vyvarujte se konkurování a začněte raději tam, kde to ještě nikdo nezkusil.

 

5. Špatně odhadnete cenu

Jak stanovit správnou cenu? To vám nikdo neporadí. Jedno je jasné – nesmí být příliš nízká, ale ani příliš vysoká. Ve špatné ceně se pravidelně topí 18 % startupů.

Pixmac000061841317

6. Máte mizerný produkt

Nalili jste do toho tolik zdrojů a výsledek je prostě špatný. No dobrá. Ale co s tím? Špatný projekt zničí až 17 % startupů. Takže si ukliďte na stole, polkněte hrdost a udělejte to znovu. Jednodušeji. Lépe.

 

7. Nemáte žádný vzor

Žádný učení z nebe nespadl a bylo by hloupé si myslet, že umíte a znáte všechno. Inspirujte se u těch úspěšných, zjistěte, jak má byznys fungovat.

 

8. Máte špatný marketing

Vědět, jak to nakódovat bohužel nestačí. Vedle produktu musíte dbát také na marketing – bez toho to nejde. Prodejte to, dejte lidem myšlenku, že váš produkt potřebují. Špatný nebo žádný marketing pravidelně likviduje kolem 14 % startupů.

Pixmac000054875347

 

9. Ignorujete potřeby zákazníků

Přílišné naslouchání zákazníkům škodí. Ale ignorovat je úplně je opačný extrém, který způsobuje až 14 % startupů velké problémy.

 

10. Špatně jste si to načasovali

Jak se říká, timing is everything. Svět se rychle mění a vy se mu musíte přizpůsobit. Ale nezapomeňte, že lidé jsou ve svých zvycích poměrně rigidní. Nemá tedy cenu jim podsouvat technické řešení, které ještě neocení.

 

11. Přestalo vás to bavit

Udržet si počáteční nadšení pro další rok, dva, pět není tak jednoduché. Nedaří se vám sehnat investory, prvotní ohlasy jsou špatné, tým se musí do práce nutit a vás napadá, zda to prostě nezabalit. Ztráta chuti do projektu bohužel zabije 13 % startupů.

Pixmac000000002054 (1)

 

12. Nesehnali jste investory

Bohužel. Pokud vám vyschly zdroje a nikdo do vás nechce investovat, je to téměř jisté. Alespoň v 8 % případů.

Zdroj: bizjournal.com

Foto: pixmac.cz

Studentka informatiky, občasná copywriterka, milovnice čokolády. Mezi její zájmy patří on-line marketing, sociální sítě a psaní článků. Na jejím Pinterestu najdete přes 900 fotek, což je pro ni stále málo.

Komentáře

Nahoru