12 nejčastějších důvodů, proč váš startup nemusí vyjít
Mít originální nápad je to hlavní. Sám o sobě ale k úspěchu nestačí. Startupové firmy se rojí jako houby po dešti a nad případným neúspěchem se moc nepřemýšlí. A přece se to děje. Jaké jsou nejčastější důvody rozpadu startupů?
1. Máte řešení, ale nemáte cílovou skupinu
Prý se to stává až 42 % startupů. Máte v hlavě úžasný nápad a strašně moc ho chcete zrealizovat. Uvědomte si přitom jednu věc: má váš nápad tu správnou cílovou skupinu? Má vůbec nějakou cílovou skupinu? Ne? Tak si najděte něco jiného.
2. Dojdou vám peníze
Důvodů pro vyschlý zdroj může být více. Jedním z nich je opět špatný projekt, ale může to i klidně být špatný managament. Tak či tak, vždy je dobré mít ještě plán B: co když dojdou finance. Protože bez těch se bohužel ve většině případů neobejdete.
3. Máte špatný tým
Investovali jste vše do svého nápadu a na dobrý tým už nezbylo? Špatně. Můžete mít originální řešení, ale bez týmu to nejde. Mimochodem, uvádí se, že v každém týmu by měla být minimálně 1 osoba schopná mimořádně kritického úsudku.
4. Zvítězil ve vás soutěžní duch
Někdo přišel s revolučním nápadem. A vy k němu najdete vylepšení. Ne. Vyvarujte se konkurování a začněte raději tam, kde to ještě nikdo nezkusil.
5. Špatně odhadnete cenu
Jak stanovit správnou cenu? To vám nikdo neporadí. Jedno je jasné – nesmí být příliš nízká, ale ani příliš vysoká. Ve špatné ceně se pravidelně topí 18 % startupů.
6. Máte mizerný produkt
Nalili jste do toho tolik zdrojů a výsledek je prostě špatný. No dobrá. Ale co s tím? Špatný projekt zničí až 17 % startupů. Takže si ukliďte na stole, polkněte hrdost a udělejte to znovu. Jednodušeji. Lépe.
7. Nemáte žádný vzor
Žádný učení z nebe nespadl a bylo by hloupé si myslet, že umíte a znáte všechno. Inspirujte se u těch úspěšných, zjistěte, jak má byznys fungovat.
8. Máte špatný marketing
Vědět, jak to nakódovat bohužel nestačí. Vedle produktu musíte dbát také na marketing – bez toho to nejde. Prodejte to, dejte lidem myšlenku, že váš produkt potřebují. Špatný nebo žádný marketing pravidelně likviduje kolem 14 % startupů.
9. Ignorujete potřeby zákazníků
Přílišné naslouchání zákazníkům škodí. Ale ignorovat je úplně je opačný extrém, který způsobuje až 14 % startupů velké problémy.
10. Špatně jste si to načasovali
Jak se říká, timing is everything. Svět se rychle mění a vy se mu musíte přizpůsobit. Ale nezapomeňte, že lidé jsou ve svých zvycích poměrně rigidní. Nemá tedy cenu jim podsouvat technické řešení, které ještě neocení.
11. Přestalo vás to bavit
Udržet si počáteční nadšení pro další rok, dva, pět není tak jednoduché. Nedaří se vám sehnat investory, prvotní ohlasy jsou špatné, tým se musí do práce nutit a vás napadá, zda to prostě nezabalit. Ztráta chuti do projektu bohužel zabije 13 % startupů.
12. Nesehnali jste investory
Bohužel. Pokud vám vyschly zdroje a nikdo do vás nechce investovat, je to téměř jisté. Alespoň v 8 % případů.
Zdroj: bizjournal.com
Foto: pixmac.cz
Komentáře