Guerilla marketing

Guerill marketing je nekonvenční druh propagace, který má za cíl co maximálně zaujmout originální formou. Jeho taktika spočívá ve třech rocích: udeřit nečekaně, zaměřit se na přesně vytipované cíle, ihned se stáhnout zpět.

Guerilla marketing se kromě originality vyznačuje také nízkonakladovostí. Při guerilla marketingu se nevyužívají klasické mediatypy – pokud ano tak netradiční formou. Díky jeho nízkonákladovosti jej využívají především menší a střední firmy, ovšem velcí zadavatelé si občas také rádi na „guerillu „zahrají, protože si uvědomují velký potenciál kreativního marketingu.

Ukázka guerilla marketingu

 

Jak vypadá guerilla marketing v praxi?

Jako příklad můžeme uvést nezvyklou kampaň, kterou  předvedla společnost Jägermesiter. V létě nechali vytvořit  desetitunovou ledovou kouli a umístili ji v lese u Milovic na Nymbursku. Když led odtál, byly uvnitř koule nalezeny parohy a prázdnou láhev Jägermeistera. Vysvětlení bylo zveřejněno až p té, co zpráva prošla všemi hlavními televizními kanály a rádii.

Jägermeistera

Guerilla marketing od Jägermeistera

Typy guerillového marketingu:

  • Astroturfing
  • Virální marketing
  • Undercover marketing
  • Tissue-packing advertising
  • Wild posting
  • Ambient marketing
  • Presence marketing
  • Alternative marketing
  • Experiential marketing
  • Presume marketing
  • Ambush marketing

 

 

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru