Guerilla marketing
Guerill marketing je nekonvenční druh propagace, který má za cíl co maximálně zaujmout originální formou. Jeho taktika spočívá ve třech rocích: udeřit nečekaně, zaměřit se na přesně vytipované cíle, ihned se stáhnout zpět.
Guerilla marketing se kromě originality vyznačuje také nízkonakladovostí. Při guerilla marketingu se nevyužívají klasické mediatypy – pokud ano tak netradiční formou. Díky jeho nízkonákladovosti jej využívají především menší a střední firmy, ovšem velcí zadavatelé si občas také rádi na „guerillu „zahrají, protože si uvědomují velký potenciál kreativního marketingu.
Jak vypadá guerilla marketing v praxi?
Jako příklad můžeme uvést nezvyklou kampaň, kterou předvedla společnost Jägermesiter. V létě nechali vytvořit desetitunovou ledovou kouli a umístili ji v lese u Milovic na Nymbursku. Když led odtál, byly uvnitř koule nalezeny parohy a prázdnou láhev Jägermeistera. Vysvětlení bylo zveřejněno až p té, co zpráva prošla všemi hlavními televizními kanály a rádii.
Typy guerillového marketingu:
- Astroturfing
- Virální marketing
- Undercover marketing
- Tissue-packing advertising
- Wild posting
- Ambient marketing
- Presence marketing
- Alternative marketing
- Experiential marketing
- Presume marketing
- Ambush marketing
Komentáře