3 věci, které se můžete naučit z online marketingu Movemberu

Ne, neděláme si srandu, vždyť listopad je už skoro za dveřmi. Každopádně my se na něj chceme připravit s předstihem. A ukázat si na něm skvělou strategii kampaně na sociálních sítích. Jen zapřemýšlejte, kde jste se o Movemberu dozvěděli? Určitě to bylo na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru. Movember má skvělý online marketing.

Blíží se Movember, připravte se na sociální sítě plné kníračů

Všichni jste už o Movemberu určitě slyšeli. Jde o spojení dvou slov – Mustache (knír) + November (listopad). Celá kampaň začala už v roce 2003 (!) v Austrálii s cílem poukázat na rakovinu prostaty. Vsadíme se s vámi, že v roce 2003 jste o žádném Movemberu ještě neslyšeli. Ale v posledních letech zažívá každý rok v listopadu doslova boom. Muži si celý listopad pěstují knírky, dokonce používají hřeben na vousy či různé vosky a knírem se všude chlubí. Tedy hlavně na sociálních sítích. A v tom to právě je. Obrovskou popularitu způsobil dobrý marketing a sociální kampaně.

movember-foundation

1. Snadná a vtipná výzva

Abyste ukázali, že Movember podporujete, stačí se měsíc neholit. Muži jsou z toho nápadu vlastně šťastní. Kolikrát říkají, jak je otravné se neustále holit, a v listopadu mají konečně možnost. Dokonce je to naprosto společensky přijatelné, protože to přece děláte pro dobrou věc.

Podobných kampaní už probíhalo víc. Vzpomeňte například na Ice Bucket Challenge, kdy jste se museli polít kbelíkem ledové vody. Tyhle věci lidi nejvíc zaujmou, protože jsou to jednoduché úkony, které vyžadují minimální úsilí, a přesto mají významný dopad.

2. Síla hashtagu

Hashtagy nejsou žádnou novinkou, na Facebooku sice nejsou tak dlouho, ale uživatelé Twitteru je velmi dobře znají. Hashtag #Movember je obzvlášť chytrý, protože je snadno rozeznatelný, krátký a dobře zapamatovatelný. Navíc ho lze využívat každý rok znovu a znovu. Díky tomu, že je krátký, navíc nezabírá příliš místa ve 140znakovém limitu tweetu.

movember-tweets

Tak to vidíte, nejsme jediní blázni. #Movember žije na Twitteru už teď. Vlastně po celý rok!

Pamatujte si to, pokud budete spouštět sociální kampaň. Krátké, inteligentní hashtagy, které lze používat znovu a znovu, jsou nejlepší.

3. Humbuk začne už před listopadem

Muži po celém světě začnou o Movemberu mluvit už v říjnu, uvidíte. Vlastně my jsme toho živým důkazem, když vám ho připomínáme už v září :-) . Existuje bezpočet příspěvků na sociálních sítích o tom, jak se muži připravují na #Movember. Někteří si nechají narůst vousy a čistě se oholí přesně prvního listopadu, dokonce pak na sociální sítě dávají fotky toho, jak se oholili. Během Movemberu pak ukazují, jaké prostředky péče o vousy a knír používají.

hreben-na-knir

Jojo, někteří pánové to berou fakt vážně a o knír se poctivě starají

Vlastně to souvisí s tím hashtagem. Dobrý hashtag je používán po celý rok.

Takže pamatujte: především jednoduchost a dobrý hashtag. Sociální sítě jsou v dnešní době obrovsky mocným nástrojem. Jen ho musíte umět využít.

Komentáře

Nahoru