31letý Filip vybudoval firmu v hodnotě 180 milionů dolarů během 5 let

Filip Tysander začal s podnikáním už během studia. Filip v roce 2011 použil našetřených 24 tisíc dolarů k založení značky hodinek. Nyní má 31 let, přičemž je stoprocentním vlastníkem společnosti s hodnotou téměř 180 milionů dolarů. A vše se stalo náhodou.

Spousta mladých Švédů chce objevovat svět a Filip nebyl výjimkou. Chtěl si splnit svůj sen, a tak po střední škole vycestoval do Austrálie. Setkal se zde s Angličanem jménem Daniel Wellington, který měl na zápěstí hodinky značky Rolex s klasickým NATO náramkem. A přesně v tomto okamžiku začala vznikat milionová značka Daniel Wellington, prozatím v hlavě Filipa.

filip-tysander

Filip Tysander je úspěšný podnikatel

Už samotný název napovídá, že by se mělo jednat o mezinárodní značku hodinek. Nicméně úspěch nebyl přes noc. Filip po návratu do Švédska se pokusil najít práci, ale bezvýsledně, a proto se zapsal na studium obchodu. A během tohoto studia založil dvě společnosti, a to na prodej kravat a plastových hodinek online. V roce, kdy promoval, použil 24 tisíc dolarů našetřených z předchozího podnikání k založení třetí společnosti, která mu měla změnit život.

„Začal jsem malým internetovým obchodem. Navrhl jsem logotyp sám ve Photoshopu. A potom jsem poslal vzory do Číny, aby mi vyrobili NATO náramky,“ řekl Filip.

Hodinky získávaly na popularitě svým stylovým designem a cenou. A hlavně za úspěchem stojí to, že Filip uměl využít mezeru v marketingových strategiích, kterou v té době měli jeho konkurenti. Filip použil sociální média jako propagační nástroj.

Kampaň byla postavena na aktivním získávání vlivného množství fanoušků, jimž představil své hodinky. Ačkoliv jsme v současné době na takové strategie zvyklí, před několika lety tomu tak nebylo. A nyní má značka Daniel Wellington více než 2 milionů sledujících na Instagramu, což je mnohem více, než má leckterá konkurence.

V roce 2014 značka prodala více než 1 milion kusů hodinek, čímž dosáhla prodeje ve výši 70 milionů dolarů. V roce 2015 byly příjmy z prodeje ještě vyšší, a to 170 milionů dolarů. Filip má lukrativní marži více než 50 % a je jediným vlastníkem společnosti. V loňském roce si tak přišel na zisk ve výši 66 milionů dolarů. A ve Stockholmu si pak koupil nejdražší byt o velikosti 418 metrů čtverečních. Cena bytu byla 12,8 milionů dolarů.

1

Byt ve Stockholmu s nádherným výhledem na město

„V roce 2013 jsem neměl ani tušení, že by společnost mohla mít potenciál růstu do současné podoby. Ale dnes je součástí mého každodenního života. Jsem neuvěřitelně šťastný,“ dodává Filip.

A podle jeho slov se úspěšným podnikatelem může stát každý. Vyžaduje to čas a trochu štěstí. Odkazuje se na slova Malcolma Gladwella, který tvrdí, že trvá až 10 tisíc hodin podnikání, než pochopíte, jak je vše propojené.

Zdroj / Foto: Business Insider

Komentáře

Nahoru