5 způsobů, jak poděkovat komunitě na sociálních sítích

5 způsobů, jak poděkovat komunitě na sociálních sítích

Už mnohokrát jsme si řekli, jak dosáhnout většího počtu sdílení, komentářů, retweetů, jak rozšířit počet kontaktů – zkrátka, jak co nejvíce zapůsobit na komunitu na té které sociální síti. Pokud se vám to podařilo a přiměli jste lidi, aby věnovali svůj ča sa energii podpoře vaší značky, nezapomněli jste jima za to také adekvátně poděkovat?

Používání sociálních sítí totiž sahá mnohem dál, než jen k prosazování vaší značky a brandbuildingu, jedná se především o vytváření a udržování sociálních kontaktů a vztahů. Jedním ze způsobů, jak tyto vztahy udržet, je právě vděčnost. Zde je pět nápadů, jak poděkovat lidem i společnostem, které vám pomáhají růst:

1. Na Twitteru: Poděkujte spojením

Poděkujte bloggerovi, který se o vás zmínil ve svém posledním postu nebo webdesignerovi, který vám vytvořil ty úžasné stránky. Poděkovat někomu na Twitteru zabere pár sekund, ale efekt bude neuvěřitelný. Zde je ukázka, jak obchod WholeFood děkuje všem, kdo jej nějakým způsobem propagovali nebo pochválili:

Obchod WholeFood na Twitteru osobně děkuje každému, kdo jej zmíní ve svých tweetech

Obchod WholeFoods děkuje každému, kdo jej zmíní ve svých tweetech

A ještě jeden příklad: bloggerka Molly Wizenbergová osobně děkuje každému, kdo ji pochválí nebo ji také označí ve svých tweetech:

Blogerka Molly  Wizenbergová ví, jak vyjádřit vděčnost svým čtenářům a osobně na Twitteru děkuje každému, kdo ji zmíní ve svém tweetu

Blogerka Molly Wizenbergová ví, jak vyjádřit vděčnost svým čtenářům

2. Na LinkedIn: Podpořte kolegu

LinkedIn vždy umožňoval funkci Doporučení – jedná se vlastně o způsob, jak mohou zaměstnavatelé i kolegové hodnotit něčí práci. Nyní síť umožňuje další zajímavou funkci – Endorsements – podporu. Jedná se o to, že jediným kliknutím můžete ohodnotit něčí schopnosti v konkrétní oblasti. Jak lépe poděkovat kolegovi než tím, že veřejně vyzdvihnete jeho dovednosti?

Poděkujte svému podporovateli tím, že na LinkedIn oceníte jeho schopnosti

Poděkujte svému podporovateli tím, že na LinkedIn oceníte jeho schopnosti

3. Na Facebooku: Like a odezva na něčí stránce

Vaše spřátelené značky a blogeři obvykle mívají své vlastní facebookové stránky a určitě nepřehlédnou, když jim dáte like nebo sdílíte jejich obsah. A udělat to je přitom tak snadné! Zkrátka jen najděte stránku člověka, kterému chcete takto poděkovat a dejte like. Když se na stránce objeví obsah, který se vám líbí, sdílejte jej. Opět nesmírně snadná cesta, jak veřejně ocenit něčí přínos pro vaši značku.

Poděkovat někomu na Facebooku je snadné - stačí si oblíbit jeho stránku a sdílet jeho zajímavý obsah

Poděkovat někomu na Facebooku je snadné – stačí si oblíbit jeho stránku a sdílet zajímavý obsah

4. Na Pinterestu: Repinujte něčí skvělý obsah

Repinování něčího obsahu tento obsah propaguje dalším lidem. Pokud tedy ukázat, jak si druhé strany vážíte, repinujte takový obsah, který ukazuje přímo k nim. Je jisté, že to druhá strana ocení. Link může vést k něčímu blogu, knize, zajímavému postu nebo čemukoliv jinému.

5. Na vašem blogu: Napiště vděčný post nebo vytvořte profilový článek

Blog je jedním z nejmocnějších nástrojů, jak světu představit někoho, komu chcete vyjádřit své díky. Můžete sepsat celý článek, v němž se zmíníte o přínosu, který pro vás osoba či značka měla, nebo můžete vytvořit článek, kde druhou stranu představíte – buď formou vytvoření profilu nebo v podobě interview. Tento způsob poděkování by ovšem měl být vyhrazen pouze pro ty, kdo pro vás skutečně udělali něco velmi hodnotného a speciálního.

Jakým způsobem dáváte svým podporovatelům najevo vděčnost vy? Nebo jste na ně až dosud zapomínali?

Zdroj: http://wearesocialmedia.gr/5-ways-to-thank-community-on-social-media/

Zdroj obrázků: http://wearesocialmedia.gr/5-ways-to-thank-community-on-social-media/

Komentáře

Nahoru