50 tipů, jak na atraktivní business logo

Pokud si tohle přečtete pěkně poctivě od začátku až do konce, budete vědět úplně všechno, co potřebujete k vytvoření úspěšného loga. Vezmeme to pěkně popořádku od inspirace až k realizaci.

Logo design je všude kolem nás. Loga totiž slouží široké veřejnosti jako šikovná a okamžitá připomínka společnosti nebo produktu. Není tedy divu, že je jejich design tak důležitý. A navíc v dnešní době, kdy má každý na podporu svých produktů a služeb i webové stránky, poptávka po prvotřídním logu jen stoupá. Vlastně nikdy nebyla vyšší.

A s tím, že je kolem nás k vidění stále více různých log, přichází i výzva vytvořit takové, které se bude lišit. Ale jak vymyslet něco originálního, co by vynikalo v nekonečném oceánu podobných věcí? A jak něco takového vytvořit rychle, ale zároveň kvalitně? Pojďte číst.

PŘÍPRAVA

1. Prozkoumejte své publikum

Dobré logo není jen něco, co dobře vypadá - má i sdělit něco o značce.

Dobré logo není jen něco, co dobře vypadá – má i sdělit něco o značce.

Vytváření loga není jen o pěkné vizuální podobě. I to, co děláte nebo čeho se účastníte, ovlivňuje vaši značku. Dává tedy smysl, že prvním krokem při vytváření loga by mělo být zhodnocení vašich činností.

Už v tomto raném stádiu je vhodné zapojit do vývoje nějakého klienta. Vy totiž můžete svoji firmu vnímat poněkud jinak než vaši klienti. Je tedy důležité, aby se jejich názory brali v potaz ještě před tím, než začne skutečné projektování.

2. Ponořte se do značky

logo-design-london-ltd

Můžete se i vracet do minulosti, nabádá Martin Christie na londýnském Logo Designu.

Ještě předtím, než své myšlenky převedete do loga, měli byste strávit nějaký čas sestavováním dokumentace klientů vaší firmy: kdo jsou, co dělají a jaké jsou jejich demografické údaje.

A podívejte se na to, na co jsme se zaměřili v předchozím kroku – jak oni vnímají vaši firmu. Po této analýze sestavte seznam věcí, které byste měli a neměli dělat. Je důležité, abyste tohle uskutečnili ještě před zahájením tvůrčí práce.

„Podívejte se na všechna ta různá loga, které klient používal od roku, kdy byla společnost založena,“ radí Martin Christie na Logo Designu v Londýndě. „Pokud se vrátí o mnoho desetiletí, může to být zvlášť zajímavé. Mohli by se vracet do minulosti, pokud by se chtěli prosadit jako tradiční značka, nebo by měli radikálně přepracovat své původní logo do něčeho čerstvého a futuristického.“

3. Schovávejte si všechny své návrhy

hacienda

Staré náčrtky mohou být zdrojem nové inspirace.

„Je dost pravděpodobné, že pro každé logo, které navrhujete, přijdete s pár desítkami skic, než se rozhodnete, kterou z nich dále rozvíjet,“ dodává Martin Christie. „Nikdy nevyhazujte tyto původní návrhy, tvoří cenný zdroj.“

„Jen proto, že se nějaká z vašich skic nebude hodit jednomu klientovi, to neznamená, že nebude fungovat vůbec. Prohlédněte si to, co jste kdysi dělali, a možná zjistíte, že semeno může s trochou péčí růst a vyrůst až do loga, které hledáte.“

4. Udělejte online průzkum

Logo Moose je skvělým zdrojem inspirace.

Logo Moose je skvělým zdrojem inspirace.

Dva skvělé weby pro online logo design jsou Logo Moose a Logo Gala. Najdete tam spoustu inspirace. Ale jedna věc, na kterou je dobré pamatovat, je vědět, kdy přestat s výzkumem designu svého loga. Lepší je podívat se na 10 návrhů, které jste udělali a neumíte si z nich vybrat, než se plácat třeba v 50 návrzích.

Pokud stále tápete, zkuste se podívat na klíčová slova ve slovníku nebo tezauru nebo pro inspiraci googlete obrázky na určitý dotaz. Pokud při tom budete držet v ruce své skici a dívat se na předchozí kresby, můžete zkombinovat současné nápady s těmi již realizovanými. A právě tak může vzniknout dokonalé řešení přímo na míru.

5. Bojujte s pokušením napodobení

Všichni máme své designové vzory. Někdy je milujeme tak moc, že chceme jejich styl napodobit. Ano, říká se, že imitace je nejupřímnější formou lichocení. Nicméně v reálném světě je to jen způsob, jakým řeší tvůrčí problémy opravdoví lenoši. A to vy přece nejste.

Zeptejte se sami sebe, zda je styl, který používáte, vhodný pro potřeby klienta. Myslíte, že opravdu chcete design loga, který použije stejný font písma, jenž můžete vidět na reklamě Quaker Oats ze 70. let minulého století?

6. Nedovolte, aby diktovali klienti

Nevěřte zase úplně všemu, co vám řekne klient. Podívejte se na to, co si myslí, a zkuste si klást otázky týkající se jakýchkoliv nejasností, které najdete. „Logo by mělo být kultovní“ a „Logo by mělo být zapamatovatelné“ jsou jen dvě klišé, která od svého klienta přece ani slyšet nepotřebujete.

Muže, který nakopl kočku a byl oblečený jako Santa Claus, si všichni zapamatují. Ale ze špatného důvodu. A z toho si vezměte příklad. Vaše logo musí být zapamatovatelné, ale tím pozitivním způsobem.

7. Vytvořte seznam a roztrhejte ho

Zkoumáním designu loga by se dalo strávit celé dny, protože je na světě opravdu dostatek knih a webových stránek, kde byste mohli hledat inspiraci do nekonečna. Ale dělejte si poznámky právě o těch, na kterých se objevují podobné hodnoty. Pak se na své seznamy poznámek podívejte a analyzujte to, co se vám na jednotlivých návrzích nelíbí. Ty pak roztrhejte a používejte zjištěná pravidla jako vodítko pro vytvoření svého vlastního jedinečného kousku.

POČÁTEČNÍ DESIGNOVÉ PRÁCE

8. Nakreslete to

logotip13

Před tím, než si sednete k počítači, vezměte si tužku a papír.

Pořádné pochopení toho, co musí být sděleno, přijde až s prvním návrhem. Lepší je zvolit pro něj jen tužku a papír. To vám totiž umožní být experimentální a neuvíznout v detailech.

Je lákavé přejít rovnou k počítači, ale Ben Powell radí nutkání odolat. „Co jste se naučili používat jako první? Počítač nebo tužku a papír?“ pokládá řečnickou otázku. „Skicování je mnohem rychlejší způsob, jak zaznamenat počáteční nápady ještě předtím, než se vůbec dotknete Photoshopu. Nezáleží na tom, zda umíte či neumíte kreslit. Potřebujete jen vyjádřit své myšlenky tak, abyste je vy sami pochopili.“

9. Vytvořte vektory

logotip15

Vektory jsou v mezi fázi vývoje dobrou pomůckou.

Po úplně prvotním nakresleném návrhu postupují někteří designéři tak, že se pustí do dalších technických skic na milimetrovém papíře. Ale nejlepší způsob, jak si ušetřit pozdější frustraci, je vytvářet loga pomocí vektorů. V tomto případě se vám bude hodit Illustrator CC, ve kterém si budete moci měnit měřítko svého výtvoru bez ztráty kvality.

10. Používejte chytré objekty

Pokud své logo potřebujete kombinovat s jinými prvky, můžete jej zkopírovat a vložit do Photoshopu jako „chytrý objekt“ (opět bez ztráty kvality).

Pokud vytváříte logo, které nebude vytištěné, ale bude se zobrazovat na displejích a obrazovkách, buďte zvlášť opatrní na tenké čáry nebo velmi tenká písma. Různé monitory totiž mohou zobrazení změnit.

SPRÁVNÁ TYPOGRAFIE

11. Pečlivě vyberte písmo

microsoft

Nový design loga Microsoftu představuje aktuální trendy – jednoduchou grafiku i typografii.

Typografie je pro dobrý design loga samozřejmě zásadní. Máte dvě hlavní cesty, kterými se můžete vydat: buď vytvořit vlastní písmo, nebo upravit stávající.

Pokud vytváříte vlastní písmo, snažte se, aby vypadalo moderně, protože jinak by mohlo rychle vyjít z módy. Musí být také jednoduché a čitelné. Podívejte se na slova, která chcete napsat. Pokud jsou neobvyklá, mohlo by lépe fungovat jednodušší písmo. Pokud jsou to běžná slova, můžete být kreativnější, protože bude snadné je rozpoznat.

12. Přizpůsobte si existující písmo

Neexistuje pravidlo, že si musíte vytvářet vlastní font písma. Zvažte přizpůsobení již existujícího.

Odstranění, prodloužení nebo spojení částí písmen může být dostatečnou úpravou, aby byl váš návrh jedinečný. Je úžasné, jak malou část z některých písmen stačí vidět, abyste stále byli schopni rozeznat slova.

13. Vyvarujte se neobvyklým písmům

Nenechte se zlákat k oživení designu svého loga pomocí nezvyklého písma. Většina z nich je zdarma a to právě proto, že se jejich využívání příliš nevyplatí. V zájmu profesionality byste se jim měli za každou cenu vyhnout.

Většina nezvyklých fontů je příliš ozdobná, příliš tenká nebo jsou s největší pravděpodobností používána na stovkách levných vizitek. Pokud jde o design loga, měli byste vybírat standardní písma, která nejsou příliš zdobená.

14. Zkontrolujte, aby font odpovídal značce

Fonty jsou dostupné ve všech možných tvarech a velikostech s různou tloušťkou a stylem. A není to pouze o tom, aby vypadaly dobře. Vlastnosti písma musí dobře sedět i k vaší značce.

15. Zvažte pouze textové logo

laga1

Logo pro tuto stavební firmu vytvořil Jiyoung Lee.

Někdy není špatné vytvořit jednoduché logo, které naplno využívá sílu typografie a je tedy založené jen na textu. Dělají to tak designéři po celém světě, takže proč se od nich neinspirovat?

VYUŽITÍ PROSTORU

16. Přemýšlejte o prostoru kolem loga

Kolem loga existuje určitá oblast, která by neměla být zaplněna jiným obsahem.

Kvůli tomu je při vytváření loga dobré zvážit, jak bude používáno. Pokud například uvažujete tak, že bude logo používáno v pravém dolním rohu fotografie, ujistěte se, že bude opravdu vždycky používáno právě takhle.

17. Využijte prostor efektivně

Mnoho výborných log má ve využití prostoru ukrytý nějaký skrytý význam. Klasickým příkladem je logo Fed Ex, které pomocí písmen E a x vytváří šipku. A existuje i mnoho dalších skvělých příkladů, kdy logo na první pohled vypadá obyčejně, ale při bližším prozkoumání odhaluje zajímavé detaily.

18. Nepřehánějte to

Zkuste použít právě získanou radu, ale jako vždy pamatujte, že všeho moc škodí. Takže nepřidávejte do loga různé tvary a obrazové prvky jen proto, že je to možné. Pamatujte si, že se nechystáte se svým výtvorem zaujmout ostatní designéry na Dribbble, snažíte se vyřešit obchodní problémy a posílit značku v očích svých zákazníků.

 GRAFICKÝ DESIGN

19. Udělejte svůj design aktivní, ne pasivní

tip16

Logo Twitteru se v průběhu let proměnilo ze statického ptáka do ptáka v letu, který naznačuje pohyb.

Zvažte skutečnost, že byste do vašeho návrhu mohli přidat něco, co by navodilo pohyb. Neznamená to, že musíte přidat různé čáry ilustrující pohyb, které znáte z karikatur a komiksů, ale spíše to, že byste mohli přemýšlet o velikost, poloze a otáčení prvků v rámci svého návrhu.

Ryba bude vypadat jako že je v pohybu, pokud bude plavat nebo bude uprostřed skoku. Ale pokud ji nakreslíte ze strany, bude vypadat staticky, jako byste ji pověsili na stěnu. Je třeba vzít v úvahu i směr předpokládaného pohybu.

20. Kulturní rozdíly

Na západě značí pohyb směrem doleva regresivní pohyb zpět, zatímco pohyb směrem doprava je progresivní a značí myšlení na budoucnost. Takto rozumíme směrům z toho důvodu, že čteme zleva doprava. Avšak například na Dálném východě se věci liší. Takže se rozhodně ujistěte, pro jaký trh logo vytváříte.

21. Stejně jako barvy zvažte i tóny

Design loga musí vypadat dobře jak v černobílé variantě, tak i v barvách. Pokud váš design používá barvy k vyjádření významu, přemýšlejte o tom, jak se bude význam odrážet, když budou barvy odstraněny. Někdy to totiž může způsobit změnu kontrastu mezi různými prvky vašeho návrhu. A bude pak logo dávat smysl?

22. Experimentujte

logotip16a

Logo Cut & Splice není nikdy dvakrát stejné.

Rozhodně se nenechte svázat pojmy a definicemi, co to je nebo není logodesign. Například designér Luke Prowse totiž přišel s velmi originálním využitím loga pro identitu Cut & Splice. Luke vytvořil design, který nikdy není dvakrát stejný. Ani digitálně ani v tištěné firmě. A v té digitální formě logo navíc neustále pulzuje a mění své barvy.

 ČISTÉ A MODERNÍ

23. Nepoužívejte více než dva fonty

Je zřejmé, že pro toto pravidlo se vždy najdou výjimky. Ale jako obecnou zásadu si ho pamatujte. Pokud chcete, aby vaše logo bylo jasné a přehledné, omezujte se vždy na jedno nebo dvě písma.

24. Ujistěte se, že dobře vypadá na tmavém pozadí

yt

Logo YouTube vypadá dobře na tmavém i světlém pozadí.

Klient může být spokojený, když uvidí logo, které mu vytvoříte, na bílém pozadí. Ale o rok později se může vrátit s tím, že firma vyrábí nové marketingové materiály s tmavým pozadím, na kterém logo vypadá příšerně. Vyřešení takového problému předem není nikdy špatné.

25. Držte krok s aktuálními trendy

Ale to, že budete věnovat pozornost současným designovým trendům, neznamená, že se po nich budete otrocky opičit. Jednoduše to berte tak, že pokud chcete vytvořit nový trend, musíte se podívat, proti jaké konkurenci budete bojovat.

26. Odstraňte vše, co je možné

wendyslogo

Mnoho designů loga se v průběhu doby zjednodušilo – nedávný redesign loga Wendy’s je toho ukázkovým příkladem.

Odstraňování je skvělá technika ke zjednodušení. Ptejte se sami sebe na otázky jako „Potřebuje to logo tohle?“, „Dává to smysl?“ nebo „Není to už přeplácané?“

27. Pokud si nejste jisti, dejte to pryč

Pokud se nemůžete rozhodnout, zda je prvek důležitou součástí návrhu či nikoliv, pravděpodobně byste jej měli odstranit. Čím bude vaše logo jednodušší, tím se zvyšuje šance, že bude úspěšnější.

28. Nesnažte se udělat příliš mnoho

Nesnažte se toho do loga vecpat příliš mnoho. Nemusí odrážet všechny aspekty historie společnosti nebo ukazovat výrobky či služby. Logo počítačové společnosti se vůbec nemusí točit okolo počítačů (koukněte na Apple). Logo restaurace nemusí zobrazovat jídlo (McDonald’s).

29. Vytvořte „lock up“ verzi

logotip8

Logo a slogan musí pracovat stejně sehraně spolu i samostatně.

Logo je často doplněno nějakým podtitulem, který vyjadřuje jednoduchou myšlenku firmy. Nike je například spojen s „Just do it“. Oba prvky mohou fungovat samostatně, ale pokud jsou zobrazeny společně, říká se tomu „lock up“. Je to jako kdybyste oba prvky zamknuli k sobě.

Protože mohou být oba prvky používány samostatně, je důležité, aby k vysvětlení významu nepotřebovaly svého druhého pomocníka. Design loga nemusí nutně reprezentovat slogan.

30. Udělejte logo responzivní

Pokud se vaše logo bude používat především na webových stránkách a aplikacích, zvažte, jak ho udělat responzivní. Jednoduché zmenšování nebo zvětšování loga podle jeho kontextu není vždy tím nejlepším řešením. Jak se stále zvětšují displeje a schopnosti různých zařízení, budete muset do grafiky loga přidávat stále více podrobností. Pokud se chcete dozvědět více, podívejte se na vysvětlení a demo Anthonyho Calzadilla.

 FUNKČNOST

31. Vytvořte verze různých velikostí

logotip6

Přemýšlejte nad tím, kde všude bude logo používáno.

Design vašeho loga je nádherný, krásný a úžasný… ale pouze na 24 palcovém full HD monitoru.

Experimentujte se svými návrhy v různých velikostech. Pokud je již máte zpracované elektronicky, přibližte si je a ověřte si, zda dobře vypadají i jako malé ikonky i ve velké formě.

32. Ať je to dobře čitelné

Budete potřebovat, aby vaše logo bylo čitelné v novinách i online a na mobilních zařízeních. Jakmile budete mít nějaký návrh, vytiskněte jej. Vytiskněte jej v různých variantách sytosti. Vytiskněte jej v různých velikostech. Jednu velkou verzi si pověste na zeď nebo položte na podlahu. Pozorně se dívejte a hledejte chyby.

33. Vytvořte netiskové varianty

Stejně jako byste si měli vytisknout své návrhy, měli byste i přijít s několika digitálními variantami. Potřebujete se ujistit, jak bude logo vypadat na obrazovkách počítačů, mobilních zařízení nebo třeba na billboardu.

Zobrazte logo na různých zařízeních, abyste svému klientovi mohli ukázat, jak by mohlo být jeho logo používáno. Mohli byste také popřemýšlet o malinkém šedém logu, protože i taková se na webech používají.

tip12

Logo by mělo být provedeno tak, aby se dalo i vyšít.

Rovněž je docela běžné mít trochu odlišnou verzi loga pro oblečení. Nejlepší způsob, jak takové logo vytvořit, je domluvit se přímo s někým, kdo bude logo na textil tisknout.

34. Udělejte logo odolné budoucnosti

logotip4

Redesign Times

Mnoho designů loga je používáno po mnoho let, takže buďte opatrní a nepoužívejte například fonty, které jsou v módě pouze teď krátkodobě. Také nebuďte příliš konkrétní. Bude se vám to možná zdát směšné, ale firma, která dnes prodává desky, by za 25 let mohla létat do vesmíru.

Většina firemních identit, jako například Shell, se v průběhu času měnila. Každé logo totiž občas potřebuje trochu osvěžit. Ale stále by v něm měly zůstávat některé trvalé prvky.

OBCHODNÍ ÚVAHY

35. Nepleťte si „logo“ se „značkou“

logotip1

Logo olympijských her roku 2012

Jedním z nejčastějších tipů při vytváření identity společnosti je: „Logo není značka.“

Logo olympijských her z roku 2012, které navrhl Wolff Olins, bylo při svém představení v roce 2007 obecně zesměšňováno. Z velké většiny to ale byla chyba médií. Ta totiž lidem nevysvětlila, že se bude používat jako součást úspěšných londýnských her v roce 2012.

36. Vyberte správné téma

logotip3

Příklad tří typů písma od Luka Prowse – autoritativní, přátelské a zábavné.

Představte si, že hledáte online program pro své účetnictví a narazíte na firmu s názvem Harewood, jejichž logo je tvořeno propletenými písmeny, u kterých sedí zajíc. Zřejmě byste pochybovali o tom, zda se vyplatí takovou firmu brát vážně. I kdyby měla spousty ocenění a kvanta spokojených zákazníků, logo by ve vás nevzbuzovalo důvěru.

Logo reprezentuje profesionalitu. Nezapomínejte na to.

ZPĚTNÁ VAZBA

37. Ukažte své logo okolí

logotip11

Logo Kudawara Pharmacy je nezapomenutelné. Ale z ne příliš dobrých důvodů.

Pamatujete si na aféru starou pár let? Logo jedné japonské lékárny získalo celosvětové uznání za to, že bylo neúmyslně poněkud drzé. Někteří lidé samozřejmě argumentují, že je naprosto v pořádku, avšak mnozí z nás v něm vidí něco jiného.

Poté, co své logo dokončíte, pošlete ho svým přátelům a rodině s žádostí o trochu zpětné vazby. Podívejte se na něj zboku a vzhůru nohama. Podívejte se na něj všemi způsoby, jak jen je to možné. Pak jej pošlete klientovi. Nechtěli byste skončit jako Kudawara, že ne?

38. Držte se svého přesvědčení

logotip12

Pravidelná zpětná vazba klienta ušetří práci vám i jemu.

Designér Ben Powell navrhuje: „Je důležité mít pravidelnou zpětnou vazbu od klienta, ale stejně tak je důležité, abyste dali jasně najevo, že to vy jste designér a to je důvod, proč si vyžádal vaše služby.“

„Jakmile klient začne navrhovat věci jako ‚Udělejme ten text trochu větší a zkuste tenhle font,‘ je to špatně. Vy jste designér, je to vaše práce. Dejte to od začátku jasně najevo.“

39. Ptejte se klientů na konkrétní otázky

Pokud je vaše logo hotové, rozhodně se svého klienta neptejte na nejasné otázky jako „Líbí se vám to?“ nebo „Co si o tom myslíte?“. Stejně tak byste se ho mohli zeptat, jestli se mu víc líbí jablka nebo pomeranče.

Ptejte se spíš na něco jako: „Představuje to základní hodnoty vaší značky?“ Pokud se vyhne otázce a řekne pouze, že se mu to nelíbí, požadujte bližší specifikaci. Koneckonců je to jeho značka a on by to měl vědět.

40. Otestujte to mezinárodně

Pokud je to možné, ukažte logo tolika národnostem, kolika to jen jde. A to zejména pokud se logo bude používat po celém světě. Nikdy nevíte. To, co v jedné kultuře vypadá úplně nevinně, může v jiné vypadat neúmyslně neslušně nebo urážlivě. Podobný případ se stal v roce 1998. Arabové si prostě mysleli, že slovo „Air“ moc připomíná slovo „Allah“ psané v arabštině.

41. Zkontrolujte skrytá slova

weight

Někteří lidé si uvnitř loga Weight Watchers všimnou slova „twat“…

Občas se prostě tak stane, že vymyslíte logo, které je textem buď doplněné, nebo je celé tvořené jenom textem. A v tom textu se zjeví slovo, které tam být nemělo.

42. Očekávejte, že vaše logo bude kritizováno

Okamžitá zpětná vazba je často zhruba tak z 80 % negativní. Takže se toho vůbec nelekejte. Lidé nemají rádi změny a důrazně na ně reagují. Ale nebojte se – není to tím, že by vaše práce byla špatná. Dříve nebo později si zvyknou a pak se jim vaše logo bude líbit. A až bude přepracováno příště, budou reagovat opět úplně stejně.

PRŮVODCE STYLEM

43. Vytvořte si průvodce stylem loga

c4style

Průvodce Channel 4 podrobně vysvětluje, jaké logo může být použito a jaké ne.

Průvodce stylem určuje způsob, jaký design může být použit. Obvykle zahrnuje barevné možnosti, velikostní omezení, umístění a písmo. Můžete se podívat na některé z těchto průvodců, které by vás mohly inspirovat.

44. Diktujte barevné možnosti

Průvodce stylem by měl ilustrovat všechny možnosti barev pro design loga. Měl by obsahovat všechny barvy popsané v CMYK i RGB. Přidat můžete i černobílou variantu.

45. Určete velikosti

Některé designy loga vypadají dobře jen do určité velikosti. Pak se stanou nečitelná nebo prostě ztratí svůj účinek. Určete minimální velikost loga, ve které stále ještě zůstane tak působivé, jak jste ho navrhli. Nezapomeňte rozměry udávat v pixelech.

46. Informujte o umístění

Nemůžete si vymyslet, že by vaše logo mělo být používáno pouze tehdy a tehdy, avšak můžete doporučit, kam by mohlo být umístěno. Například může dobře vypadat v pravém horním rohu.

47. Informujte o okrajích

Zvažte možnosti prostoru kolem loga a zkuste to vysvětlit i bez použití měrné jednotky. Prostor pod logem by například měl být čtvrtinou jeho šířky. Takhle se dá správný prostor kdykoliv vypočítat bez ohledu na velikost loga.

48. Definujte, co se s logem dělat nemá

Pokud existují nějaká pravidla, kdy by logo být používáno rozhodně nemělo, specifikujte je. Hlavním důvodem vytváření průvodce je zajistit, aby vzhled vašeho loga zůstával konzistentní – aby vypadalo všude dobře. Takže rozhodně vysvětlete, jak by to vypadat nemělo.

JDĚTE DÁLE

49. Stáhněte si vývojový diagram loga

Stále si nejste jisti, kde začít? To je v pohodě. Zkuste se podívat na tento diagram Johnsona Bankse, který vám vysvětlí postup krok za krokem.

50. Další čtení

No a pokud vám to ještě nestačí, prostě hledejte dále a inspirujte se…

Zdroj: Creative Bloq, obrázky: Gogetcreative

Komentáře

Nahoru