8 tipů: Technologická etiketa v kanceláři

8 tipů: Technologická etiketa v kanceláři

Moderní pracoviště plné technologií a chytrých zařízení je také plné úskalí. Pokud chcete se svými kolegy udržovat správné vztahy a nehádat se kvůli zařízením, která máte v kanceláři, měli byste být ve střehu a dávat si pozor na to, co děláte. A není to jen kvůli zdvořilosti. Tři čtvrtiny oslovených manažerů nedávno řeklo, že porušení technologické etikety může ovlivnit kariérní vyhlídky člověka.

A tak tu máme přehled základních osmi tipů, co v dnešním digitálním věku v kanceláři dělat a nedělat. Přečtěte si níže uvedené pokyny a zamyslete se, zda jste se s nimi již někdy setkali, zda vám přinesly problémy či nepříjemné chvíle.

1. Nikdy neodpojujte zařízení z nabíječky

Někdy může být opravdový boj najít volnou zásuvku, která by dodala šťávu vašim umírajícím zařízením, ale pravidlo „kdo dřív přijde, ten dřív mele“ by mělo spolehlivě platit i v této oblasti. Nikdy neodpojujte jiné zařízení, které se nabíjí, aniž byste se přesvědčili, že už je nabité. Vždycky se zeptejte, zda to můžete udělat – a pokud nemůžete najít vlastníka přístroje, jděte pryč a najděte jinou zásuvku. Nikdy nevíte, zda se třeba majitel zařízení nechystá vydat na životně důležitou schůzku a nepotřebuje veškerou šťávu, kterou by si jeho zařízení mohlo nabít.

2. Nenoste sluchátka pryč od stolu

Umožňuje vaše společnost svým zaměstnancům pracovat se sluchátky na uších? Zaposlouchání se do hudby může být skvělý způsob, jak se soustředit a zablokovat hluk a rozptylování náročného pracovního prostředí, ale ujistěte se, že si je sundáte pokaždé, když opouštíte své místo I když budete chtít udržet si úroveň koncentrace, nenoste sluchátka ve společných prostorách. Může to být vnímáno jako anti-sociální nebo vyloženě hrubé.

headphones

3. Nepoužívejte počítač někoho jiného

Je snadné si myslet, že zařízení je majetkem společnosti, takže ho může používat kdokoliv, ale to se opravdu netýká počítačů a notebooků. Nikdy byste neměli používat počítač někoho jiného, i kdyby to mělo být jen pro super rychlou kontrolu vašich emailů. Většina lidí je ohledně svých počítačů velmi majetnických a na jejich neoprávněné použití pohlíží jako na narušení soukromí.

4. Nezapomínejte doplňovat, co spotřebujete

Pokud jde o kancelářskou techniku, buďte dobrým kolegou. Používáte-li poslední papír z tiskárny, doplňte jej pak. Vracejte zařízení plně nabitá. Pokud máte poslední šálek kávy, vložte do kávovaru novou náplň. Upozorněte na nevyhnutelné chyby tiskárny někoho, kdo může problém vyřešit. Neodcházejte od problému, i když máte moc práce a myslíte si, že si nikdo nevšiml, že jste poslední osobou, která danou věc používala.

printer

5. Nechte svůj mobil trvale v tichém režimu

I když můžete v kanceláři přijímat osobní hovory na svém mobilním telefonu, doporučuje se zapnout ho do tichého režimu, kdykoliv vejdete do kanceláře. Příležitostně si osobní hovory samozřejmě dovolit můžete, ale vsaďte se, že časem kolem vás půjde někdo důležitý, zatímco budete telefonovat, nebo necháte mobil bez dozoru na stole a všichni ostatní ho uslyší zvonit. Váš vtipný upozorňovací tón na sms zprávu může sice někoho pobavit, ale někoho jiného může zase naštvat.

6. Při meetingu omezujte aktivitu na svém notebooku

I když je běžné vzít si s sebou na jednání notebook, pokuste se být disciplinovaní v tom, co s ním budete dělat. I když je lákavé pokračovat v práci, kontrolovat poštu, psát si s někým nebo dokonce v průběhu jednání surfovat po internetu, měli byste tento druh činnosti ze zdvořilosti omezit. Pokud nikdo nevidí na vaši obrazovku, můžete si sice myslet, že by si klepání do kláves mohli vykládat jako psaní poznámek, ale ve skutečnosti bude každému zcela jasné, že vaše pozornost je někde daleko pryč z dané místnosti.

laptopActivityInMeeting

7. Neobtěžujte nikoho zprávami

Nástroje pro rychlou komunikaci jsou velmi užitečné, ale je snadné je zneužít tak, aby se staly skutečnou příčinou obtěžování. Měli bychom respektovat něčí stav „nerušit“, ale samozřejmě existují i jiné problémy. Někoho z vašich kolegů obtěžujte zprávami, jen pokud se týkají dotazu, který lze vyřešit během pár krátkých odpovědí. Pokud bude konverzace delší, vstaňte a běžte sis ním popovídat osobně, nebo aspoň zvedněte telefon.

8. Neupatlejte obrazovku

Nakonec tohle se může zdát jako drobnost, ale věřte, že právě tahle drobnost je obrovským zdrojem pro mnoho zlosti. Snažte se neupatlat obrazovku. Samozřejmě tady nemluvíme o dotykových obrazovkách, ale o monitorech a displejích notebooků a počítačů. Někteří lidé opravdu nemají rádi, když necháte na obrazovce otisky svých prstů. I když je snadné je udělat, když se snažíte na něco ukázat nebo něco vysvětlit, pokuste se nedotýkat obrazovek jiných lidí a rozhodně se jich už vůbec nedotýkejte, pokud máte špinavé prsty.

screenSmearer

Zdroj: Mashable, obrázky:  Dave Olsen, Ernestkoe, Marcos Ojeda, Victor 1558, Lawrence Sinclair

Komentáře

Nahoru