Tisková zpráva: AAA AUTO míří do Polska, Rumunska. Otevře další 4 pobočky v ČR a SR

AAA AUTO míří do Polska, Rumunska. Otevře další 4 pobočky v ČR a SR

V květnu pokračoval růst prodejů skupiny AAA AUTO o 14,8 %, letos se prodalo už 25 901 vozů

Praha, 5. června 2014 – I v pátém měsíci roku pokračoval růst prodeje vozů v síti 33 autocenter skupiny AAA AUTO silným meziročním nárůstem na úrovni 9,5 %, s celkovým počtem 5 525 vozů. Na základě dlouhodobých pozitivních prodejních výsledků skupina rozhodla o dalším rozšíření pobočkové sítě včetně expanze do dalších zemí. Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová oznámila plány skupiny na slavnostní akci k desátému výročí vstupu společnosti na slovenský trh v Bratislavském autocentru.

Dle jednotlivých zemí se v květnu prodalo v České republice 3 596 vozů, na Slovensku 1 480, v Ruské federaci 258 a v Maďarsku 191 aut. Celkové letošní prodeje skupiny se tak vyšplhaly na 25 901 vozů. „Květnovým meziročním růstem o téměř patnáct procent jsme překonali období čtyř let nepřetržitého zvyšování měsíčního objemu prodeje ojetých vozů. Potvrzují se naše odhady výrazného oživení trhu ojetých automobilů,” řekla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Prodeje skupiny AAA AUTO v lednu až květnu 2014 v porovnání se stejným obdobím 2013:

 

YTD 2013

YTD 2014

yoy

Česká republika

15 352

17 445

13, 6%

Slovensko

6 311

6 843

8, 4%

Rusko

901

1 143

26, 9%

Maďarsko

0

470

n/m

Skupina

22 564

25 901

14, 8%

 

Na základě současného růstu prodejů ve všech zemích, kde AAA AUTO působí a díky optimistickým předpovědím dalšího vývoje na trhu ojetých vozů společnost upravila svou domácí a mezinárodní strategii expanze. „V České republice a na Slovensku otevřeme během příštích 8 měsíců nejméně 4 nové pobočky, a to v Mladé Boleslavi a Znojmě v České republice, v Martině a Trnavě na Slovensku,” uvedla Karolína Topolová.

Po velmi úspěšném začátku v Maďarsku, bude společnost posilovat svou pozici i zde. „Nyní hledáme vhodná místa pro pobočky v Kecskemétu a v západní části země, což by neměl být problém, neboť je v tuto chvíli v Maďarsku na prodej přes 150 dealerství,” dodala Topolová.   

Společnost bude také pokračovat v mezinárodní expanzi. “V dubnu 2015 plánujeme znovu vstoupit do Polska, na velmi roztříštěný trh s obrovskou kupní silou a na kterém jsme již nabyli spoustu zkušeností. Velmi pravděpodobně začneme ve Varšavě, v naší bývalé pobočce Piaseczno, kterou plně vlastníme. Je to účelově vybrané místo, kde lze umístit 800 vozů, což z něj činí ideální pobočku pro naše opětovné uvedení na trh. Hledáme i další lokality ve velkých městech k pronájmu či nákupu. Zároveň budeme vybírat ke koupi  vhodné autosalony v Rumunsku pro předpokládané otevření v roce 2016 nebo 2017. V současnosti se zde prodávají nemovitosti s 50% slevou,” řekla Topolová.

Dnešním dnem také skupina AAA AUTO oslavila již 10 let přítomnosti na slovenském trhu. “Po České republice je Slovensko druhým největším tahounem našeho úspěchu. Za dobu své přítomnosti jsme zde otevřeli 11 autocenter a prodali kolem 82 000 vozů. Jen letos to bylo již téměř sedm tisíc a do konce roku očekáváme celkem prodaných 17 000 vozů,” uzavřela Topolová.

V průběhu deseti let se nabídka skupiny AAA AUTO na Slovensku neustále přizpůsobuje požadavkům zákazníků. Preference Slováků se měnily zejména v době ekonomické krize, kdy kupující vyžadovali převážně malá a úsporná auta. V posledních letech je trendem opět návrat k větším a luxusnějším vozům, důraz zákazníci kladou na bezpečnost a komfort.

Za posledních pět let se výrazně vpřed posunula bezpečnostní výbava – čtyři z pěti aut mají ABS, třetina aut je vybavena i ESP. Auta bez airbagu se téměř neprodávají. V elektronické výbavě dominuje klimatizace, kterou nabízí až 76% prodávaných aut, parkovací senzor, který má každé páté auto, či vestavěná navigace v každém desátém vozidle. Pravidelně se opakují i sezónní trendy – v létě roste zájem o kabriolety, v zimě zase o vozy s pohonem 4×4 a off-roady. Téměř 40% aut se prodá o víkendech, během pracovních dnů se kontakt se zákazníkem realizuje prostřednictvím elektronických kanálů – infolinka zdarma, internetová stránka a chat.

Mezi nejprodávanější vozy již dlouhodobě tradičně patří všechny modely značky Škoda (zejména Fabia, Octavia), dále Ford Focus, VW Golf, Opel Astra či Ford Mondeo. Nejdražším autem, které se prodalo, bylo Porsche Panamera za 55 999 eur. Řada vozidel se prodá již do jednoho dne od výkupu, jen letos to bylo již 241 aut, opět nejčastěji Škoda Octavia a Fabia.

Reakcí společnosti AAA AUTO na neustále rostoucí poptávku po luxusních a méně opotřebovaných vozech s nižším nájezdem kilometrů bylo znovu-uvedení značky Mototechna na podzim 2012. Pod touto značkou najdou zákazníci auta s velmi nízkým opotřebením, přičemž jejich cena je mnohem výhodnější než u nových vozidel. Aktuálně má Mototechna v nabídce například i čtyřdveřový plně elektrický sedan Tesla Model S od amerického výrobce Tesla Motors. V České republice podporuje AAA AUTO elektromobilitu i výstavbou dobíjecích stanic. „Rádi bychom našli partnera pro výstavbu dobíjecích stanic i na Slovensku, protože jsme přesvědčeni o důležitosti budoucího trhu s ojetými elektromobily. Chceme být na ni připraveni a chceme se stát lídrem tohoto trhu, stejně jako jím jsme na trhu se standardními ojetými vozy,“ řekla Topolová.

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru