AITOM provedl průzkum srovnávající sociální sítě a tradiční média

AITOM provedl průzkum srovnávající sociální sítě a tradiční média

Společnost AITOM, specialista na tvorbu komplexních internetových řešení, provedla v Česku výzkum srovnávající tradiční média a sociální sítě. Výzkum porovnával, kolikrát denně si lidé přečtou zprávy a kolikrát zkontrolují své sociální sítě. 

 

Z výzkumu vyplynulo, že klasické zpravodajství si jednou denně přečte 71 % mužů a 64 % žen. Ženy dávají přednost sociálním sítím, 75 % žen je kontroluje aspoň jednou denně, 65 % žen několikrát denně. Muži pouze ve 45 % případů. Online televizi a rádio sledují češi málo, 12 % lidí si pouští rádio a televizi 9 %.

 

Doménou ve zpravodajství se stávají čím dál více sociální sítě. S dosaženým vzděláním stoupá také zájem o novinky. Zprávy kontroluje pravidelně až 83 % vysokoškolských absolventů, studenti s maturitou z 67 %, u lidí bez maturity 59 %. Tito lidé poté získávají informace z jiných zdrojů.

Snímek obrazovky 2017-11-03 v 1.02.46

 

Ředitel digitální agentury Pavel Houser vysvětluje: „Náš výzkum jen potvrzuje trend posledních let – lidé stále více informací hledají na sociálních sítích. I klasické zprávy koneckonců sledují na své Facebookové zdi, média i značky se proto na tento trend musejí připravit.”

 

Zároveň varuje před riziky tohoto způsobu informování: „Facebook se stará o lajky a sdílení, takže vám jeho algoritmus podsouvá věci, které se vám budou líbit pravděpodobněji. Každý tak žijeme ve své informační bublině, která ale nemusí být fakticky úplně přesná. Všimněte si, že teď před volbami uvidíte spíše reklamy a příspěvky stran, kterým fandíte, než těm, se kterými nesouhlasíte ani trochu. To samozřejmě může omezit vaše rozhodování, protože nemáte veškerá fakta pohromadě.”

 

Nebezpečí je i na portálech s falešnými zprávami, které si uživatel často nemá jak ověřit.

 

AITOM také sledoval používání sociálních sítí podle věku, které klesá s ročníkem narození. Nejaktivnějšími uživateli jsou lidé mezi 18-29 lety (71 %), poté 30-44 (54 %) a ve 45-59 kategorii své sítě kontrolují lidé denně ve 31 %. 

 

Snímek obrazovky 2017-11-03 v 1.05.43

 

Nejvíce času zde tráví studenti a nezaměstnaní, obě skupiny 77 % a nejméně podnikatelé (35 %). Houser k tomu doplňuje: „To může být podnikatelům ke škodě – potřebují totiž budovat svůj osobní brand a zajistit, aby se o nich vědělo. Důležité je proto naučit se s nimi efektivně pracovat. Skvělou inspiraci lze najít na profilech zkušenějších – například markeťačky Pavlíny Loužeňské, Martina Jaroše nebo politika Dominika Feriho – všichni jsou ve veřejném prostoru vidět často.

 

Při porovnávání jednotlivých aplikací AITOM zjistil, že v aplikacích WhatsApp a Skype jsou také aktivnější ženy (39 %) oproti mužům s 25 %. Nejaktivnější skupinou je zde 18-29 let (53 %), poté 29 % u 30-44 a 14 % u lidí ve věku 45-59 let.

Muži jsou zase aktivnější na Youtube. 32 % prohlíží videa aspoň jednou denně, ženy ve 28 %. Opět je zde nejaktivnější věková skupina 18-29 let (55 %) a s věkem se obliba snižuje.

 

Snímek obrazovky 2017-11-03 v 1.06.29

 

O agentuře AITOM

 

Internetová agentura AITOM vytváří pro své klienty z řad středně velkých firem weby, které plní stanovené cíle. Spolupráce s AITOMem vychází ze vstupní studie, díky které dokáže AITOM pro klienta zodpovědně navrhnout webové řešení a realisticky odhadnout náklady na dosažení požadovaných obchodních výsledků. Díky internímu oddělení internetového marketingu se dokáže postarat i o relevantní návštěvnost webu. AITOM tedy nabízí komplexní internetové řešení: vstupní studii, vývoj webu i internetový marketing.

 

Na českém trhu působí již přes deset let a za tu dobu se jejím specialistům podařilo realizovat přes pět set úspěšných projektů.

 

aitom

 

Zdroj: aitom.cz

Ráda objevuje svět kolem sebe. Cestuje, vzdělává se a potkává zajímavé lidi z celého světa. Věří, že v každém dřímá nějaký poklad, který lze nalézt. V životě si již sama vyzkoušela leccos a viděla i prožila věci, kterým lze často těžko uvěřit. Je plná života a miluje, když ho může předávat ostatním.

Komentáře

Nahoru