Alza.cz otevírá svou první samoobslužnou prodejnu. Zákazníkům budou radit odborníci na video chatu

Už příští týden se zákazníci největšího českého e-shopu s elektronikou dočkají první prodejny budoucnosti. V Praze u výstupu metra Flora otevírá Alza.cz samoobslužný obchod se stovkami nejoblíbenějších produktů. Stačí si zboží přes terminál zboží vybrat, zaplatit a rovnou vyzvednout z úložného boxu, bez dlouhých front, čekání a prodavačů.

alza2

Společnost chce pomocí nového typu prodejen dopřát zákazníkům pohodlnější a rychlejší nákupy s nonstop otevírací dobou, bez zbytečného zdržování ve frontě nebo zdlouhavého čekání na doručení zboží. Realizace této myšlenky trvala rok a vyšla Alzu na pět milionů korun. Lokalita prodejny byla zvolena účelně pro svou dostupnost. Firma však plánuje i další provozovny, a to v blízkosti stanice metra Můstek a Budějovická.

Zatím jde spíše o experiment, pokud se koncept osvědčí, mohly by prodejny budoucnosti postupně vzniknout také v Rakousku, Slovensku a Maďarsku. Systém samoobslužných prodejen by měl fungovat poměrně jednoduše. Na prodejně budou umístěny vestavěné počítače, na kterých si zákazník zboží v klidu vybere a zaplatí pomocí karty nebo online. Jako místo vyzvednutí zvolí danou prodejnu. Pak už se mu otevřou dveře do místnosti s boxy, ve kterých je zboží uloženo. Ke správnému boxu zákazníka navedou LED diody. Pokud se zákazník bude chtít o zboží nejdříve poradit, jsou mu k dispozici zkušení odborníci, se kterými si může popovídat prostřednictvím video chatu na terminálu. Tímto způsobem by prodejna mohla obsloužit přes tisíc zákazníků denně.

V tiskové zprávě společnosti Alza.cz ředitel expanze a facility Jan Moudřík uvádí, že „v prodejně s neomezenou otevírací dobou budou k dispozici i služby, na které jsou lidé zvyklí z klasických shopů. Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment. I v tomto ohledu nový koncept posouvá nákupní komfort dopředu. V žádném jiném obchodě na světě nemá nakupující k dispozici 100 odborníků na jednom místě.“

Zdroj text/foto: Tisková zpráva

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru