Alza navádí české e-shopy, ať odejdou z Heureky

Srovnávač cen Heureka.cz známe všichni. Pro mnoho uživatelů je to jediné místo, kde pátrají po nejlevnějším zboží. Ti vzdělanější chápou, že Heureka neobsahuje úplně všechny české e-shopy, takže občas se dá levněji nakoupit v obchodě, který na tomto srovnávači vůbec není. Každopádně Alza tomu teď dala korunu.

Jeden z největších českých e-shopů Alza.cz se rozhodl bojovat za nezávislost internetového obchodování. Opustil Heureku a vyzývá k tomu i další e-shopy. Důvodem je to, že srovnávač již není nezávislý, jelikož patří konkurenční e-commerce skupině Rockaway.

Alza.cz dokonce spustila web bezheureky.cz, na kterém vysvětluje jiným e-shopům, že bez Heureky se dá žít, existují přece i jiné způsoby, jak zákazníkům pomáhat v rozhodování.

shop_roku

Alza.cz byla dva roky po sobě vyhlášena vítězem kategorie kvality, teď z Heureky odchází

A proč opustit Heureku?

Alza uvádí na webu šest hlavních důvodů.

  1. Rockaway – Heureka už není objektivní, protože skupina Rockaway vlastní spoustu internetových obchodů (Mall.cz, CZC.cz, Parfemy.cz, Sperky.cz, Hodinky.cz, …)
  2. Není objektivní – první pozice jsou placené
  3. Chtějí po e-shopech konkrétní data – kdo nechce být na Heurece „nedůvěryhodným“, musí poskytnout všechny důležité informace, které pak ale Rockaway možná využívá v konkurenčním boji
  4. Heureka košík – e-shopy přichází o marži, kterou získává Heureka
  5. Perpetuum – Heureka  investuje do PPC, přivede uživatele a získá peníze na další PPC, kterému pak e-shopy marně konkurují
  6. Zbytečné investice – kdo si platí reklamy ve vyhledávačích, v podstatě prodělává, protože zákazník může kliknout na jeho reklamu ale také na reklamu Heureky a přes ni se dostat do stejného e-shopu

Podle průzkumu Alzy funguje Heureka spíš jen jako vstupní brána. Uživatel přijde do nějaké kategorie z Heureky, ale více než 35 % lidí si nakonec objedná zboží úplně jiného rázu. Peníze z toho má Heureka, protože je na e-shopu uložené 30 denní cookies.

Bude to vůbec někdo brát vážně?

Na webu bezheureky.cz je dokonce seznam e-shopů, které z Heureky odešly. V tomto seznamu je pouze Alza.cz. Slibují, že každému, kdo bude chtít odejít, poradí, jak bez ní přežít a uspět.

jak_uspet

Jsme jen zvědaví, jestli se k Alze někdo odvážný přidá.

Aktualizace – 20. 5. 2016

Ke kauze Bez Heureky nám přišlo vyjádření od společnosti HP TRONIC Zlín, která je provozovatelem e-shopu Euronics.cz, organizátorem sítě EURONICS na českém trhu a majitelem řady e-shopů, mezi nimi Kasa.cz.

„Rozhodnutí ALZY chápeme a její obavy sdílíme a sdílíme rovněž pochyby o nezávislosti HEUREKY, zejména ve vztahu k jejímu sesterskému e-shopu MALL.cz. Naše pochybnosti ještě zesílily poté, co loni v prosinci vlivem problémů s logistikou kleslo hodnocení MALL.cz na HEURECE na 88 procent a přesto, v rozporu s vlastními pravidly, HEUREKA MALLu ponechala modrý certifikát „Ověřeno zákazníky“.
Je proto reálné, že v brzké době přistoupíme ke stejnému kroku jako ALZA.cz. Rozhodující pro nás bude, jak nás HEUREKA přesvědčí o své skutečné nezávislosti. Naše dosavadní požadavky na smluvně garantovaný, pravidelný, NEZÁVISLÝ AUDIT toho, jak HEUREKA, respektive skupina, do níž HEUREKA patří, nakládá s citlivými daty, která jí posílají všechny spolupracující e-shopy, HEUREKA zatím spíše odmítá. Pokud svůj postoj nezmění, je náš odchod z tohoto srovnávače velmi pravděpodobný.
Stále však věříme, že se nakonec s HEUREKOU dohodneme na vytvoření nezávislého kontrolního mechanismu nakládání s daty, který by nám a současně i všem ostatním e-shopům garantoval, že nedojde k jejich zneužití, a že tak HEUREKA bude i nadále moci zůstat místem, kde zákazník najde srovnání nabídek v podstatě celého trhu a ne jen jeho více, či méně významné části.“

Takové je stanovisko generálního ředitele HP TRONIC Daniela Večeři.

Komentáře

Nahoru