Američané tráví 23 hodin týdně na internetu – kontrolou e-mailu a sociálních sítí

Američané tráví 23 hodin týdně na internetu – kontrolou e-mailu a sociálních sítí

Zůstat stále v obraze na e-mailu, sociálních sítích a dalších formách online komunikace může být pěkná fuška. Rozhodně vám tyto činnosti zaberou více času, než jste si možná nesměle představili. Výzkum zjistil, že Američané stráví každý týden 23 hodin jen udržováním online kontaktů.

Toto číslo představuje asi 14% veškerého času za jeden týden. Nezdá se vám to moc? A co představa více než tří hodin denně, strávených na sociálních sítích? Když započítáte běžné činnosti, jako je spánek, jídlo nebo práce, náhle už tolik času nezbývá…

Dvě třetiny lidí chtějí snížit množství času, stráveného na síti – ale ve skutečnosti to nedělají

Čísla byla získána prostřednictvím ankety, kterou uspořádal eMarketer. Zpráva eMarketeru přináší i další zajímavá čísla: 54% dotázaných uvedlo, že se již pokusili čas, strávený u počítače na sociálních sítích omezit ve prospěch normálního mezilidského kontaktu. Je pravděpodobné, že tato čísla i nadále porostou. Již nyní 62% lidí doufá, že se jim podaří v průběhu jednoho roku snížit využívání technologií a trávit více času s lidmi komunikací tváří v tvář.

Něco jiného jsou ale řeči a skutky. Navzdory tomu, co si Američané přejí, jejich čas strávený užíváním sociálních sítí, e-mailováním, sledování online videí či čtením a psaním blogů, od minulého roku vzrostl. Čas, strávený s novinami či běžným rádiem oproti tomu zůstává konstantní.

Nejvíce žere čas váš e-mail a samozřejmě Facebook

Největším žroutem času je e-mailová schránka. Dotazovaní v anketě uvedli, že kontrolou své schránky stráví i osm hodin týdně. Dále tráví sedm hodin týdně na Facebooku, a pět na YouTube. Téměř stejně času tráví uživatelé také na Google+ a Twitteru.

Frekvence návštěv jednotlivých sítí je různá, většina uživatelů ale kontroluje Facebook či e-mail denně. Více než 75% uživatelů kontroluje e-mail, Facebook a Instagram přinejmenším jednou za den. Pro ostatní platformy, které nyní získávají na popularitě, platí totéž.

Dobří uživatelé se vracejí

Zvlášť populární se zdají být stránky, zaměřené na fotografický obsah. Instagram se může pochlubit fanouškovskou základnou, ve které 70% lidí chodí na stránku denně. Mladší Snapchat nezůstává o moc pozadu – denně jej navštěvuje 67% jeho uživatelů. Dvě třetiny dotázaných denně kontroluje YouTube a 60% Google+. LinkedIn každý den navštěvuje pouze 40% účastníků ankety, ale téměř polovina jej kontroluje několikrát týdně.

Podaří se nám osvobodit ze závislosti na sociálních sítích?

Lidé touží se od sociálních sítí odtrhnout a trávit čas jinak, ale jako by se jim to stále nějak nedařilo. Čas ukáže, zda v tomto směru dosáhneme výrazných úspěchů a využívání sociálních sítí poklesne nebo zda jen své sociální potřeby uspokojíme ve stejném čase na jediné síti, která nám bude nejvíce vyhovovat.

A co vy? Kolik času asi tak trávíte na sociálních sítích? Jste s tímto číslem spokojeni nebo si přejete jej změnit?

Zdroj: http://mashable.com/2013/07/03/americans-time-online-texting/

Zdroj obrázku: http://mashable.com/2013/07/03/americans-time-online-texting/

Komentáře

Nahoru