Apple asi zapomněl, proč existuje. Mysli jinak? Už ne

Apple asi zapomněl, proč existuje. Mysli jinak? Už ne

Steve Jobs ve své druhé éře rozjel kampaň se stručným a chytlavým sloganem „Think different“ – Mysli jinak. A byla to pecka. Kampaň vysílala jasné poselství – pokud jsi praštěný, umělec, pokud jsi jiný, stejně jako my – pak jsi členem našeho kmene.

Apple tuto myšlenku nadále potvrdil i ve svém manifestu – „Lidé, kteří jsou dostatečně blázniví na to, aby změnili svět, to skutečně dělají.“

Apple změnil svět

Sám Apple byl ztělesněním hlavního motta své kampaně. Myslel jinak a změnil hudební průmysl. Průmysl s mobilními telefony. Průmysl s osobními počítači. Apple překonal sám sebe, přesáhl svou vlastní značku a lidé ho za to milovali.

Google a Microsoft byli na stráži a kdykoliv Apple rozšířil své pole působnosti do dalšího odvětví průmyslu, okamžitě se vrhli tamtéž. Apple změnil politiku obou velkých společností, stejně jako změnil celý svět

A co teď?

Apple byl kdysi schopen změnit status quo a to celé radostně a bláznivě. Nyní sám Apple je statusem quo a jejich myšlení jinak se někam vytrácí…

Na WWDC Apple představil svůj iOS 7. Zdá se, že si „vypůjčil“ jednoduchý design UI od Microsoftu a co se týče seznamu funkcí, ten je až nápadně podobný tomu v Androidu od Googlu. Vizuální jazyk všech tří je natolik podobný, že je kdokoliv méně znalý v podstatě nerozezná.

Prostředí mobilních telefonů se stalo trhem se zbožím – plochými, obdélníkovými přístroji s podobným uživatelským rozhraním a prakticky stejnými aplikacemi. Apple už neinovuje – dospěl a pouze se přizpůsobuje a imituje. Dnes vidíme Apple myslet stejně a ne myslet jinak.

Výzva Applu

Apple dosáhl obřího úspěchu se svou kampaní Think different. Myslel jinak a změnil celý svět, také si získal náklonnost celého světa. Dá se na to pohlížet jako na obrovský úkol, na misi, která už ovšem byla splněna. Nyní Apple musí začít novou misi, musí inovovat sám sebe a své ideje, aby se z něj nestal jen starý páprda, zajetý ve svých kolejích…

Zdroj: http://bajigroup.com/think-different-no-more/

Zdroj obrázku: http://bajigroup.com/think-different-no-more/

Jsem studentka speciální pedagogiky s velkým zájmem o vše nové a neznámé. Svět IT je pro mě stále velkým dobrodružstvím a nekonečným zdrojem zajímavých poznatků a informací, o které se s vámi prostřednictvím Objevit.cz budu dělit.

Komentáře

Nahoru