Apple koupí hudební aplikaci Shazam za 400 milionů dolarů

Americký gigant Apple koupí oblíbenou aplikaci na rozpoznávání hudby Shazam za 400 milionů dolarů. Zprávu o plánované dohodě přinesl v pátek web zaměřený na aktuality z oblasti technologie Techcrunch.

shazam

Obchod, ke kterému by mělo dojít už během příštího týdne, pomůže společnosti Apple udržet si silnou „inovační“ pozici vedle dalších nadnárodních korporací, jako je Google nebo Samsung. Právě Google totiž do svého nového smartphonu integroval aplikaci pracující na podobném principu, a tak je řada na Appue, aby do svých iPhonů začlenil aplikaci, která se konkurenci vyrovná. Prodejní cena aplikace byla avizovaná ve výši 400 milionů dolarů. To je téměř třikrát méně, než na kolik byla naposledy oceněna. Podle informací webu Business Insider šlo však o poměrně umělé nacenění.

Shazam platí už od svého vytvoření v roce 2009 za neuvěřitelně oblíbenou aplikaci, kterou si stáhla více než jedna miliarda lidí po celém světě. Jedná se o službu, která prostřednictvím mikrofonu zachytí a rozpozná hudbu, která hraje ve vašem okolí a následně uživateli poskytne informace o interpretovi i písni samotné. Můžete tak pohodlně sedět v restauraci nebo kavárně a díky aplikaci vždy hned vědět, jakou skladbu zrovna posloucháte.

Londýnská společnost Shazam Encore, která aplikaci vyvinula, dosáhla v roce 2016 příjmů ve výši 50 milionů dolarů. Výkonný šéf Rich Riley pro web Business Insider uvedl, že aplikace by ale měla větší smysl, kdyby byla součástí velké firmy, která hledá oporu v hudbě nebo reklamě. Součástí Shazam je totiž také rozšířená realita zaměřená právě na propagaci různých značek. Integrovaná technologie díky speciálním kódům na obalech produktů rozpozná, o jakou značku jde, vizualizuje ji nebo zobrazí zábavný obsah třeba v podobě videa či hry. Rozšířený Shazam je dostupný ke stažení na platformě Android i iOS.

Zdroj text: businessinsider.com, zdroj foto: shazam.com

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru