Dnes vyšlo 1 článků

Aukro už vás nebaví? Do Česka přichází online tržiště Facebook Marketplace

Aukro už vás nebaví? Do Česka přichází online tržiště Facebook Marketplace

Sdružovat prodejce a nakupující do společné skupiny a vytvářet tak obrovské virtuální tržiště s vysokou koncentrací nabídek převážně použitého zboží, to je cílem americké společnosti Facebook. Ta nyní svou platformu Facebook Marketplace, která funguje na podobném principu jako obchodní internetový portál eBay, Letgo nebo Aukro, rozšiřuje také do Česka a dalších šestnácti evropských zemí.

Prodej i nákup v několika krocích

Nahrát fotku, přidat název a popis, určit cenu a lokalitu, ve které se má zboží zobrazovat, a je hotovo. Pak už jen stačí počkat, až si předmět najde svého kupce a domluvit se s ním na platbě a způsobu doručení. To celé pomocí běžné komunikace prostřednictvím aplikace Facebook Messenger. Marketplace má představovat snadný a rychlý způsob prodeje, který lze zvládnout v několika minutách nejen od počítače, ale i jednoduše přes mobil. A to vše bez poplatků, provize pro Facebook nebo jakéhokoliv zasahování třetí strany do průběhu obchodu. Co z toho tedy plyne pro Facebook kromě růstu počtu uživatelů? Jak upozornil zpravodajský web Ihned.cz, jde o ideální způsob, jak nenuceně zkoumat návyky uživatelů sociální sítě během nakupování a získaná data o nákupním chování pak logicky využít k efektivnější personalizaci reklam inzerentů.

Služba Marketplace doposud figurovala pouze v šesti zemích, včetně USA. Tento týden nově přichází také do Belgie, České republiky, Dánska, Finska, Francie, Itálie, Irska, Lucemburska, Maďarska, Německa, Nizozemí, Norska, Portugalska, Rakouska, Španělska, Švédska a Švýcarska.

Uzavřené prodejní „buy-sell“ skupiny, ze kterých aplikace vychází, nejsou na Facebooku žádnou novinkou, momentálně ve světovém měřítku registrují kolem 550 milionů návštěvníků každý měsíc. To je pro představu zhruba jedna čtvrtina z celkového počtu uživatelů sociální sítě Marka Zuckerberga. Marketplace má však ambice koncentrovat uživatele do jediné hromadné skupiny s volným přístupem pro každého, kdo disponuje Facebook profilem. Tím se rozšíří okruh potencionálních zájemců a odpadne nutnost zdlouhavého vyhledávání konkrétních skupin a žádání o jejich členství. Podobně jako u Letgo hraje klíčovou roli kritérium dosahu zvolené tak, aby se nakupujícím zobrazovaly nabídky v blízkém okolí od prodejců na lokální úrovni. Nákupy jsou tak mnohem snazší a předejde se možným problémům s jazykovou bariérou.

Aplikace s logem nákupního košíku bude umístěna v levém sloupci webové stránky Facebook v sekci Prozkoumat, tržiště tak naleznete na stejném místě jako třeba fotky, hry nebo události.

Zdroj text: fortune.com zdroj foto/video: newsroom.fb.com

Svůj život momentálně dělí mezi studium médií a andragogiky, drobnější copywriterské projekty a stáže. Po gymnáziu vedly její kroky na univerzitu, do regionální redakce novin a reklamní agentury, kde postupně získala cenné zkušenosti z oblasti žurnalistiky a reklamy, kterých si dodnes velmi váží. Ve volném čase se věnuje koordinaci festivalů po stránce PR. Skutečný odpočinek jí přináší vyčerpávající sport, dobrá kniha nebo kvalitní film.

Komentáře

Nahoru