Aukro v novém kabátě

Aukro v novém kabátě

Aukro v těchto dnech slaví kulaté desáté narozeniny, a tak si nadělilo pořádný dárek. Je to dárek, který by měl sloužit především vám – jeho uživatelům. Aukro včera změnilo svůj design tak, že klade velký důraz na vyhledávání. Layout se pochopitelně celkově více blíží dnešním trendům.

Objevily se názory, že se Aukro svým vzhledem momentálně více podobá eBayi, ale skutečnost je taková, že je českou kopií sesterského webu Allegro.pl. Na stejný design by totiž v průběhu času měly přejít i další aukční servery (například v Rusku či na Ukrajině), které skupina Allegro provozuje.

aukro_ma_novy_design_01

Porovnání starého a nového vzhledu Aukra.

„Od nového vzhledu si slibujeme větší přehlednost a zjednodušené obchodování pro naše uživatele, ať už z řad kupujících nebo prodávajících,“ vysvětluje Milan Kučera, výkonný ředitel Aukra. „Nový vzhled představuje velkou změnu oproti tomu stávajícímu, ale věřím, že jde o změnu k lepšímu a že uživatelé na to budou mít stejný názor.“

A uživatelé pochopitelně nejsou jednotní. Jedněm se změna líbí, dalším nikoliv. Někteří by si ani nevšimli, že je něco nového, podle jiných byla stará verze lepší a přehlednější – tenhle web je prý „nepřehledný, roztahaný, velký, mnoho kategorií je ještě více schovaných, ale člověk si zvykne“.  A nic jiného než zvyknout si vám nakonec stejně nezbude.

Důležitým prvkem na novém Aukru je navigace a vyhledávání – vyhledávat můžete i v jednotlivých kategoriích, po najetí myší na „moje aukro“ v pravém horním rohu získáte seznam nejdůležitějších záložek vašeho účtu, pod vyhledávacím polem se nachází lišta kategorií. Tak s těmito i dalšími novinkami vás Aukro samo seznámí.

V současné době totiž máte na webu ještě na výběr, jestli chcete používat starý nebo nový vzhled. Mezi oběma verzemi můžete flexibilně přepínat, přičemž pokud zvolíte tu novou, získáte i možnost její prohlídky. Jak dlouho bude možné používat obě verze, není zatím jisté.

„Smyslem přepínatelné verze je nechat čas uživatelům si přivyknout na nový design a postupně vstřebat všechny změny. Zároveň během této doby budeme systém ladit a vychytávat všechny chyby. Dále plánujeme také v novém designu zprovoznit další „obslužné“ stránky (nápověda, fórum, atd.),“ uvedla mluvčí Allegro Group CZ Michaela Papežová.

aukro_ma_novy_design_02

Srovnání produktové stránky ve starém a novém vzhledu.

Kromě nového webu Aukro zveřejnilo také pár zajímavých faktů ohledně své desetileté existence:

  • má přes tři miliony registrovaných účtů
  • prodalo se na něm 752 milionů položek v celkové hodnotě 24 miliard
  • každou minutu se prodá 22 položek
  • více než 10% obratu tvoří mobilní nákupy
  • více než 1,5 miliarda korun byla zaplacena přes PayPal
  • 53% uživatelů jsou muži, 47% tvoří ženy
  • čtvrtina uživatelů je ve věku 35 – 34 let, 23% ve věku 35 – 44 let a zbývajících 22% ve věku 15 – 22 let
  • u dvou obchodů z tisíce se vyskytne nějaký problém s prodejcem
  • nejčastěji je kupováno oblečení

Co říkáte na nový design Aukra vy?

Zdroje: Aukro, Cnews, Webtrh, Lupa

Komentáře

Nahoru