Babiš řekl: „Zítra asi něco koupím“. A koupil vydavatelství Ringier Axel Springer

Babiš řekl: „Zítra asi něco koupím“. A koupil vydavatelství Ringier Axel Springer

Miliardář Andrej Babiš podepsal smlouvu na koupi české pobočky vydavatelství Ringier Axel Springer, podle neoficiálních informací zaplatil Andrej Babiš za tuto kavizici více než čtyři miliardy korun.

Aktuální informace: Tiskový mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka popřel, že by Andrej Babiš měl jakýkoliv zájem koupit vydavatelství Ringier Axel Springer. „Informace o údajně podepsané smlouvě nejsou pravdivé,“ uvedl Hanzelka. Zároveň uvedl na pravou míru Babišův výrok na Twitteru. Podle Hanzelky s akvizií Ringier Axel Springer nikterak nesouvisí.

Baví se tak Andrej Babiš s jedním z řezníků svého masokombinátu, a zjistí, že se orientuje v politice lépe než on. „Jak to dělaš, že maš taký rozhled?“ ptá se ho. „Kupuju občas noviny“, odvětí řezník. Toho večera se Andrej zamyslel a…

Nakonec skupina Agrofert miliardáře Andreje Babiše koupila společnost Mafra, která vydává Mladou frontu DNES, Lidové noviny a provozuje i server iDNES.cz či hudební televize Óčko. Transakci ještě musí schválit antimonopolní úřad (ÚOHS).

Vydavatelství Ringier Axel Springer

Vydavatelství Ringier vydává například deníky Blesk či Sport nebo týdeníky Reflex a Svět motorů (a spravuje také online verze těchto deníků). Babiš nedávno uvedl, že chce mít do tří let největší vydavatelství v zemi. V mediální oblasti už vlastní vydavatelství AGF Media, které vydává týdeník 5+2 dny.

Smlouvu na koupi české části Ringieru podle E15.cz Babiš podepsal v závěru minulého týdne. Převod akcií se má uskutečnit ve středu. Sám podnikatel to nepotvrdil, ale v pondělí v podvečer na svém twitterovém účtu napsal: „Zítra asi něco koupím“. Pár dní předtím mimo jiné vzkázal Reflexu prostřednictvím Twitteru také:

„Nedivím sa, že mám za půl roku tady víc followerů než ‏‏@Reflex_cz když píšou takové hovadiny“

A přiložil tento obrázek. A možná právě proto rovnou vydavatelství koupil, jelikož o něm píšou hovadiny. Jak se říká, s nepřáteli se buď spoj, znič je a nebo kup je.

Andrej Babiš a jeho vzkaz

Nejčtenější deník a politické ambice

Ringier Axel Springer CZ, který je součástí švýcarsko-německé vydavatelské skupiny Ringier Axel Springer Media AG, je největším vydavatelem denního tisku na českém trhu a druhým největším vydavatelem časopisů. Blesk, který vydává, je nejčtenějším deníkem na domácím trhu. Babiš má i politické ambice. Stojí v čele hnutí ANO, které se chystá na parlamentní volby. Silná mediální základna by tak pro něj byla výhodou a zde se dá tedy celkem lehce odtušit, k čemu by se pak tyto deníky mohly hodit.

V oblasti médií je už miliardář majitelem AGF Media, které vydává týdeník 5+2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly. V minulosti se Babiš zajímal také třeba o TV Pětka nebo skupinu Centrum Holdings, která provozuje portál Centrum.cz nebo zpravodajský server Aktuálně.cz.

Aktuálně prý uvažuje i o akvizici Objevit.cz :-).

Andrej Babiš majitel potravinářského impéria Agrofert

Babiš je ale především znám jako majitel skupiny Agrofert, která je jedničkou českého zemědělsko-potravinářského sektoru a dvojkou chemického. Agrofert má zhruba 250 dceřiných společností, v nichž pracuje asi 28 000 zaměstnanců. Nekonsolidované tržby skupiny loni činily 202 miliardy korun.

Komentáře

  • Pro trouby!

    Jeee a bulvární žvásty a spekupace, kterými jste tu chtěli být za machry, se nepotvrdili co?

    Babiš nekoupil Ringier, ale MAFRU vy tupci spekulativni!

Nahoru