INZERCE: Běhám, běháš, běháme. Běháte? Ale běháte správně?

INZERCE: Běhám, běháš, běháme. Běháte? Ale běháte správně?

Rozhodli jste se rozšířit rady „běžecké rodiny“, nebo do ní už dávno patříte? Pak, abyste ji nemuseli předčasně opustit, čtěte.

Běhání je skvělý sport. Nepochybně. Skloubíte relax i trénink, podle toho, na co máte náladu. Ale aby vám bylo k prospěchu a neposlali jste všechno vaše úsilí do kytek, podívejte se s námi na následujících 6 nejčastějších chyb, které můžete při běhání udělat.

1. Běhání bez rozmyslu

Ono se řekne rozmysl, rozmysl. Taky znáte tu situaci, že vás někdo, nebo něco tak naštve, že to ze sebe chcete dostat, tak jdete a běžíte a běžíte, dokud nemůžete? Ale pak najednou zjistíte, že jste schopni se na problém dívat jinak. Ok, pokud to takhle nepraktikuje pořád, nemusíme do toho šťourat, ale jinak – přemýšlejte o běhání. Rozmyslete si, kam půjdete běhat, jak bude vypadat vaše trasa. Otázky typu „jak dlouhá je vlastně vybraná trasa“ a „mám na to vůbec“ jsou na místě. A vůbec nejsou „padavkovské“. To by bylo, kdybyste v půlce trasy museli volat SOS, ať vás někdo přijede vysvobodit. Nejlépe vozem. Nejlépe hned. Ne! Takovou ostudu nechcete, proto před běháním přemýšlejte a reálně zhodnoťte svou kondičku.

2. Nevhodná obuv

Tady je to bez nějaké větší diskuze. Boty k běhání potřebujete. V dnešní době by se opravu nevyplatilo běhat bosky. Jasně, že zaběhnete i ve starých, polorozpadlých keckách, ale otázka je jak. Kvalitní běžecké boty jsou opravdu základ! Výběr správné obuvi vás může ochránit před úrazem. Navíc, nohy vás budou nosit celý život, neodrovnejte si je zbytečně!

3. Nedodržení pravidelnosti

Hmm, pravidelnost je slovo, které nevoní všem lenochům. Nicméně jestliže chcete dosahovat výsledků a „nebojovat s větrnými mlýny“, bez tohoto kouzelného slůvka a jeho významu se neobejdete. Stanovte si interval, ve kterém budete běhat a dodržte ho.

4. Nedostatečný pitný režim

Že je voda důležitá, ví už každé malé dítě. U sportu, jakéhokoli, to platí dvojnásob. Potíte se a ztrácíte nejen vodu, ale i živiny. Existuje celá řada sportovních drinků, ale obyčejná neperlivka také poskytne medvědí službu. Nenechávejte ji z lenosti doma.

5. Špatné postavení těla

Předklony, záklony, úklony, vykřivená páteř, shrbení, příliš dlouhý krok. Jen hrstka neřestí, ke kterým sklouznete, když vaše tělo signalizuje, že už nemůže. Myslete na to a vyvarujte se toho. Nebo s sebou vezměte nějakého „kibice“, který to bude dělat za vás. Věřte, že dlouho to nevydržíte a raději si na to bude setsakramentsky myslet.

6. Netrpělivost

Nic není hned a u sportu to platí dvojnásob. Nechtějte po sobě příliš. Stanovte si cíle, ale reálné. A dopřejte sobě i svému tělu čas. A odpočinek. To nechť se stane vaší mantrou!

Žádnou z výše uvedených neřestí nepraktikujete? Pak velká gratulace! Ale jestli jste se přece jen nachytali na švestkách, nepropadejte panice! Někteří jedinci to mají odzkoušeno opakovaně. Více než jed totiž jednou totiž začínali s běháním, než to konečně klaplo. Hmm, kdopak to asi byl? ;-)

Tip: Svěřte se do rukou osobních trenérů ve Fitness Aqupalace , moderně vybavené posilovny v Praze Čestlicích. Poradí Vám, jaká je optimální zátěž pro Váš organismus a připraví Vám individuální tréninkový plán

Placená inzerce na magazínu Objevit.cz. V případě zájmu o reklamní články, či jiný způsob reklamy nás informujte.

Komentáře

Nahoru