Blizzard plánuje vlastní MOBA hru

To, že je žánr MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) na vzestupu, už ví i soused Pepa od vedle. Nikoho tak nemůže překvapit, že právě Blizzard oznámil další MOBA hru – dyť právě u něj to všechno začalo. Zajímavostí je, že aniž by hra ještě vyšla, už se stihla přejmenovat. Proč, jak a na co se vůbec můžeme těšit? To prozradí dnešní článek.

Blizzard Dota?

Ano, přesně takový měl být původní název hry. Všechno totiž odstartovalo příchodem Ice Froga, jednoho z nejznámějších správců původní Warcraft III DotA, do Valve kvůli práci na komerčním titulu DotA 2. Bouřila se komunita a ani Blizzardu se nelíbilo, že veleúspěšný, fanoušky vytvořený, herní koncept, který Blizzard aktivně podporoval, má najednou patřit úplně jiné firmě (Valve), jenž se na růstu popularity DotA doposud nijak nepodílela.

Valve tomu nasadila korunu, když si nechal na úřadech zaregistrovat název DotA 2. Vedení Blizzardu sice okamžitě přešlo do ofenzívy, ale rozum nakonec zvítězil. Valve má na základě dohody právo užívat název DotA komerčně, zatímco Blizzard pro svou komunitu vybojoval možnost používat název DotA nekomerčně (pro fanouškovské mapy do Warcraft a StarCraft).

Blizzard se na základě dohody zavazuje přejmenovat svůj vlastní projekt Blizzard DotA na Blizzard All-Stars, což „lépe odráží design naší hry,“ jak v tiskovém prohlášení uvedl Rob Pardo z Blizzardu. Svou troškou do mlýna přispěl v tiskovce i Gabe Newell z Valve, když jako rozumný člověk naznal: „Jsme vážně rádi, že jsme se s Blizzardem mohli takto dohodnout a není třeba to celé řešit způsobem, který by nikomu nic nepřinesl.“

http://img.objevit.cz/blizz_allstars_2.jpg

Jak to má fungovat?

Pokud jste hráli původní Dota-Allstars, Dotu 2 nebo League of Legends, určitě se i v Blizzard All-Stars dobře vyznáte. Koncept a princip je totiž obdobný (jak překvapivé…). Od jiných MOBA her se bude Blizzard All-Stars lišit především technicky. Hra má být o poznání svižnější, než její předchozí klony. Samotné matche (zápasy) pak zaberou zpravidla kolem 20 minut.

Killy a assisty jsou navrženy tak, že odměňují hráče, kteří kooperují a hrají ve skupině. Čím více budou hráči spolupracovat, tím více goldů za následné zabití nepřítele dostanou. Odpadá i klasický systém skinů, který můžete znát například z League of Legends. V Blizzard All-Stars si postupně odemykáte kosmetické úpravy vašich hrdinů. Čím lepším budete hráčem, tím dříve k nim získáte přístup.

http://img.objevit.cz/blizz_allstars_center.jpg

Velmi zajímavě jsou řešeny i neutrální creepy (příšery). V případě, že nějaký zahyne vaší rukou, hra vás neodmění pouhými goldy. Místo toho NPC pomůže na vaší linii. V praktické rovině to funguje tak, že se spoluhráči zaberete například ogří jeskyni. To se projeví tak, že se na vaší linii objeví ogre mage (čaroděj), který začne všechny nepřátele doslova smažit svými AoE (plošnými) kouzly.

Co se týče tříd, prozatím slibuje Blizzard 4 typy. Klasický tank, agresivní damage dealer, buffovací support a v poslední řadě tzv. pusher. Ty mají mít schopnosti, které jim umožní ničit věže, aniž by stáli v jejich dosahu. Statistiky jednotlivých postav byly rozděleny na 3 základní. Health (život), Damage (poškození), které netřeba více rozebírat a v poslední řadě Mastery. To má zajišťovat věci, jako je mana či cooldown redukce.

Itemy ve hře mají být vylepšitelné a nechybí ani skládání těch složitějších, za to nadmíru efektivních. Blizzard navíc slibuje velké množství map i módů, čímž by mohl předčít ostatní MOBA hry. Zda se mu to povede či nikoliv, se dozvíme, jak sám Blizzard prohlásil: „Soonish„.

http://img.objevit.cz/blizz_allstars_1.jpg

http://img.objevit.cz/blizz_allstars_4.jpg

http://img.objevit.cz/blizz_allstars_5.jpg

http://img.objevit.cz/blizz_allstars_6.jpg

http://img.objevit.cz/blizz_allstars_3.jpg

Zdroje: http://mobamonster.com/blizzard-all-stars-the-future-of-moba/

http://games.tiscali.cz/byznys/blizzard-a-valve-ukoncily-svuj-spor-o-znacku-dota-dohodou-59390

 

Komentáře

Nahoru