Tisková zpráva: Bloklist.cz upozorňuje – Nebe a peklo slevových portálů

Dostává se trh s nabídkami slevových akcí a kuponů do stabilizačního procesu? I větší hráči na tomto poli krachují a toto pole se začíná pomalu čistit. „Silná konkurence, finanční tlak na provoz, provize agregátorů a kvalita poskytovaných nabídek je pro portály zničující,“ komentuje situaci na trhu Martin Bareš, provozovatel internetového projektu Bloklist.cz a dodává: „S Bloklistem neustále monitorujeme situaci a snažíme se podporovat zákazníky, kterým není lhostejné, že různé portály, ať už velké či malé nedodržují zásady slušného nákupu a prodeje.“

Odejít se ctí

„Pozitivně vnímáme ukončení činnosti např. projektu AukroCity.cz, které vyhodnotilo situaci včas a ukončilo působnost s čistým štítem,“ říká Martin Bareš a dodává: „Výrazně hůře na tom jsou portály, po kterých zbývají jen dluhy a hořké diskuze na internetu. S Asociací portálů hromadného nakupování (APHN) jsme se dlouho snažili, aby např. Slevový portál Nebeslev.cz byl vyjmut z nabízených portálů na agregátorech slev.“

Agregátory slev se již distancují od problémových portálů

I když podvodných nabídek stále přibývá, a to jak z řad slevových portálů, tak poskytovatelů, již samotné agregátory slev začínají reagovat. „Díky našemu upozornění a zvýšené koncentraci negativních příspěvků se největší agregátory daly dohromady a ze svých stránek vyřadily nabídky např. i portálu Nebeslev.cz,“ uvádí Martin Bareš, provozovatel projektu Bloklist.cz a dodává: „Toto je velmi významný krok vpřed, protože právě díky agregátorům byly všechny slevové portály hozeny do jednoho pytle a zákazníci, kteří nakupují právě přes agregátory se domnívali, že pokud některý z větších agregátorů jako např. Raketa.cz nabízí slevu od oněch portálů, pak jistě budou v pořádku.“

V současné době funguje cca 100 slevových portálů

I když je těchto slevových portálů stále nespočetně, zákazníci se mohou vyvarovat problémů. „Sepsali jsme tzv. osmero, které by mohlo zákazníkům pomoci při přemýšlení, zda zrovna u tohoto portálu nakoupit či nikoliv,“ říká Martin Bareš.

1. Před nákupem si prověřte poskytovatele. Nebojte se zeptat telefonicky nebo e-mailem. Pokud s Vámi poskytovatel nebude komunikovat, je někde chyba.

2. Nebojte se oslovit i samotný slevový portál. Již z první komunikace je možné zjistit, jakým stylem přistupuje ke svým nabídkám.

3. Informujte se na internetu. Diskuze nad slevovými portály jsou téměř všude, stačí, když si pár pročtete a zjistíte, zda u diskutovaného portálu nakoupit či nikoliv – samozřejmě buďte rozumní a vulgární či nevhodné příspěvky ignorujte.

4. Podívejte se na hodnocení – některé agregátory mají hodnocení samotných poskytovatelů, které Vám může poradit, zda slevu koupit. Agregátory, které hodnocení nemají nemusí být tak informovaní a tím jim může lecjaká zpráva uniknout.

5. Podívejte se na platební možnosti slevových portálů. Ve většině případech je možnost platby kartou, pokud ji portál nemá, je možné, že mu banka tuto možnost zamítla. To samozřejmě neznamená, že portál samotný je špatný, je to jen vodítko, které může pomoci v rozhodování.

6. Komunikujte. Kvalitní portál má jasně umístěné komunikační kanály – telefon, chat, možnosti odpovědí na dotazy, apod.

7. Dívejte se do kontaktů. Jak slevový portál, tak poskytovatel by měl mít zřetelně uvedené údaje o své firmě.

8. Ideální portál je ten, který se zajímá o své zákazníky, tedy je napojen na portál Bloklist.cz, který shromažďuje informace o podvodných nabídkách.

Kontakt: Kontakt pro média:

Martin Bareš

martin.bares@empiremedia.cz

605 912 041

O společnosti EMPIRE Consulting, s. r. o.

Společnost EMPIRE Consulting, s. r. o. vznikla v roce 2008 a od počátku se zabývala poskytováním služeb v oblasti public relations, reklamy a marketingu. Vzhledem ke zkušenostem v rámci internetové komunikace se společnost začala zaměřovat i na hromadné nakupování a v květnu 2011 spustila portál LOTMAT.cz.

Zdroj: ČTK/Protext

Komentáře

Nahoru