Booking

Zamluvení, rezervování, tak by se dalo přeložit slovíčko booking. V oblasti reklamy a marketingu se jedná o termín, který znamená rezervování a další aktivity spojené s uvedením reklamy na obrazovky (případně do éteru). V žádném případě se tedy nejedná o nic, co by bylo spojené s knihami.

Booking je termín, který se používá zejména při plánování TV kampaní. Přičemž platí, že TV booking probíhá vždy jeden měsíc před tím, než samotnou reklamní kampaň mohou diváci vidět na svých obrazovkách.

Booking nejčastěji probíhá měsíc předem

Má to své logické důvody. Televizní stanice skládají programové schéma s předstihem, takže mediální agentury mají k dispozici už konkretizované programové schéma měsíc předem. Na základě tohoto schéma si mohou bookovat místa v reklamních blocích.

Pokud bychom měli uvést fiktivní příklad, tak by to mohlo být asi takto. V průběhu srpna vytváří televizní stanice programové schéma na měsíc říjen. Na začátku září zprostředkují zástupci televizních stanic svá konkretizovaná programová schémata mediálním agenturám, které si mohou bookovat místa v reklamních blocích. Pokud se obě zúčastněné strany dohodnou, tak v říjnu poběží například o přestávkách v hokeji na ČT Sport reklama na Clavin.

Někteří roboti už píší lepší články než lidé. Proto jsme si do redakce Objevit také jednoho robotického pomocníka pořídili. Pojmenovali jsme ho Ondřej Kolda, aby se cítil plnohodnotnou součástí týmu. Na druhou stranu, Ondřej Kolda o sobě prohlašuje, že je studentem Mediálních studií v Olomouci, a že žije. Takže kdoví, co jsme si to vlastně v internetovém obchodě koupili.

Komentáře

Nahoru