Brzy budeme jezdit v revolučních elektrických autobusech

Sice jsou elektrická auta sexističtějším tématem, nicméně bývalý zaměstnanec společnosti Tesla – Ryan Popple – se rozhodl pracovat na elektrických autobusech. Svůj startup pojmenoval Proterra a vyrobil elektrický autobus, který v testu najel 415 kilometrů na jedno nabití. Ujetá vzdálenost je mnohem delší, než zvládne většina menších elektrických automobilů.

Elektrický autobus se může stát náhradou autobusů s dieselovými motory, které mají negativní dopad na životní prostředí. Elektrický autobus je nejen ekologický, ale také ekonomický. Dokonale nahradí levné alternativy, jako jsou hybridní dieselové autobusy či ty, které jezdí na CNG.

3038018-slide-s-1-are-electric-buses-the-future-of-mass-transit-proterra1

Elektrický autobus Proterra

„Mluvíme o moderní technologii, která poháněla sportovní vozidla za 100 tisíc dolarů. My ji nyní dáváme do nejdostupnějšího dopravního prostředku,“ řekl Ryan Popple.

Společnost Proterra si vyprojektovala elektrický autobus sama od samotných základů.

„Myslím si, že je velice důležité roztít vazby se starými technologiemi,“ říká dále Popple. „Když svému týmu inženýrů řeknete, že jedno z pravidel, které musí dodržovat, je, aby použili všechny staré součástky, jež jsou na skladě, dostanete z toho špatný produkt.“

Elektrické autobusy se pyšní mnoha výhodami. K jejich výrobě se používají karbonová vlákna, tudíž jsou velmi lehké. K pohánění se tedy používají i lehčí baterie s menší kapacitou. Při výrobě se nepoužívá kov, tudíž nedochází k rezivění během opotřebovávání. Rovnoměrně rozložená váha autobusu umožňuje vozidlu lepší zrychlování a zatáčení.

3038018-slide-s-4-are-electric-buses-the-future-of-mass-transit-proterra3

Brzy by mohl nahradit dieselové autobusy

V běžných podmínkách elektrický autobus sice neujede 415 kilometrů, jak ukázal v testování. Vliv na to má stav cest, počet cestujících ve vozidle a další faktory. Nicméně pro běžnou denní dopravu postačí 209 kilometrů. Poté se bude automobil nabíjet přes noc.

Časem by měly elektrické autobusy nahradit veškeré autobusy se spalovacími motory.

„Některé firmy vyrábějící dieselové autobusy vyrobí 50 autobusů za týden. Na takové číslo se dostaneme. Tesla začínala s výrobou několika aut týdně a dnes vyrábí 200 vozidel denně. Technologické společnosti se rozrůstají velmi rychle,“ řekl Popple.

Zdroj / Foto: Fastcoexist

Komentáře

Nahoru