Budoucnost vytváření filmů: Žádná postprodukce?

Budoucnost vytváření filmů: Žádná postprodukce?

Během příštího desetiletí (nebo v nějaké jiné brzké době) budou ve filmové tvorbě používány principy z videoher. Videohry a film – kombinace těchto dvou oborů úplně změní výrobní proces filmů. Odstraní totiž nutnost postprodukce. 

Tak přesně tohle poněkud ambiciózní tvrzení pochází z Lucasfilm, kalifornské společnosti, která je zodpovědná za sérii Star Wars. Ve svém projevu na Technology Strategy Board tento týden v Londýně oznámil Kim Libreri, generální ředitel pro technologickou strategii, právě něco takového, jako bylo uvedeno výše. Vývoj v oblasti počítačové grafiky jim umožnil převést techniku video her do filmové produkce.

Podle Libreriho se následující metoda bude při tvorbě filmu využívat stále více. Funguje to tak, že lidé v reálném čase dělají právě to, co je třeba, aby dělali jako hrdinové filmu. Mají však na sobě zvláštní oblek pokrytý značkami. Tyto značky jsou pomocí speciálních fotoaparátů snímány. Na základě toho pak lze vypočítat pohyb kostry tak, že může být použitý pro řízení počítačem vytvořené postavy. Extrakce a vizualizace v reálném čase umožňuje interaktivní virtuální výrobu. A také nepotřebujete žádné krásné herce či herečky. Natáčet můžete s kýmkoliv, výslednou postavu si vymodelujete přesně podle svých představ.

„Je tu tolik věcí, které můžeme udělat s tím, že to všechno provádíme v reálném čase a ne v postprodukci, jak jsme to dělali tradičně.“

Prohlášení, že to úplně odstraní nutnost postprodukce, je možná trochu přehnané, ale jistě se jedná o pozoruhodnou technologii. Co myslíte?

Zdroje: That Video Site, The Inquirer, CG Feedback

Komentáře

Nahoru