Dnes vyšlo 1 článků

Bumper videa – videa, která ani nestihnete přeskočit

Bumper videa – videa, která ani nestihnete přeskočit

Žijeme v hektické době, kde jednou z nejčastějších vět je „Ne, dnes nemám čas“. Člověk je tvor přizpůsobivý, a proto se mění i vnímání reklamy jako takové. Pryč jsou časy tzv. „longtailů“. Dnes je potřeba zákazníka zaujmout na první pohled, nebo poslech. Jednou takovou možností jsou Bumper videa, se kterými přišel Google již v minulém roce a která přesně odpovídají tomuto trendu zrychlené doby. Agentura LCG New Media zkoumala jejich dopad a efektivitu a zde jsou výsledky. 

 Co jsou Bumper videa a kde se zobrazují

Bumper videa, nebo také Bumper ads, je druh nepřeskočitelných videí, která jsou na Youtube umístěna vždy před klasickými videi. Maximální délka těchto reklam je 6 sekund. Svým druhem se řadí mezi videa typu TrueView In-Stream a lze je nastavit v Google AdWords.

Výhody 

Levná a rychlá výroba– vytvořit 6vteřinové video nezabere nijak dlouhý čas, a to ani méně zkušenému grafikovi. Navíc jsou náklady spojené s takto krátkým videem minimální, oproti klasickému videu.

Silná podpora brandu– to, že reklama nejde přeskočit, má své důvody. Je tedy důležité tuto možnost maximálně využít a dostat se do povědomí diváka. Zaujmout se dá ledasčím. Jen si vzpomeňme na „trapné“ nebo přehnané slogany, které potom nemůžeme dostat z hlavy. Kreativitě se zde meze nekladou.

Připravujete diváka na další sdělení– Bumper videa jsou také skvělou možností, jak diváka nalákat na ta další. Klíčové je správně zvolit strategii. Buď se dá říci vše podstatné v jednom video, nebo můžete zkusit diváka jen lehce navnadit, následně vytvořit remarketingový seznam v AdWords a poté ukázat klasickou reklamu TrueView. Všechno záleží na vytvořeném a promyšleném konceptu.

Příznivá cena– Bumper videa používají platební model za tisíc zobrazení (CPM). Vzhledem k tomu, že tento druh reklamy většinou slouží na podporu značky, případně produktu, je CPM například oproti klasické CPC výhodným platebním modelem.

Nevýhody

Velkým paradoxem je to, že hlavní výhoda, tudíž stručnost a délka videa, je také leckdy největší nevýhodou. V mnoha případech se může stát, že se reklama nepovede podle představ, video nesdělí divákovi to, co mělo, anebo se třeba vtip, nad kterým si kreativci hodiny lámali hlavu, nesetká se zájmem ostatních. Ne všichni jsme stejní. Jako při všech marketingových kampaních i zde je nutné testovat, vyhodnocovat a optimalizovat. Klíčové je nezapomenout, že 6 vteřin je krátká doba. V mnoha případech však dost dlouhá na to, abychom „zazářili“ v tom ne úplně správném světle.

Následující tabulka by vám mohla pomoci, když váháte, jaký druh videoreklam zvolit.

Snímek obrazovky 2018-04-10 v 15.18.55

 

V našich účtech máme s Bumper videi dobré zkušenosti. Fungovala vždy tak, jak měla a splnila, co jsme od nich očekávali. Takže za nás je určitě můžeme doporučit. Vždyť nové věci je potřeba si vždy vyzkoušet na vlastní kůži.

Zdroj, text/foto: lgcnewmedia.cz

 

Zajímá se o psychologii, filozofii a pozitivní myšlení. Pravidelně se věnuje modernímu tanci a sportování. Ve volném čase spravuje svůj blog. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla. Stále studuje na univerzitě, ale práce je jejím koníčkem. Cíl je cesta, na které zdoláváte překážky, které vás posilují.

Komentáře

Nahoru