BuzzFeed dosáhl na 200 milionů návštěv měsíčně

BuzzFeed dosáhl na 200 milionů návštěv měsíčně

Před nedávnem oznámila americká mediální společnost BuzzFeed, že její stránky navštíví až 200 milionů uživatelů měsíčně. Její celosvětový dosah je však až 650 milionů lidí. Dlouhodobě tento portál platí za jednoho z průkopníků nativní reklamy a brandového obsahu. Jakým způsobem dosáhla tato společnost úspěchu?

Jak BuzzFeed začínal?

Zezačátku se orientoval pouze na zábavný obsah, ovšem postupem času se na něm začaly objevovat čím dál tím serióznější články. V roce 2014 nastal zlom ve vedení společnosti a na stránkách jste mohli najít jak tradiční články, tak poněkud alternativní zprávy. Objevila se i komická situace, kdy museli tvůrci obsahu smazat nejstarší články s odůvodněním, že působily až příliš hloupě.

Co je hlavním obsahem jejich stránek?

Hlavní náplní tohoto portálu je virální obsah, mimo to však také obsahuje široké množství různých témat. Přečtete si zde zprávy o aktuálním dění ve společnosti nebo ve světě, stejně tak se můžete pobavit nad nepříliš seriózními, až legračními články z každodenního života. Vedle toho se zde vyskytují i nejrůznější recenze a ohlasy na seriály či filmy. Portál vám dokáže také poradit s vánočními dárky pro vaše nejbližší.

4eaf48d7-a4b3-435c-bcda-53a67f27b51f

Co stojí za velkým úspěchem?

Bezpochyby největší devízou je kvalitně zpracovaný obsah. Nezáleží na tom, o čem daný článek pojednává, jejich autoři si dávají velmi záležet, aby svoji práci odvedli co nejlépe. Články jsou tudíž čtivé, zajímavě napsané, a hlavně čtenáře nenudí. Všichni, kdo se podílejí na tvorbě obsahu, se naštěstí vydali směrem větší kvality na úkor kvantity, což je samozřejmě vždycky nejlepší. Tím pádem jsou čtenáři spokojeni a velmi rádi tento portál navštěvují.

Články jsou psány cíleně a nikoli nahodile

Další výhodou je strategie psaní článků. Ty nejsou psány jen tak ledabyle, či nahodile, avšak podle přísné obchodní strategie zakladatele portálu Johana Perettiho. Ten dokáže velmi dobře odhadnout, po jakém tématu zrovna jeho čtenáři prahnou. Pomáhá mu v tom speciálně vymyšlený algoritmus nazývaný Viral Rank, jež funguje na základě reversního hodnocení zpětné vazby. Díky tomuto nástroji nemusí copywriteři složitě vymýšlet témata svých článků, ale jsou přesně vedeni, na jakém tématu by měli aktuálně zapracovat.

Jak získat více než 200 milionů návštěv za měsíc?

Samozřejmě každý úspěch stojí nějaké peníze a úsilí, takže se sluší říct, že BuzzFeed dostal několikrát za svou existenci silnou finanční injekci od štědrých investorů. Ale i bez nich dosahoval portál velmi uspokojivých hodnot návštěvnosti. Dost mu k tomu pomohly i sociální sítě. Snaží se být aktivní všude tam, kde cítí svoji cílovou skupinu, a tudíž potencionální čtenáře svých článků. Dnes se v této společnosti nachází speciální kreativní oddělení, jež se každý den snaží vylepšovat profily na sociálních sítích za účelem většího dosahu k lidem.

2018-07-22-09_33_30-window

Zásadní je ovšem několikavrstvý obsahový model

V dnešní době nestačí pouze založit profil na sociální síti a doufat, že čtenáři přijdou sami. Musíte o ně aktivně bojovat. Důležitý je proto samotný web portálu nebo společnosti. Pokud na něm vytvoříte přátelské prostředí a uživatele něčím zaujmete, máte z poloviny vyhráno. Někdy podceňovaným způsobem získání lidí je vytváření rychlého spotřebního obsahu. Ten má za úkol pouze zaujmout čtenáře a upozornit na existenci portálu.

Na čem BuzzFeed opravdu vydělává?

Ostatně jako všechny podobné portály a webové stránky je hlavním příjmem BuzzFeedu prodej reklamy. Ovšem zakladatel společnosti na to šel poněkud odlišným způsobem. Celá organizace stojí na prodeji brandového obsahu neboli sponzorovaných článků. Tradiční reklamy člověka spíše obtěžují a tím pádem je neochotný na ně klikat. Způsob brandových článků je proto ideálním elegantním řešením celé této záležitosti.

Americká mediální společnost BuzzFeed nám jenom dokazuje, že pokud člověk ví, jak na to, dá se vydělat na všem. Je zdárným příkladem úspěšného webového portálu, na kterém najdete veškeré užitečné věci, avšak i zábavné články určené k pobavení.

Zdroj: text, foto: https://www.modrykonik-marketerum.cz/blog/buzzfeed/

 

Komentáře

Nahoru