Čekáte na plnou verzi nového e-shopu od Lidlu? Už nemusíte, hesla unikla na veřejnost

Čekáte na plnou verzi nového e-shopu od Lidlu? Už nemusíte, hesla unikla na veřejnost

V pondělí zažil potravinářský řetězec Lidl historický milník, vstoupil totiž do segmentu e-commerce. Nově zprovozněný e-shop spotřebního zboží však zatím pouze testuje, přístup do pilotní verze proto pod zabezpečením pomocí hesla umožnil jenom svým zaměstnancům a jejich rodinným příslušníkům. Definitivní verzi hodlal zpřístupnit během podzimu. Ukázalo se však, že taková opatření byla zřejmě nedostatečná. Do systému totiž takřka vzápětí pronikli i běžní zákazníci.

Všichni chtějí do Lidlu

Spotřební zboží nabízené v prodejnách Lidlu (například oblečení, nádobí nebo elektronika), je mezi zákazníky oblíbené pro svou cenovou dostupnost, často navíc podpořenou ještě slevovými akcemi. Není výjimkou, když se kolekce některého zboží vyprodá již během prvního dne v rámci týdne, po který trvá sleva. Cílem nově otevřeného e-shopu tak mimo jiné měla být optimalizace nabídky tak, aby dokázala plně pokrýt masivní poptávku. Zatímco kamenné prodejny nebývají často dostatečně zásobeny, v případě e-shopu by toto nebezpečí již hrozit nemělo.

Zatěžkávací zkouška systému

Jak to vypadá, nedočkaví zákazníci (mezi které patří zejména maminky malých dětí lačnící po cenově výhodném oblečení) nejsou ochotni vydržet do avizovaného data oficiálního spuštění e-shopu a rozhodli se vzít Lidl útokem. Přístupová hesla, dosud dostupná pouze zhruba 9,5 tisícům zaměstnanců, se objevila na některých facebookových skupinách pro nákup a prodej především dětského zboží. Co následovalo, není nijak složité uhodnout: nepříliš kvalitně utajované údaje se okamžitě rozšířily jako lavina a zaplavily sociální sítě, což teoreticky znamená, že v e-shopu, který stále nefunguje v plném provozu, může už nakupovat každý.
„Důrazně upozorňujeme, že se jedná o testovací verzi určenou pro odzkoušení našimi zaměstnanci a pro doladění všech procesů, nemůžeme tedy garantovat stoprocentní funkčnost systému,“ upozornila pro server iDnes.cz mluvčí řetězce Zuzana Holá.
Na druhou stranu, byla-li testovací verze určena pro vychytání různých nedostatků, pak si Lidl vlastně nemohl přát nic lepšího. Taková neplánovaná zatěžkávací zkouška může ve výsledku přinést cenné poznatky o tom, co je potřeba zlepšit. Rozhodně to nepředstavuje takový skandál, jakému Lidl čelil před několika týdny, když ze svých letáků v rámci „náboženské korektnosti“ vymazal křesťanské kříže na fotografiích řeckých kostelů (o kauze jsme také psali, připomeňte si).

Z Plzně Lidl ovládá čtyři země

Česká verze e-shopu je celkově čtvrtou, kterou supermarket v Evropě provozuje. Platforma již kromě domovského Německa funguje ještě v Belgii a Nizozemsku. Důvodem, proč pro další expanzi firma zvolila právě Českou republiku, může být i to, že centrální sklad pro všechny evropské e-shopy se nachází v Plzni. Více než tisícovka zaměstnanců zde denně vypravuje zásilky do čtyř států. Na výběr je ze zhruba 19 000 položek, ty klíčové – potraviny – mezi nimi však zatím chybí. Jediným kamenným supermarketem, který v Česku provozuje zároveň i e-shop s potravinami, tak zůstává Tesco se svou službou iTesco. Kromě něj na trhu působí ještě několik online supermarketů v čele s Rohlik.cz a Kolonial.cz, jenž nedávno spolkl konkurenční Košík.cz.

 

Zdroj: iDnes.cz

Po maturitě zamířila na Filosofickou fakultu UK a potom se vrhla do psaní. Přispívá na řadu webů i tištěných časopisů, věnuje se copywritingu a hraje si s češtinou. Taky miluje čtení, takže týdně přelouská tři čtyři romány. Když právě nedělá nic z toho, vypomáhá v prodejně ovoce a zeleniny nebo sportuje. Zajímá se o média, psychologii a historii obyčejných věcí. Je nekuřačka a abstinentka, miluje mrkev a nesnáší kmín.

Komentáře

Nahoru