Česká hra boduje na Kickstarteru

Česku se jednou opět daří bodovat na herní scéně. Ještě tedy není nic hotovo, ale už samotný nápad na hru tak zaujal, že získal o 26 milionů Kč více, než potřeboval.

Realistická RPG hra s názvem Kingdom Come: Deliverance vás zavede do středověké Evropy. Hrdinou je mladý skromný kovář, který ztrácí vše, co měl, ve válce. Snaží se naplnit přání svého umírajícího otce, vlivem osudu se zaplete do všech možných krvavých konfliktů. Putuje po světě, bojuje jako rytíř, číhá ve stínech jako tulák. Můžete se ponořit hluboko do tohoto epického příběhu Daniela Vávry, který stojí za úspěšnou Mafií.

Warhorse Studio

Studio Warhorse bylo založeno v roce 2011, sídlí v Praze na Karlíně a lidé, kteří v něm pracují, se ve hrách opravdu vyznají. Není to jen Mafia, ale i ArmA, Operation Flashpoint, Crysis 3, Forza Horizon a další. Díky těmto zkušenostem s prací na otevřených světových hrách znají obvyklé problémy a úskalí, které s vývojem přicházejí, a dokáží se s nimi lépe vypořádat. Pak tedy může snadno vzniknout něco, co vzbuzuje tolik pozornosti, jako Kingdom Come.

KC_Deliverance_horse2

Úspěšná kampaň

Kampaň na Kickstarteru chtěla původně vybrat „jenom“ 300 000 liber (necelých 10 milionů Kč). Byla totiž spuštěna proto, že investor chtěl dokázat potenciál projektu. Domluvil se s týmem Kingdom Come, že když těch 300 000 liber získají, půjde do toho a dá jim peníze.

Avšak dopadlo to úplně jinak. Až takový velký zájem nikdo nečekal. Kampaň skončila minulý týden ve čtvrtek s vybranou částkou 1 106 371 liber – zhruba 37 milionů korun! Našlo se totiž přes 35 000 lidí, kteří si mysleli, že z tohoto projektu jednou může vzniknout něco velkého, a podpořili ho. Zdá se to skoro nemožné. Tým Warhorse zřejmě uměl své fanoušky pořádně motivovat. S každým dosažením milníkem totiž sliboval něco navíc:

  • 400 000 liber: přidání středověké hudby
  • 500 000 liber: soundtrack od živého symfonického orchestru
  • 600 000 liber: ženská postava
  • 700 000 liber: provedení performance capture
  • 800 000 liber: herní bojová akademie
  • 900 000 liber: turnajový mód
  • 1 000 000 liber: psí společník hlavního hrdiny

Posledním krokem mělo být najmutí lepších dabérů. Milník 1 200 000 liber se sice již nepodařilo splnit, ale i s 37 milióny korun mohou být všichni až nadmíru spokojeni. S vybranou částkou se totiž řadí mezi 30 vůbec nejúspěšnějších projektů na Kickstarteru a mezi 15 nejlepších herních projektů.

KC_Deliverance_battle

Zahrajte si

A kdy že se to té úžasné hry dočkáme? Peníze nejsou všechno, teď přichází teprve to nejdůležitější. Celý tým má před sebou ještě hromadu práce. Proto si ji nezahrajete dříve než v roce 2015. Dostane se na platformy Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One, Linux i Mac OS. Zkrátka tak nepřijde snad žádný vášnivý hráč.

Do té doby si ještě můžete prostudovat rozhovor s Martinem Klímou, který nám prozradil i nějaké zákulisní informace, a sledovat aktuální noviny na Facebooku Warhorse Studios.

Komentáře

Nahoru