Česká láhev vína ohromila designem

Česká republika může slavit obrovský úspěch na poli designu. Návrh láhve vína od českého týmu totiž získala prestižní ocenění A‘ Design Award Winner 2015. Inspiraci její tvůrci přitom našli v rodinné historii.

Aneta Rašková, studentka VUT, a Simona Rašková, studentka MUP, se pod vedením Vladimíra Rašky pustily do designu neobvyklé etikety láhve vína. Popostrčilo je k tomu přitom Raškovo pátrání na půdě při rekonstrukci domu. Objevil milostné dopisy, které si psala jeho babička Marie s důstojníkem armády Rakouska-Uherska Pierem di Gardim. Piero di Gardi bohužel zemřel už v prvním roce 1. světové války, ale díky nečekanému úspěchu designérů nebude ještě hodně dlouho zapomenut. Projekt inovativní láhve totiž nese jeho jméno.

Etiketa vypadá jako ručně psaný dopis. Místo oslovení je na ní název odrůdy, místo data ročník vína a místo textu údaje o víně a doporučení ke stolování.

jedna

dva

tri

Ocenění je tak prestižní jako olympijská medaile pro sportovce

Ocenění A‘ Design Award Winner je vysoce uznáváno po celém světě. O jeho udělení rozhoduje mezinárodní porota, která má 60 členů z řad tisku, designérů, významných podnikatelů a akademiků. Vítězstvím se tak projektu Piero di Gardi otevírají dveře ke spolupráci se známými firmami. Jejich práce je navíc přeložena do 20 světových jazyků a píše se o ní v médiích po celém světě.

trophy-angle

Tuto trofej vytištěnou na 3D tiskárně vítězové získali

„Pro náš tým je toto ocenění nejvyšší metou. Něco jako olympijská medaile ve sportu. Nápaditým spojením designu a marketingu získal náš projekt výrazný atribut odlišnosti od konkurenčních značek,“ řekl Vladimír Raška a pokračoval: „Po desetiletém budování exkluzivní obchodní značky Piero di Gardi na českém trhu se nám otevírá jedinečná šance navázat spolupráci se strategickým partnerem v zahraničí.“

Pro tým to navíc není první úspěch. V roce 2012 získal dvě stříbrné medaile v San Francisco International Wine Competition. Zlato má z Denver International Wine Competition 2013. A všimli si ho také v Česku. Z roku 2014 má Zlatého delfína v naší soutěži Marketér roku.

Komentáře

Nahoru