Český trh internetové reklamy z pohledu Internet BillBoard

Český trh internetové reklamy z pohledu Internet BillBoard

Technologie internetové reklamy Internet BillBoard zasahuje v České republice 7,3 milionů uživatelů měsíčně, prakticky tak dokáže zasáhnout 97 % české internetové populace. V roce 2017 bylo 81 % prostoru jejich klientů využito pro komerční kampaně. V loňském roce se v internetové reklamě v Česku protočilo 23,3 miliardy korun, což představuje 18% meziroční nárůst. V souvislosti s tím je důležité připomenout i to, že už v roce 2015 předstihla internetová reklama v Evropě tu televizní.

Průměrná proklikovost přímého prodeje bannerových display formátů byla vloni na úrovni 0,11 %, zatímco v roce předchozím byla 0,14 %. Svou roli jistě hraje zvýšení podílů obchodovaného prostoru pomocí programatiku dalších automatizovaných možností obchodování.

Také vloni byly nejlepšími dny pro internetovou reklamu pondělí a úterý. V roce 2017 se také překrývala špička užívání internetu s vrcholem internetové reklamy. První vrchol nastával v době oběda mezi 12:00-13:00 a další poté večer mezi 20:00-22:00.

Nejvíce lidí, kterým je zobrazována internetová reklama, žije již tradičně ve Středočeském kraji a Praze. Zatímco v roce 2016 na tento region připadlo 45,20 % zobrazení, v roce loňském tato hodnota stoupla na 48,23 %. Na druhém místě se umístil Jihomoravský kraj s 9,37 % a následoval jej třetí Moravskoslezský kraj s 8,35 %. Jak Jihomoravský, tak Moravskoslezský kraj zaznamenaly oproti roku předchozímu mírný pokles v počtu zobrazení reklam. 8,53 % reklamy se zobrazuje pro uživatele ze Slovenska. To je jedna z maličkostí, na kterou je také dobré pamatovat při plánování internetové reklamy.

Internet BillBoard

Z pohledu používaných prohlížečů je jedničkou stále Google Chrome, který byl v loňském roce použit na 53,51 % počítačů, zatímco v roce předchozím to bylo na 52,1 % počítačů. Na internetovou reklamu nejvíce klikali lidé s prohlížeči Chrome, Firefox a IE 11. Na pomyslné první příčce mezi operačními systémy je stále Windows 7 s podílem 25,35 %. Oproti roku předchozímu jeho zastoupení pokleslo o přibližně sedm procentních bodů, což kopíruje nárůst podílu Windows 10.

V loňském roce množství reklamy zobrazené na mobilních telefonech mírně pokleslo. Zatímco v roce 2016 se na mobilních displejích objevilo 25,2 % reklam, loni to bylo 24,74 %. Při pohledu na operační systémy používané v mobilech je zřejmé, že Android má prakticky 10x větší zastoupení než iOS.

Počet prohlížečů, které mají zakázány sušenky (cookies) se z 12,98 % v roce 2016 zvýšil na loňských 17,28 %. Toto číslo v meziročním srovnání narostlo o více než čtyři procentní body a stále platí, že nejvyšší vliv na to má rostoucí podíl mobilů a tabletů. Tak výrazný meziroční nárůst může být způsoben vedle rostoucího podílu mobilních zařízení také zvýšeným povědomím uživatelů o zpracování osobních údajů v souvislosti

O společnosti Internet BillBoard, a.s.

Historii Internet BillBoard a.s. můžete sledovat od roku 1996, kdy stála u zrodu významných aktivit týkajících se internetové inzerce, nejprve v podobě projektu Billboard.cz, později v BB Media Projektu. Následovaly projekt BB Kontext a BB Text a rozšíření aktivit do dalších evropských zemí. Od roku 2012 je Internet BillBoard nejrychleji rostoucí společností věnující se RTB (Real Time Bidding) s pobočkami v Turecku a Polsku.

Technologie Internet BillBoardu umožní vydavatelům plně spravovat nejen reklamní plochy, ale i konkrétní kampaně. Ad Server se postará o správu kampaní objednaných klienty i koupených přes automatické inzertní tržiště, SSP zajistí efektivní využití prostoru, který umí inzerentům nabídnout programatickou cestou. iBILLBOARD RTB inzerentům zpřístupňuje reklamní plochy největších vydavatelů z celé Evropy a z jednoho místa umožňuje reklamu nakupovat, spravovat, optimalizovat i dostávat potřebné reporty. Poptávky zpracovává v reálném čase podle požadavku na umístění i cílení a postará se tak o nákup za nejvýhodnější cenu s ohledem na rozpočet i cíle.

Celkově Internet BillBoard, a.s. spravuje reklamní prostor převyšující 20 miliard impresí měsíčně a technologické řešení je používáno ve střední a východní Evropě (Slovensko, Polsko, Turecko, Maďarsko, Rumunsko, Lotyšsko, Estonsko či Litva). Společnost je významným dodavatelem služeb a nástrojů pro správu internetového reklamního prostoru a reklamních kampaní. Produkty jsou určeny pro majitele malých i velkých webových stránek, agentury i mediální domy.

Zdroj, text/foto: ibillboard.com

Štítky: , ,

Zajímá se o tvůrčí psaní a online marketing. Studuje marketingovou komunikaci. Ve volném čase (kterého moc není) spravuje svůj blog - bezkiki.cz. Její život by nebyl kompletní bez rodiny, přátel, smíchu, hudby a dobrého jídla.

Komentáře

Nahoru