Tisková zpráva: Cestovní kanceláře cílí na klienty SMS zprávami, tuto sezonu v nich proinvestovaly už tři desítky milionů

Cestovní kanceláře cílí na klienty SMS zprávami, tuto sezonu v nich proinvestovaly už tři desítky milionů.

Brno, 20. května 2014. Podle údajů obchodní SMS brány neoGate skokově stoupl počet marketingových SMS zpráv rozesílaných cestovními kancelářemi nebo agenturami. Kromě faktu, že z obchodního hlediska je dovolenková sezona v plném proudu, přinesly zprávy důkaz, že cestovní kanceláře hledají nové cesty, jak si v předstihu zajistit klienty. Loňská slabší sezona, která byla způsobena pozdním nástupem léta a neklidem v Egyptě, je navíc naučila zkoušet méně známé, ale efektivní kanály.

Konkrétní počet SMS zpráv, které rozeslaly cestovní kanceláře a agentury, stoupl minulý měsíc podle údajů obchodní SMS brány neoGate o 113 %. Průměrná hodnota přepočtená na jednoho zadavatele pak v oblasti pobytů a dovolených narostla asi o 78 %, neboť výrazně vzrostl celkový počet subjektů realizujících rozesílku. V květnu se pak podle dosavadních čísel předpokládá ještě výraznější nárůst.
Celková investice cestovních kanceláří do SMS zpráv tak činí kolem třiceti milionů korun.

Kromě běžných SMS zpráv ve formě obchodních sdělení navíc agentury stále častěji využívají interaktivnější formy komunikace – tedy například soutěžní SMS nebo ankety. Jejich výhodou je především tlak na impulsivitu a vyšší zapamatovatelnost sdělení, které zvyšují již tak vysokou efektivitu esemesky.
„Podíl tradičních obchodních sdělení činí stále kolem 82 % ze všech rozeslaných zpráv,“ uvádí Ondřej Švrček, obchodní ředitel společnosti Neogenia, která provozuje největší tuzemské SMS brány neoGate a SMSbrána.cz. „Počet anketních nebo soutěžních SMS však výrazně roste. Výhodou je především možnost sběru okamžité zpětné vazby od příjemce a mnohem lepší práce s celou zákaznickou komunitou.

Marketingové a notifikační SMS zprávy – duben 2014
Meziměsíční nárůst

celkový objem zpráv

objem zpráv na 1 subjekt

Města, obce, státní správa

24 %

21 %

Školy, spolky, fankluby

-39 %

-40 %

Spedice a logistika

-11 %

0 %

Finanční služby

55 %

78 %

Gastro, kultura a zábava

-3 %

-26 %

Zdravotnická zařízení

-21 %

-32 %

Vývojáři a provozovatelé webových aplikací

-8 %

-4 %

Jednotlivci

1 %

-9 %

Obchody, e-shopy a služby – E-shop

36 %

28 %

Obchody, e-shopy a služby – CK, zájezdy a pobyty

113 %

78 %

Obchody, e-shopy a služby – Wellness a fitness

72 %

52 %

Obchody, e-shopy a služby – Agentury – reklamní a realitní

28 %

33 %

Obchody, e-shopy a služby – Auto, moto – servis, prodej

34 %

64 %

Obchody, e-shopy a služby – Lékárny

-60 %

-67 %

Obchody, e-shopy a služby – Móda

-16 %

-24 %

Obchody, e-shopy a služby – Kamenné obchody

3 %

12 %

CELKEM

19%

18%

Zdroj: neoGate, Neogenia

   

 

Hlavní výhody SMS zpráv podle Švrčka zůstávají stejné. Kromě faktu, že mobilní telefon vlastní takřka každý, je to především vysoká čtenost sdělení, reaktivnost a dobrý poměr ceny za zprávu vzhledem k jejímu výkonu.

Duben zároveň potvrdil, že letošní meziroční růst objemu obchodních SMS pravděpodobně překoná loňský rok. Zvyšující se počet odeslaných obchodních SMS zároveň potvrzuje zotavení trhu – počet notifikačních SMS indikuje vyšší počet obchodních transakcí, marketingové zprávy zase potvrzují navyšování investic do direct marketingových kampaní.

Pro editory

  • Cestovní kanceláře a agentury rozeslaly v dubnu kolem 19 milionů obchodních SMS
  • 90 % SMS zpráv je přečteno ihned po doručení
  • Pouze zhruba 1,2 % zaslaných obchodních zpráv zůstane nepřečteno
  • V ČR má souhlas se zasíláním obchodních sdělení asi 8,9 milionu SIM karet
  • 42 % osob vnímá obchodní SMS zprávy jako užitečný nástroj
  • V roce 2013 bylo v přepočtu na každého obyvatele odesláno 691 SMS zpráv

 

O společnosti Neogenia
Neogenia, s.r.o. je provozovatelem služby SMSbrána.cz, firemní SMS brány neoGate a portálu se slevovými vouchery SMSvoucher.cz. Zaměřuje se na provoz a vývoj internetových projektů, zajišťování telekomunikačních služeb a efektivní využívání marketingových nástrojů.  Projekty společnosti navštěvuje denně až 70 000 uživatelů a jejich počet neustále roste.  Společnost Neogenia s.r.o. dlouhodobě podporuje Nadační fond dětské onkologie Krtek v Brně a snaží se alespoň částečně přispět k léčbě nemocných dětí.

Kontakty:


PR agentura FYI Prague              
František Brož
Mobil:  +420 608 972 715
E-mail: frantisek.broz@fyi.cz

Neogenia s.r.o.
Mgr. Ondřej Švrček
Telefon: +420 777 031 782
E-mail:  ondrej.svrcek@neogenia.cz


 

Rádi bychom vám nabídli prostor pro vaše tiskové zprávy. Pokud chcete, abychom o vás dali vědět, případně o vaší slevové akci, pořádané konferenci, novém produktu a podobně, můžete nás kontaktovat na emailovou adresu redakce@objevit.cz.

Komentáře

Nahoru