Četli jste nové podmínky Facebooku?

Za poslední rok jsme představili nové funkce a ovládací prvky, díky kterým můžete Facebook využívat ještě víc. A zároveň jsme vyslechli ty z vás, kteří jste volali po lepším vysvětlení, jak informace získáváme a jak je používáme.
Základy soukromí vám teď přinášejí tipy a návody, jak můžete vzít své prostředí na Facebooku do vlastních rukou. Také aktualizujeme naše podmínkyzásady používání dat a zásady používání souborů cookie, které zohledňují nové funkce, na kterých pracujeme, a pomáhají vám lépe jim porozumět. Také představujeme vylepšení reklam na základě toho, jaké aplikace používáte a jaké weby mimo Facebook navštěvujete (behaviorální online reklamy), a dáváme vám kontrolu nad těmito nastaveními.
Tyto aktualizace vejdou v platnost 1. ledna 2015. Jako vždy uvítáme vaše názory na naše zásady.
10734347_750754911679035_198893757_n

Základy soukromí

Základy soukromí vám nabízejí interaktivní průvodce, pomocí nichž dostanete odpovědi na časté dotazy týkající se možností nastavení soukromí vašich informací na Facebooku. Dozvíte se z nich třeba o odebrání označení, ukončení přátelství a blokování nebo o tom, jak u každého svého příspěvku vybrat určitý okruh uživatelů. Tyto informace jsou dostupné ve 36 jazycích.
Po prohlídce soukromípřipomenutím pro uživatele, kteří publikují veřejně, a zjednodušených nástrojích pro výběr okruhu uživatelů jsou Základy soukromí naším posledním krokem k tomu, abychom vám pomohli zajistit, že svůj obsah sdílíte opravdu jen s lidmi, se kterými ho sdílet chcete.

Pomáháme vám k tomu, abyste mohli Facebook používat opravdu na maximum

Den co den používají lidé naše aplikace a služby k tomu, aby byli v kontaktu s lidmi, místy a dalšími věcmi, na kterých jim záleží. Aktualizace našich zásad doplňují nové produkty, na kterých již nějakou dobu pracujeme, abychom jimi vaše prostředí na Facebooku vylepšili. Také v nich najdete vysvětlení, jak naše služby fungují, a to srozumitelnější formou. Tady je několik hlavních témat:
Zjistěte, co se děje kolem vás: Změny našich zásad provádíme proto, abychom vysvětlili, jak získáváme informace o poloze v závislosti na funkcích, které se rozhodnete používat. Miliony lidí oznamují polohu na svých oblíbených místech a používají volitelné funkce jako Přátelé v okolí (momentálně je tato funkce dostupná jen v některých oblastech). Vymýšlíme způsoby, jak vám zobrazit co nejvíc relevantní informace na základě vaší polohy a co právě vaši přátelé dělají. Pokud se například v budoucnu rozhodnete svoji polohu sdílet, budete si moct zobrazit jídelní lístky okolních restaurací nebo aktualizace od přátel v dané oblasti.
Snažíme se o pohodlnější podmínky pro nakupování: V některých oblastech testujeme tlačítko Koupit, které lidem pomáhá objevovat a nakupovat, aniž by museli opouštět Facebook. Pracujeme také na nových způsobech zjednodušení a zabezpečení transakcí.
Najděte si informace o soukromí na Facebooku, když je zrovna potřebujete: Aby byly tipy a návrhy ještě dostupnější, přesunuli jsme je do Základů soukromí. Zásady používání dat jsou teď kratší a jasnější, takže se vám budou lépe číst.
Zjistěte, jak používáme informace, které získáme: Například díky tomu, že porozumíme údajům o stavu baterie a síle signálu, můžeme zapracovat na tom, aby naše aplikace na vašem zařízení fungovaly lépe. O oprávnění pro přístup k údajům o poloze vašeho telefonu žádáme, když vám chceme poskytovat volitelné funkce, jako je třeba oznámení polohy nebo přidání polohy do příspěvku.
Zjistěte, jak jednotlivé společnosti a aplikace Facebooku vzájemně spolupracují:Za posledních několik let se Facebook rozrostl a my bychom se chtěli ujistit, že o naší skupině společnostíaplikacích a službách máte potřebné informace. Nashromážděné informace používáme k tomu, abychom tu mohli zlepšovat vaše prostředí. Pokud se například nemůžete přihlásit ke svému účtu na Instagramu, pak svoje heslo můžete obnovit pomocí údajů z Facebooku. Žádné z našich aktualizací nemění závazky, které musí Instagram, WhatsApp a další společnosti dodržovat v souvislosti s ochranou vašich informací a soukromí.
Vaše informace a reklamy: Občas se nás někdo zeptá, jak informace o lidech sdílíme s inzerenty. Tyto aktualizace nic nemění. My inzerentům pomáháme oslovit lidi pomocí relevantních reklam, aniž bychom jim říkali, kdo jste. Přečtěte si další informace o reklamách a o tom, jak můžete ovlivnit, jaké reklamy se vám budou zobrazovat.
Nezapomeňte, že vaše nastavení na Facebooku se nemění a některé funkce jsou dostupné jen v určitých regionech. Například návrhy na označení jsou dostupné jen mimo území Kanady a EU.

Lepší možnosti nastavení zobrazovaných reklam

Doneslo se nám, že nastavit typ reklam, které se vám zobrazují, je někdy obtížné, pokud používáte různá zařízení a prohlížeče. Pokud jste v minulosti ze svého notebooku odmítli zobrazování konkrétních druhů reklamy, tato volba se nejspíš u reklam zobrazovaných ve vašem telefonu neprojevila. Víme, že spousta lidí používá pro přístup k Facebooku několik telefonů, tabletů nebo prohlížečů. Mělo by tedy být snadné nastavit jednu volbu pro všechna vaše zařízení.
Proto Facebook respektuje vaše rozhodnutí týkající se reklam, které vidíte, a to na všech zařízeních. Prostřednictvím organizace Digital Advertising Alliance máte na Facebooku možnost zrušit zobrazování reklam na základě vámi používaných aplikací a webů. Pomocí ovládacích prvků pro iOS a Android můžete stejnou volbu učinit i na příslušných zařízeních. Jakmile uvedete, že tyto typy reklam nechcete vidět, toto nastavení se automaticky použije ve všech zařízeních, která pro přístup na Facebook používáte. V současnosti zavádíme možnosti upřesnění předvoleb pro reklamy i v dalších zemích: začínáme Austrálií, Kanadou, Francií, Německem, Irskem a Spojeným královstvím.
Pevně věříme, že vám tyto aktualizace zdejší prostředí zpříjemní. Jádrem veškerého našeho počínání je ochrana informací lidí a poskytování smysluplných ovládacích prvků pro nastavení soukromí. Domníváme se, že tato oznámení představují důležitý krok.
 

Vybírá jen ta nejlepší témata a snaží se psát tak, aby to lidi bavilo. Nezastavuje se před ničím, na rozhovory bere suprové lidi. Řídí se heslem "Per aspera ad astra", tedy "Přes překážky ke hvězdám".

Komentáře

Nahoru