Chystají se iWatch

Chystají se iWatch

Opravdu Apple míří k dalšímu velkému technologickému pokroku? Pravděpodobně ano, ale budou to opravdu hodinky? Po tom, co Apple v několika zemích zaregistroval ochrannou známku pro název „iWatch“, je to téměř jisté.

Předzvěst iWatch jsme očekávali už v souvislosti s konferencí WWDC. Její logo se totiž tvarem nápadně podobalo chytrým hodinkám. Na konferenci však žádné hodinky představeny nebyly.

Logo WWDC 2013 připomíná hodinky.

Jsou teď již všechny ty fámy opodstatněné? Podle zpráv New York Times se zdá, že ano. Mluvili s Tomem Krangem z Counterpoint výzkumu a ten odpověděl následovně:

„Ano, iWatch se chystají přijít a vyvolaly již mnoho podobných výrobků od konkurence.“ (například Sony SmartWatch)

Patent Applu v USA s číslem 8477114 pro „elektronické zařízení, displej a dotykové uživatelské rozhraní“ popisuje dotykovou plochu, která zaujímá místo na přenosném zařízení s displejem. V patentu je celá obrazovka rozdělena do dvou částí. První část je ta aktivní, zobrazovací plocha a část druhá je krytá. Patent obsahuje také popis dotykového ovládání – když vestavěné senzory detekují prst v těsné blízkosti nebo dotýkající se přístroje.

Patent popisuje řadu změn stavu krytu, od jednoduchých barevných změn a propustnosti světla až po složitější střídání průhlednosti a neprůhlednosti. Druhá část displeje se může například krátce rozsvítit pro indikaci dotyku.

Budou takové hodinky uživatelé světa, ve kterém vládnou větší obrazovky, ještě chtít? Naštěstí má Apple velmi slušnou základnu fanoušků, kteří si jistě ochotně koupí jakýkoliv jejich výrobek. Takže prodej iWatch by neměl být problém. Koneckonců než přišel na trh iPad, mnoho lidí si myslelo, že je to bláznivý nápad. Teď je tabletů všude plno. A ukazují se názory, že hodinky jsou přece jenom o něco méně bláznivé než třeba Google Glass.

Nicméně musíme však poznamenat, že ochranná známka vůbec nemusí sloužit pro hodinky. Analytici poukazují na to, že si Apple tento název zaregistroval jen proto, aby mu ho nevzal někdo jiný a aby nedopadl například jako s Apple TV, což není příliš atraktivní název.

Nicméně musíme však poznamenat, že ochranná známka vůbec nemusí sloužit pro hodinky. Analytici poukazují na to, že si Apple tento název zaregistroval jen proto, aby mu ho nevzal někdo jiný a aby nedopadl například jako s Apple TV, což není příliš atraktivní název.

Zdroje: appleinsider.comtechcrunch.comzap2it.com

Komentáře

Nahoru