Čínský institut BGI začal prodávat geneticky pozměněná mikro prasátka

Mini prasátka jsou roztomilá a mnoha lidmi velmi oblíbená. Už brzy by se prasátka mohla začít prodávat jako domácí mazlíčci. Prasátka v dospělosti váží zhruba 15 kg, což je zhruba stejná váha středního psa.

Prasátka původně sloužila jako pokusná zvířata, která byla použita při studiu lidských žaludečních bakterií a jiných výzkumů. Vědci začali klonováním miniaturních Bama prasátek a editovali tak genetické enzymy, známé jako Talen. Výsledek byl takový, že vytvořili poloviční velikost úplně těch nejmenších Bama prasátek. Na summitu Shenzen institut konstatoval, že prasátka by mohla stát 10 000 juanů, což je zhruba 40 000 korun. V budoucnosti budou zákazníkům nabízeny prasátka s různými vzory a barvy srsti. Veškeré tyto vlastnosti mohou být upravení pomocí genů

„Nyní máme v plánu přijímat objednávky od zákazníků, uvidíme, jak velká poptávka po mini prasátkách je,“ uvádí vědci.

Screenshot_3

Prodej prasátek může být potencionálním zdrojem příjmů

Výsledkem je levný způsob, jak produkovat ještě menší druh prasete. Pro čínský institut BGI se prodej prasátek může stát potencionálním zdrojem příjmů, pomocí kterých budou moci financovat genetický výzkum. Mnoho odpůrců vyjádřilo obavy o zdraví zvířat. Institut ovšem všechny ujistil, že zatím nebyly zpozorovány žádné zdravotní problémy klonovaných zvířat.

Zdroj: Nature

Natálie je další ženou v naší redakci magazínu Objevit.cz (celkově čtvrtou :-)). Věnuje se převážně novým technologiím, marketingu a sociálním sítím. Natálie se zajímá také o zdravý životní styl a pomocí Instagramu se snaží motivovat a inspirovat ostatní fitness nadšence.