Dnes vyšlo 1 článků

Co-creation

Co-creation je anglický výraz pro spolupráci se spotřebiteli nebo potenciálními zákazníky, kteří mohou ovlivnit samotný produkt (službu), nebo jeho prezentaci. Může se jednat o spolupráci při vytváření produktu, reklamy, nebo komerční komunikace obecně.

Je to vlastně geniální trik. Nevíte si s něčím rady? Nechte si poradit od svých zákazníků, nebo potenciálních spotřebitelů. Oni nejlépe vědí, čím je produkt oslovuje, co jim chybí, čím by se to dalo zlepšit. Nehledě na to, že se mezi nimi určitě najde spousta kreativců, kteří se rádi zapojí při propagaci svého oblíbeného produktu.

Nehledě na to, že zájemci mohou svou spoluprácí ukázat, co v nich je. Když bude mít co-creation slibné výsledky, mohou získat dobré reference, nebo dokonce stálý pracovní poměr.

Příkladem co-creation v českém prostředí může být například výroba nového piva Pardál. Pivovar Budějovický Budvar zapojil společnost do procesu vaření nového piva. Prostor dal pijákům piva z jižních Čech také v oblasti reklamy, kdy mohli poskytnout cenné rady a podílet se na kampani. Jestli se jim to povedlo, to už je na každém z vás.

Co-creation může mít i formu soutěže. V takovém případě nejlepší člověk s nejlepším návrhem může získat nějaké ocenění.

Komentáře

Nahoru