Affiliate marketing

Affliate marketing je jednou z forem výkonostního marketingu, který narozdíl od jiné internetové propagace umožňuje platbu nejen za proklik či zobrazení, ale také za zprostředkovanou konverzi či uskutečněný prodej.

Affiliate marketing funguje prostřednictvím affiliate programů, které můžete spravovat přes tzn. affiliate sítě.

Jak affiliate marketing funguje?

Jak již bylo zmíněno výše. Affiliate programy lze spravovat pomocí affiliate sítí. Affiliate síť obchodníkům zpřístupňuje partnerské databáze, portály nebo webové stránky, díky kterým mohou propagovat své služby či produkty. Za každý zprostředkovaný prodej či přivedeného zákazníka, obchodník hradí affiliate sítím provizi v předem domluvené výši. Affiliate síť pak následně proplácí část provize partnerům, kteří prodej zajistili a další část si nechává na svůj provoz.

aff

Affiliate marketing

Typy affiliate programů

Veřejné (one to many) – Jedná se o nejrozšířenější typ affiliate programu, jenž je nabízen nejčastěji prostřednictví affiliate sítě. Podmínky bývají většinou nastavené pro všechny stejně přičemž partneři si sami vybírají, se kterými obchodníky zahájí spolupráci.

Soukromé (one to one) – Jak už napovídá samotný název, zde se jedná o soukromou záležitost, kdy si obchodník vyjedná s affiliate partnerem speciální podmínky. Tato metoda je uplatňována v případech, kdy je partnerský web většího záběru a má tak velmi silnou pozici pro vyjednávání o podmínkách.

Pro oba případy platí, že odměna je vyplácena buďto za uskutečněný prodej, zkráceně PPS (per pay sale) nebo přivedení zákazníka, zkráceně PPL (per pay lead). Provize může mít podobu předem stanové částky nebo určitého procenta. Ve velmi vzácných případech je možné se dohodnout i na platbě za klik, zkráceně PPC (pay per click).

Co přináší affliate marketing pro obchodníky?

Výhody

Bezesporu největší výhodou affiliate programů je jejich spolehlivnost v návratnosti. Jinými slovy řečeno: vaše náklady budou narůstat jen tehdy, kdy bude stoupat výkon reklamy. Narozdíl od PPC reklamy se u affliate programu snižují také náklady na jeho údržbu. Další výhodou je její přesné cílení na zákazníka. Partneři, potažmo provozovatelé webových stránek se snaží co nejvíce umisťovat produkty, na které jejich návštěvníci uslyší. Je to přece v jejich zájmu.

Nevýhody

V případě, že spolupracujete s větším počtem affiliate partnerů, hůře se vám bude kontrolovat, jak je vaše značka prezentována. Je zde také určité riziko zneužití týkající se zvyšování ceny za proklik.

Co přináší affliate marketing pro partnery?

Výhody

Pro partnery, potažmo provozovatele webu je to zajímavá možnost přivýdělku. Celá jejich práce prakticky spočívá v počátečním nasazení reklamních kódu a občasné nasazování reklamního příspěvku. Při správném zacházení si tak mohou přijít na velmi slušné peníze za malé úsilí.

Nevýhody

Naopak jako nevýhoda se může jevit ono vytvoření reklamního příspěvku. Ani kvalitně vytvoření příspěvek nezaručuje konverzi. Může totiž nastat případ, kdys se návštěvník proklikne na obchodníkův web, který bude ve značně neuspokojivém stavu. Partnerovo snažení a výdělek je tedy limitován kvalitou webových stránek/eshopu zadavatele.

Jsem obchodník a chci začít s affiliate marketingem. Jak na to?

Pokud jste obchodník a přemýšlíte nad affiliate marketingem, zamyslete se nad níže uvedenými body:

  1. Zvážení situace – Berte v úvahu segment, ve kterém podnikáte. Affiliate marketing je vhodný například pro oblast zdravé výživy, rybářských potřeb nebo cestovního ruchu.

  1. Výběr affiliate sítě – Existuje mnoho affiliate sítí s rozdílnými podmínkami. Vyberte tu nejvhodnější k vašemu podnikatelskému segmentu.

  1. Stanovení odměňovacího modelu – Opět záleží dle podnikatelského segmentu. Nejoblíbenější variantou je odměna za uskutečněný prodej, přičemž provize je v domluvených procentech. Zde si dávejte ovšem dobrý pozor. Odměna musí být pro affiliate partnera dostatečně zajímavá. V opačném případě může dojít ke zneužití, přičemž partner si by si mohl dopomáhat k vyšším výdělkům spamováním a to by mělo mít velmi negativní dopad na vaši značku.

  1. Vytvoření reklamních formátů – Atraktivní bannery, textové reklamy či jiné formáty jsou nejefektivnějším formátem.

Zdroj: clixgalore.com

Komentáře

Nahoru