Co má milionové impérium společného s vymýváním mozku

Co má milionové impérium společného s vymýváním mozku

Tak už i v Lidových novinách se podívali na zoubek Davidu Kiršovi a jeho milionovému impériu. Magdalena Sodomková se na to zaměřila opravdu dopodrobna a dokonce i kontaktovala Kirše a jeho podnikatelské partnery. Hledala odpověď na otázku: Jenže co když jde o kyberpodvod?

O Davidu Kiršovi toho bylo napsáno již mnoho. Bohatě vám bude stačit, když si prohlédnete úvodní video na jeho webu milionoveimperium.cz, a uděláte si o něm dostatečný obrázek. Každému normálnímu člověku totiž jeho povídání přijde podezřelé a věřit mu rozhodně nebude. Kirš ve videu mává bankovkami, které můžete s jeho dvanácti měsíčním kurzem vydělat, chlubí se, že svým receptem vydělal už 5,3 milionu a tvrdí, že jeho cílem je zdvojnásobit štěstí v České republice. O tom, že je jeho cílem obrat lidi o desítky tisíc se nezmiňuje. Rovněž nepadne ani zmínka o tom, kolik milionářů už „vyrobil“.

Přesto má Kirš desítky příznivců. Pokud si ho zkusíte „vygooglit“, vyvalí se na vás samá chvála. Nápad udělat z poloviny Čechů milionáře evidentně zaujal. Nebo to není tím? Dost možná se tyto pochvalné články a komentáře vyrojily za jasným účelem: affiliate program. Pokud na milionové impérium přistoupí uživatel z vašeho webu a objedná si kurz, čeká vás slušná provize ve výši 30 – 40%. Když uvážíte, že si pan Kirš žádá 10 000, je těch 30% docela slušná částka na to, že jen napíšete jeden článek, který lidi k jeho impériu přivede.

„Nedělají mi reklamu, jsou to mí affiliate partneři. Pokud mě doporučí, tak dostávají provizi 30 až 40 procent. Třeba kurz Milionové impérium stál 10 tisíc korun. To je super provize, tři tisíce, ne?“ vysvětluje Kirš, který nemá rád slovo reklama.

Může si dovolit dát tři tisíce z celkové sumy někomu jinému. On z toho má totiž daleko větší příjmy než těch deset tisíc za jednoho člověka, jelikož kurzem to nekončí. Kirš vás přesvědčí, že potřebujete i další placené služby jeho týmu.

Pěkně to vysvětluje Petr Jeník, kterého můžete znát jako jasného odpůrce Kiršova milionového impéria. Sám o sobě tvrdí, že už od začátku tušil, co je Kirš zač. Už tehdy, když o něm mnoho lidí pochvalně psalo a tím si „zprasili vlastní jméno“ byl ostražitější a slyšel v tom ty jeho „jehovistický kecy“.

„Nejhorší na tom je, že investicí do kurzu to nekončí. Oni si od něj po té manipulaci koupí šablonu na vytvoření vlastního webu, protože ti lidé nejsou programátoři, dále od Kiršova kolegy Maria Roženského affiliate box, cože je dalších řekněme deset tisíc za rok. Než ty lidi pustí z háčku, tak u něj utratí čtyřicet padesát tisíc korun,“ vysvětluje Jeník.

Kirš se obhajuje, že na tom, že si od něj lidi koupí nějaký další software, ze kterého má příjem, přece nezáleží. Tvrdí, že je to pro lidi vlastně dobře, protože on se svým týmem vyvinul software, který tady předtím nebyl, takže nemají jinou šanci ho získat než od něj. Nástroj, který dřív používal, prý stojí 40 000 Kč na rok a on ho prodával za 5000 Kč, takže si vlastně nikdo nemá na co stěžovat.

A lidé si opravdu nestěžují. David Kirš je naprosto zasvětí do svého názoru a lehce zmanipuluje. Stačí se trochu zajímat o to, co s lidmi provádí na svých živých školeních. Tisícovka lidí zmanipulovaně tleská do rytmu, postaví se na židli a skanduje „Miluju se“. Jednoduše davová psychóza.

Davové šílenství na živém setkání Davida Kirše.

Davové šílenství na živém setkání Davida Kirše.

A co teprve na semináři Kiršova kolegy Jiřího Vokáče Čmolíka! Tam totiž dokonce i cucáte mince, abyste si vytvořili pozitivní vztah k penězům.

A kdo na takovou manipulaci letí? Profily Kiršových následovníků podrobně prozkoumal Petr Jeník. Prý to jsou hledači štěstí nejčastěji ve věku 34 -35 let, obvykle Pražáci. Většinou jsou to lidé, kteří jsou opuštění, hledají životní cestu, jsou nešťastní a potřebují peníze.

Kirš sestavil tým

Kirš si na pomoc přizval také pár dalších tváří, které mu pomáhají. Například Bea Benková – „koučka výjimečných žen“, Vladimír Vymětal, který „byl celý život ředitelem, ale nyní ho baví koučovat“ nebo hypnotizér, který působil v Las Vegas, Libor Činka. Skutečně známé osobnosti zastupuje Radim Jančura, majitel Student Agency.

Jeho vystoupení ve videu se liší od vystoupení všech výše jmenovaných. Jančura totiž ve svém vystoupení odhaluje pravou podstatu podnikání – mluví o dřině a odříkání. Kiršovi se to zřejmě líbilo, jistě si od toho sliboval, že tím vytvoří zdání důvěryhodnosti. Jenže Jančura vůbec nevěděl, k čemu bude rozhovor s ním využitý. Netušil, že pomocí něj bude David Kirš lákat lidi k milionovému impériu.

„Publikovaný rozhovor nebyl vytvořen s vědomím jeho dalšího komerčního a marketingového využití. Nikdo v této souvislosti ani nepožádal Student Agency nebo přímo Radima Jančuru o povolení k využití,“ uvedl Pavel Halla ze Student Agency.

Ovšem tím to nekončí. Teď přijde to propojení s vymýváním mozku.

Mistrem vlezlosti je Jiří Vokáč Čmolík (ano, ten, v jehož semináři cucáte peníze). Kirš ho představil následovně:

„Jiří vede vědecké experimenty v Ústřední vojenské nemocnici s týmem neurologů, odborníků na fMRI, skenování mozku a výzkum při jeho transformačních technikách.“

A pak si ještě pozorněji přečtěte proslov, který vás má přesvědčit ke koupi Kiršova kurzu a ještě něčeho dalšího:

„Každý z nás má v sobě, kromě vnitřního vítěze i vnitřního loosera. Šotka, který říká: zas to tolik nežer. Neurorestart je taková věc, kterou jsme testovali v posledních dvou letech na špičkových sportovcích a v poslední době na 50 top manažerech zaměřených na výkon. Jak to zní, tak to je. Neurorestart. Je to neuro-restart. Technická pomůcka založená na rezonancích, spoluvytvořil ji Peter Chappell, což je Angličan, který dlouhá léta vyvíjel tuto metodu. V podstatě na ni přišel náhodou. Spočívá v tom, že na základě programovatelného testu osobnosti se vám sestaví vaše vlastní nahrávka, která vám zjednodušeně vyyčistí hlavu. Jako kdybyste si představili počítač, kdy dáte delete a smažete všechny ty věci, které nepotřebujete. Dám je smazat, ta rezonance najde vychýlený kód, který vám neslouží, a ten smaže. Neurorestart tlumí – a to jsme tady potvrdili v Ústřední vojenské nemocnici na testech – aktivitu vašeho plazího mozku. Kdykoli jde člověk někam, kde cítí příležitost, tak plazí mozek začne říkat: Uteč, zmrzni, vykašli se na to. Tak to tlumí cíleně. Bude to k dispozici koncem tohoto roku, máme první nahrávku, která je zdarma pro všechny a jmenuje se ‚Štěstí‘. Ono to zní jako sci-fi, já sám jsem s tím, ze svého analytickýho uvažování, měl velký problém, tudíž jsem se spojil se svými neurology z Ústřední vojenský nemocnice. Zkoumali jsme to, testovali jsme to, neuvěřitelně to funguje a víceméně někteří lidi říkali, ježišmarja, on ten váš mozek vypadá jako po dvaceti letech intenzivních meditací.“

No a tohle Magdalenu Sodomkovou opravdu zaujalo, a tak se rozhodla pátrat trochu na vlastní pěst. Pátrala po komentáři ohledně výzkumného projektu pana Čmolíka. A dostalo se jí jednoznačné odpovědi. Pan Čmolík prý v ÚVN nikdy nevedl žádný výzkumný tým a neuskutečnil žádný vědecký projekt, tudíž nemohlo dojít k žádným vědecky ověřeným závěrům. S ÚVN má Čmolík jediné spojení. Kdysi tam prý přišel ještě s někým dalším a zajímal se o to, jak funguje magnetická rezonance. Zřejmě to potřeboval ke své teorii o vymývání mozků.

Živé setkání v podání marketéra Jiřího Vokáče Čmolíka.

Živé setkání v podání marketéra Jiřího Vokáče Čmolíka.

Pan Čmolík totiž dokonce není ani žádným lékařem. Je to marketér, studoval na soukromé škole marketingu. Nebojí se vyjadřovat se o sobě jedině pozitivně, otázkám o výzkumu se však vyhýbá. V rámci přátelského gesta však autorce Sodomkové věnoval jeden výtisk svého bestselleru Trhák!.

V něm Vokáč popisuje, jak s Peterem Chappellem testovali nahrávku štěstí v nočních hodinách mimo dobu určenou pro pacienty. Ano, opravdu se snaží říci, že ve státní nemocnici tajně testoval vymývání mozků, na přístrojích, které stojí miliony korun a na nichž jediné vyšetření vyjde na tisíce.

A co na to Kirš? Tvrdí, že zázračné nahrávky štěstí má, a když je poslouchá, dějí se zázraky. Neví, jak to funguje, a prý to neví vlastně ani Jirka. Ale trvá na tom, že se tím rozhodně odblokovávají věci v mozku.

„Mluvíme teď o vymývání mozku?“ ptá se Sodomková přímo. „Jo. Otázka je, jestli vymývání mozků, po kterém jsou lidi happy, není o.k.“

Takže podle Kirše je o.k. vymývat lidem mozky…

„Pokud má ten člověk v hlavě věci, který mu neslouží, tak je potřeba, aby je deleteoval. My nevymýváme mozky, ti lidi si je vymyjou sami. Každý z nás má ten návod. Buď změní sebe, změní práci, nebo to neudělají, “ Kirš na konci zmírňuje a snaží se celou věc vysvětlit.

Toho, že je podle něj v pořádku vymývat mozky, se už ale nezbaví…

Zdroj: Lidové noviny

Komentáře

  • Sievert

    Vůbec bych tomu nedělal žádnou reklamu, ani tu negativní… vždy se najde dost blbů, kteří i přes negativní reklamu, půjdou, vstoupí a zaplatí :P chyba!

  • Jirka

    Ahoj, je to praktický, dobře napsaný článek, díky.

  • Stáňa M.

    Článek na mě působí jako hodně subjektivní názor vyplývající z neznalosti oboru infopodnikání a toho, jak to funguje ve světě. To, že někdo nedosáhne výsledků, které někdo jiný má, není způsobeno chybou programu, ale chybou toho, že se lidé často nepustí do akce. Já jsem se pustila a mám výsledky, které DK ve svých programech sliboval. Co se týče „davové psychoze“, zkuste si zajet na některý seminář známeho světového speakera a zjistíte, že tyto semináře, na které chodí tisíce lidí, probíhají úplně stejně. Radši si nechám vymýt mozek k úspěchu, než zůstat v davu, který hledá výmluvy, proč to nejde :))

    • Horší je, když vám, kromě mozku vymyjou i účet, protože dřív nebo později vám začnou nutit i si něco koupit :-D

    • Dan

      Stáňo, problém je v tom že blázen vůbec neví že je blázen. Tudíž asi těžko můžete rozumět tomu co jsem vám tu ted napsal.

Nahoru