Co můžeme očekávat v roce 2016?

Přemýšleli jste už nad technologiemi a vychytávkami, které nás mohou potkat v roce 2016? Přece jen za rok 2015 se událo tolik věcí, které mnoho z nás nečekalo. Technologie jdou neuvěřitelným kupředu a jen těžko dokážeme předpovědět, co se doopravdy stane a co ne.

Než se společně pustíme do očekávání roku 2016, pojďme si připomenout, jaké významné události se staly od roku 2004. Můžeme říct, že každý rok byl tak nějak úspěšný.

Rok 2004

  • Profesní síť Linkedin začala růst. Stala se mnohem populárnější a používanější. Oproti Facebooku tato sociální síť nenutí uživatele, aby zveřejňovali fotografie a videa z osobního života. Zkrátka, pokud máte účet na Linkedinu, dáváte možnost potencionálnímu zaměstnavateli, aby vás kontaktoval.

linkedin-and-coffee

Rok 2005

  • Sociální síť MySpace začala být používána především hudebními skupinami. I přesto, že hudební skupiny již vlastnili své webové stránky, tato sociální síť jim dávala možnost uploadovat vlastní písničky, videa a další produkty své tvorby. Tato sociální síť byla nakonec prodána za 580 milionů dolarů i přesto, že hodnota MySpace byla odhadována na 125 milionů dolarů.
  • Ve stejném roce začal také fénomén, který se drží až do dnes. Na mysli máme sociální síť Facebook, která se v roce 2005 stala populární především mezi americkými vysokoškoláky.

Rok 2006

  • Největší internetový server YouTube pro sdílení videosouborů byl odkoupen společnosti Google za 1,65 miliardy dolarů (tehdy v přepočtu za 37 miliard korun).

Rok 2007

  • Sociální sítě Facebok a MySpace zažívají rozmach. Nově jsou také dostupné aplikace a online hry.

Rok 2008

  • Sociální síť Facebook překonala MySpace a začala se postupně rozšiřovat mezi všechny věkové skupiny po celém světě.

facebook-vs-myspace

Rok 2009

  • Twitter vstoupil do dějin jednou fotografií. Janis Krums byl na správném místě ve správný čas a vyfotil letadlo „přistávající“ do řeky Hudson. V tomto roce stal Twitter třetí největší sociální sítí.

140115102619-hudson-plane-landing-krums-horizontal-large-gallery

Rok 2010

  • Sociální sítě Facebok, Twitter a YouTube stále pokračují v růstu. Zároveň se začaly objevovat aplikace těchto sociální sítí na mobilní telefony.

Rok 2011

  • Objevila se aplikace Instagram. Tato aplikace představovala nejrychlejší a nejjednodušší způsob jak dostat fotografie z mobilního telefonu na internet. Ve stejném roce zažil také velký BOOM Pinterest.

COHN-Pinterest

Rok 2012

  • Objevil se další fénomén – bezplatné chatovací aplikace. V Číně byla populární mobilní aplikace WeChat, naopak všude jinde ve světě aplikace WhatsApp.

Rok 2013

Rok 2014

Rok 2015

  • Je to neuvěřitelné, ale i po x letech své existence velké společnosti, jako je Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger, Google a YouTube stále rostou neuvěřitelným tempem kupředu.
  • Objevil se další fénomén – DubsmashTato aplikace umožňuje uživatelům přehrávat soundtracky k videím nahraných na vašich mobilních telefonech – klip, ve kterém se objevíte právě vy je doprovázen originální skladbou nebo filmovou scénou.
  • Hoverboardy

dubsmash

A co můžeme očekávat v roce 2016?

  • Live konverzace – sociální kanály sice umožňují sdílení okamžiků a fotografií, bohužel ale tyto sdílení nespojují lidi dohromady.
  • Knihkupectví se zcela změní
  • Speciální roboti – Zapomeňte na hodinky, které počítají vaše kroky. Třeba už v roce 2016 budeme používat velmi inteligentní roboty, kteří s námi budou mluvit, připomínat věci které se staly a dávat nám jedinečnou formu ,,rozšířené reality“, která nevyžaduje žádné čtení, jen pasivní pozornost.
  • Technické vychytávky, které se přes noc stanou senzací stejně jako v roce 2015 hoverboard
  • Všichni budeme napadeni hackery – ať už chceme nebo ne, některé osobní údaje prostě neochráníme
  • Umístění počítačů do různých částí oblečení
  • Jak se bude dařit společnosti Apple? Rok 2015 nebyl pro tuto společnost zrovna ten ,,nejlepší“.
  • Možná se dozvíme skutečné jméno zakladatele Bitcoinu
Štítky:

Natálie je další ženou v naší redakci magazínu Objevit.cz (celkově čtvrtou :-)). Věnuje se převážně novým technologiím, marketingu a sociálním sítím. Natálie se zajímá také o zdravý životní styl a pomocí Instagramu se snaží motivovat a inspirovat ostatní fitness nadšence.

Komentáře

Nahoru