Co to je backlight?
Backlight je outdoorová reklama billboardového typu. Jeho velikost odpovídá bigboardu, liší se ale v tom, že je zevnitř prosvětlený. Rozměrově jde nejčastěji o nosiče ve velikosti 9,6m x 3,6m a 12,8m x 4,8m.
Na backlightu bývají umístěny výrazné obrázkové prvky s jednoduchými slogany. Tyto reklamní plochy jsou stejně jako billboardy umístěny zejména podél frekventovaných silnic a dálnic,na nádražích, atd.
Hlavní výhodou backlightu oproti jiným outdoorovým reklamám je jejich velká viditelnost i v nočních hodinách díky osvětlení. Pro lepší efekt, lze u většiny backlightů podsvítit jak celou plochu, tak jen její vybrané segmenty. Navíc podle potřeb a přání klienta v optimálních intervalech zvýrání logo, slogany či jiné prvky.
Na backlightu bývají umístěny výrazné obrázkové prvky s jednoduchými slogany. Tyto reklamní plochy jsou stejně jako billboardy umístěny zejména podél frekventovaných silnic a dálnic, na nádražích, atd.
Výhody outdoorové reklamy:
Jelikož se billboardové reklamy dávají minimálně na dva týdny, lidé, kteří okolo nich chodí jim jsou vystaveni dlouho a potkávají se s nimi většinou dvakrát denně To způsobuje vysokou četnost zásahu reklamním sdělením. Jelikož právě opakování je základem budování povědomí o značce, hodí se venkovní reklama pro budování povědomí o značce v širokých cílových skupinách.
Na rozdíl od multimediální reklamy venkovní reklamu nelze vypnout. Outdoorová kampaň tedy působí bez ohledu na vůli příjemce.
Další výhodou je geografická flexibilita. Pronájem billboardu vybírat plochy v blízkosti místu prodeje.
Mezi hlavní nevýhodu je nutné zmínit, že kolemjdoucí mají jen krátkou chvilku na to, aby si prohlédli a přečetli jejich obsah.
Komentáře