Co to je billboard?

Billboard je outdoorová reklamní plocha, která je obvykle umístěna poblíž hlavních dopravních cest a na frekventovaných místech. Jeho nejtypičtější velikost je 5,1 x 2,4 metrů.

 

Na této ploše bývají umístěny výrazné obrázkové prvky s jednoduchými slogany. Billboardy jsou umístěny zejména podél frekventovaných silnic a dálnic,na nádražích, poblíž velkých obchodních center, někdy bývají také připevněny na stěnách budov apod.

billboard

Na billboard je vhodné umístit výrazné obrázkové prvky s jednoduchými slogany

Billboardy mívají ruzné rozměry. Na českém trhu je také možné využívat větší formáty venkovních nosičů. Svou reklamu můžete umístit na  bigboard, jehož rozměry jsou 9,6 x 3,6 m a nebo na megaboard, který se skládá ze dvou bigboardů.

Výhody  billboardu:

Jelikož se reklamní billboardy dávají minimálně na dva týdny,  lidé, kteří okolo nich chodí jim jsou vystaveni dlouho a potkávají se s nimi většinou  dvakrát denně To způsobuje vysokou četnost zásahu reklamním sdělením. Jelikož právě opakování je základem budování povědomí o značce, hodí se venkovní reklama pro budování povědomí o značce v širokých cílových skupinách.

Na rozdíl od multimediální reklamy venkovní reklamu nelze vypnout.  Outdoorová kampaň tedy působí bez ohledu na vůli příjemce.

Další výhodou je  geografická flexibilita. Pronájem billboardu vybírat plochy v blízkosti  místu prodeje.

 

Mezi hlavní nevýhodu je nutné zmínit, že kolemjdoucí mají  jen krátkou chvilku na to, aby si prohlédli a přečetli jejich obsah.

 

Druhy billboardů: 

  • statický
  • billboard s proměnlivou plochou
  • digitální
  • mobilní

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru