Co to je merchandising?

Přesný význam slova  merchandising  je: „Zajistit, že správné zboží se nachází na správném místě, ve správný čas a za správnou cenu.“ Protože prodejna je místo, kde dochází ke spotřebitelskému kupnímu rozhodování, je tato funkce je jedním z nejdůležitějších prvků v boji o zákazníka, podíl na trhu, celkové prodejnosti zboží a místo na trhu.

 

Hlavní náplní merchandisingu je zajištění odpovídajícího vystavení produktů a zvýšení atraktivity prodejny pomocí správného umístění zboží. Při tvoření merchandisingu se dbá na barevnou psychologii, uspořádání barev, vystavení pouze určitého množství kusů, dávání menších velikostí dopředu, atd.

merchadising

Správné uspořádání oblečení i doplňků – i o tom je merchandising

 

Tato komplexní péče o zboží a POP prostředky v místě prodeje zahrnuje např. :

– umístění zboží v regálech

– péče o místo prodeje

– další podpora prodeje

Hlavní  podíl na merchandisingu  má obsluha prodejny a skladu.  Lepší obchody mají přímo svého „visual merchandisingera,“ který má v popisu práce starat se o vzhled prodejny.

Každý to rád bez pravopisných chyb.

Komentáře

Nahoru