Čtyři bývalí zaměstnanci Googlu vyvrací mýty o SEO

Čtyři bývalí zaměstnanci Googlu vyvrací mýty o SEO

Dvacet let zkušeností s Google vyhledáváním. Přesně tak. Tito čtyři pánové přináší dohromady asi 20 let praxe v týmu Google Search Quality. Je tedy jasné, že tématu rozumí více než kdokoliv z nás. A proto se nám pokusí vyvrátit některé naše mylné názory ohledně SEO.

Fili Wiese, Kaspar Szymanski, Jonas Weber a Ariel Lambrecht za celý svůj život mluvili s velkým množstvím majitelů webových stránek, webmasterů a online podnikatelů. Rádi své názory prodiskutují a vymění si nápady s lidmi, kteří se o SEO zajímají, a pomáhají poskytovat ještě lepší řešení uživatelům.

Před třemi týdny strávili čtrnáct dní sérií seminářů o SEO  Německu. Mluvili anglicky i německy, probrali spoustu témat. Ale tím, jak se bavili s různými lidmi, odhalili také spoustu mýtů, které se o SEO povídají. Aspoň několik z nich se tedy pokusili vyvrátit.

Mýtus 1: Google, jako organizace, nemá rád lidi zabývající se SEO.

Ale vůbec ne. Dobrá SEO práce může ve skutečnosti Googlu pomoci zlepšit indexování a servírování obsahu, což je skvělá zpráva i pro jeho uživatele.

Mýtus 2: Stránky s vysokou autoritou mohou zdarma vyzkoušet více optimalizačních technik.

Špatně. Na základě našich zkušeností se každé stránce v Google Search Quality dostane stejné pozornosti a stejného zacházení.

Mýtus 3: V přístupu k boji proti webovému spamu existují rozdíly v různých jazycích.

Google Search Quality Guidelines (dokument v PDF) používá stejný způsob na všech jazykových trzích. Ale existují různé malé odchylky spamových technik používané v různých zeměpisných oblastech.

Mýtus 4: Google má rád stránky, na které se neustále přidává nový obsah.

Potenciálně ano, ale pouze tehdy, pokud jde o kvalitní obsah. Množství nového obsahu není tak důležité jako množství kvalitního obsahu.

Mýtus 5: Vytvoření kvalitního obsahu trvá příliš dlouho a je příliš drahé. Proč bych do toho měl investovat?

Vytvoření kvalitního obsahu opravdu může vyžadovat nějaké úsilí. Nicméně je třeba myslet na svou dlouhodobou strategii, ne krátkodobé příjmy. Kvalitní obsah je investicí do budoucna. Velmi kvalitní zdroje odpovídají na dotazy, které zadávají uživatelé. Často můžete zpozorovat, že k vytvoření dost kvalitního obsahu, se stačí podělit o nějaký specifický problém a jeho řešení. Uživatelé často hledají řešení svých problémů.

Mýtus 6: Interní odkazy nejsou důležité.

Ale ano, vnitřní propojení je důležité. Zvláště zvyšuje schopnost uživatelů pohybovat se po vašem webu. To je to, co byste měli optimalizovat.

ex-googlers

Zleva: Kaspar Szymanski, Ariel Lambrecht, Jonas Weber a Fili Wiese.

Mýtus 7: AdSense reklamy mohou snížit vaše hodnocení.

Přetížení stránky komerčním obsahem, jako jsou reklamy, může mít vliv na pořadí vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Ale rozhodně to není omezeno na konkrétní reklamní systém.

Mýtus 8: Viděl jsem v meta popisu jiných webových stránek podivné symboly jako ♥ ♫ ♣. Měl bych to taky udělat, jistě to zvýší mojí míru prokliku.

Jedná se o známou techniku přilákání pozornosti mezi všemi výsledky vyhledávání. To znamená, že se musíte zeptat sami sebe, zda by uživatelům tyto znaky mohly pomoci pochopit, o čem je váš web. My se tedy domníváme, že ne.

Mýtus 9: Pokud jde o opětovné posouzení žádosti, dostává se větším stránkám preferenčního zacházení.

Ne. Ve skutečnosti je to tak, že velké weby mají často velmi dobře zdokumentováno, co dělají, a mají často mnohem větší pracovní síly k vyřešení problému. Větší organizace může být proto rychlejší v řešení problému a může požádat o přehodnocení dříve, než menší. Pokud potřebujete pomoc s opětovným zvážením otázky, můžete jít na Google Webmasters fórum, kde se dočkáte bezplatného poradenství, nebo si najmout profesionálního SEO experta.

Mýtus 10: Žádné propojení s jinými webovými stránkami.

Zeptejte se sami sebe: Věřili byste vědecké zprávě bez citace jiných vědeckých zdrojů? S největší pravděpodobností ne. Doporučujeme tedy odkazovat na zdroje, kterým důvěřujete a které jsou relevantní k obsahu vašich stránek. Pokud si nejste jisti důvěryhodností zdroje nebo někoho, kdo zaplatil za odkaz na vašem webu, takový odkaz neuvádějte.

Mýtus 11: Když se zapojím do programu Google AdWords, budu v žebříčku vyhledávání zase o něco výše.

Jedinou odpovědí na tohle je: Ne, ne, ne! Je to jeden z nejstarších mýtů. Google vyhledávání a další služby Googlu, jako například AdWords, jsou od sebe navzájem zcela odděleny. Pro všechny z nich je velmi důležité zůstat nezávislý. AdWords tedy rozhodně nebude mít žádný vliv na změnu algoritmického hodnocení vašich webových stránek.

Mýtus 12: Existuje nějaký limit, jak dlouho bude zobrazována nějaká stránka, že?

Ne, Google bude zobrazovat všechny stránky ve výsledcích tak dlouho, dokud je budou uživatelé hledat.

Na další semináře se pánové chystají v Londýně, Kolíně nad Rýnem a dalších místech po celé Evropě. Pokud vám v hlavě leží další SEO mýty, ale na seminář do zahraničí se zrovna nechystáte, můžete jim je popsat do komentářů pod jejich článkem.

Nemáte prý hlavně ale nikdy zapomínat na to, že nejvíce důležití jsou pro vás uživatelé.

Komentáře

Nahoru