Dnes vyšlo 2 článků

Dá se vydělávat pomocí nošení triček? Pavel Kotyza to dokázal…

Dá se vydělávat pomocí nošení triček? Pavel Kotyza to dokázal…

Napadlo vás někdy, že byste mohli vydělávat jednoduše nošením triček s cizím logem? Stačí si vytisknout logo na tričko, obléknout si ho a natočit video. Je to vcelku jednoduché, ale málokoho by to napadlo. V Česku s tímto nápadem přišel Pavel Kotyza a je se na co dívat. My s ním dokonce máme vlastní zkušenosti….

Pavel Kotyza je dvaatřicetiletý student 5. ročníku Katedry marketingu a komunikace Fakulty Multimediální Komunikace na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Od svých dvaceti let se mu povedlo spustit několik start-upů a pracoval pro velké korporace jako je například Vodafone, Tiscali a další. Pavel se také zúčastnil investorského pořadu Den D a obdržel v něm investici 700 000 Kč na svůj projekt Shopguru.cz. Některé jeho projekty byly oceněny několika cenami a on sám se vedle toho všeho stal také členem dalších odborných institucí. Teď pracuje na své diplomové práci a ta nás zaujala…

Kupte si mě! Obléknu si vaše tričko a natočím se!

Pavel přišel s nápadem na zajímavý projekt. Ten se jmenuje NosímVašeTričko.cz a je to vlastně jednoduchá služba. Za poplatek si mohou provozovatelé internetových serverů, portálů, obchodů, majitelé společností a mnoho dalších objednat jednominutové video. To je však zajímavé tím, že je na něm Pavel oblečen do trička s logem dané společnosti nebo serveru, který tím i představí.

Jak to tedy probíhá? Jednoduše. Na stránkách Pavlova projektu si zájemce o video může objednat jeden z volných kalendářních dnů. V kalendáři se zobrazují loga v již zamluvených dnech. Objednávka vyžaduje nahrání loga, výběr trička a další informace.

Pavel následně zhotoví tričko, cena jeho výroby je 330 Kč. Tričko si oblékne, vybere zajímavou lokalitu a v ní natočí video, na němž je logo na tričku vidět. Pronese i pár slov a divákům propagovaný server představí.

Video je následně nahráno na Youtube.com a sdíleno na sociální sítě, zhotoveny jsou i fotografie nahrané opět na sociální sítě a to třeba i na Flickr. Vše je i na webových stránkách služby.

A jak to vypadá? Máme zkušenosti…

Nedalo nám to a museli jsme to zkusit. I my jsme si objednali jeden den a naše video vyšlo 12. ledna 2012. Komunikace s Pavlem sice chvílemi zlobila, bylo vidět, že má hodně zájemců a práce nad hlavu. Výsledek se nám však líbil, stejně jako představení našeho magazínu, jež Pavel sám vymyslel…

Podívejte se sami…

Problém jsme neměli ani s logem. Neměli jsme k dispozici vektorovou verzi, jíž zhotovíme co nejrychleji, ale Pavel si poradil i s PNG formátem a logo vypadalo skvěle. Video vyšlo podle plánu a nevznikl žádný jiný problém…

Je to efektivní? Pomůže to vůbec?

Samozřejmě se objevily názory o tom, jak podobná služba není efektivní. Pavel slibuje, že se v tričku bude pohybovat na veřejnosti, aby bylo logo co nejvíce na očích. Sdílené video může být rovněž shlédnuto mnoha lidmi. Ale co je donutí na daný web přijít?

NosímVašeTričko.cz je zajímavým způsobem propagace, od něhož sice nelze očekávat tisíce nových návštěvníků a potenciálních zákazníků, ale může přinést svoje ovoce. Video je sdíleno na sociální sítě a cena služby je relativně nízká. Začíná na pár stovkách a postupně roste. Roste však i počet lidí, co projekt sledují (na Facebooku, Twitteru, Youtube…).

Služba může rovněž propagovat aktuální akci nebo nějakou mimořádnou událost. Například spuštění nového serveru, služby, vyhlášení slev, upozornění na zajímavou akci a tak dále. Video je v takovém případě neobvyklým prostředkem, jak lidi zaujmout…

Pavlův nápad však není zcela originální. Inspiroval se americkým projektem IWearYoutShirt.com, jež představuje dokonce více lidí najednou. Ceny se pohybují v řádech stovek dolarů. V Česku se dříve objevil nápad videoblogera Meldika. Ten si oblékal trička, natáčel svoje videa a dostal se tak až do Austrálie…

Více o Meldíkovi se můžete dozvědět na jeho stránkách.

Pavel by do budoucna chtěl obsadit více měst. V každém by chtěl mít svoje lidi, točit videa a svoje služby tak nabízet přímo regionálně, což by mohlo zaujmout více firem…

Komentáře

Nahoru