Dal výpověď, protože vydělává virálním videem svého syna

David DeVore nahrál v roce 2009 na YouTube video svého syna s názvem „David po zubaři“. Během prvních třech dnů mělo video tři miliony zhlédnutí, o šest let později je to přes 129 milionů. A celé rodině vydělalo miliony korun.

V nedávném rozhovoru pro Cosmopolitan David DeVore přiznal, že jakmile se video stalo virálem, opustil svou práci v realitní kanceláři a už se tam nikdy nevrátil. Business Insideru zase v roce 2010 prozradil, že mu video vydělalo už 150 000 dolarů. Současné číslo neznáme, ale za těch pět let se určitě významně zvýšilo.

A co že na tom videu je?

Objevuje se na něm šestiletý Davidův syn, kterému v autě padá hlava po umrtvujících lécích, které dostal u zubaře. Zmateně říká, že nic necítí, a ptá se, jestli je tohle reálný život. Zjišťuje, že má dva prsty, křičí a ptá se, jestli se takhle bude cítit navždy.

Jak může tak staré video stále vydělávat?

David starší nepracuje dodnes. Tedy aspoň ne pořádně. Podle jeho slov je jeho jediným úkolem starat se o video. Musí investovat nějaké peníze zpět, aby se lépe šířilo.

„David After Dentist“ je podobně jako mnoho jiných virálních videí zapojeno do partnerského programu YouTube, který má podíl na zisku odhadem 45 % – 55 %. YouTube pustí na začátku videa reklamu a každé zobrazení vydělá asi jeden cent (čtvrt koruny). Připadá vám to málo? Zkuste to vynásobit 129 miliony zhlédnutí…

David se rovněž snaží šířit video i jinak. Jeho syn se objevil například v reklamě u příležitosti Super Bowl (finálového zápasu severoamerické NFL) a vydělal mu tím 12 000 dolarů.

Davida uvidíte v 16. vteřině reklamy (ptá se „Is this real life?“).

Takže příště můžete jít k zubaři s úsměvem, třeba vytrpěná bolest k něčemu bude 🙂

Komentáře

Nahoru