Daniel Piterák: Jak jsme se dostali se značkou Danny P. jako jediní Češi do Applu

Firma Danny P. se řadí se svým projektem ultratenkých peněženek mezi světovou špičku jako Bellroy a Charleston. Díky nápadu přidat k slim peněžence i pouzdro na iPhone se jako jediní z České republiky dostali se svým produktem do Apple Online Store. Zeptali jsme se majitele Daniela Piteráka, jak se jim to povedlo a jak celý projekt Danny P. vznikal.

danny p. daniel

Majitel Danny P. Daniel Piterák

Jak vás napadlo podnikat s ultratenkými peněženkami plus propojit je s kapsičkou na iPhone? Kdo vás inspiroval a proč zrovna „ultratenké“?

Začal jsem hledat obal, který by ochránil můj iPhone před poškrábáním a zároveň by splňoval veškerá má očekávání. Nechtěl jsem jeho promyšlený design schovávat pod kus plastu a tak jsem se začal dívat. Bohužel jsem neobjevil nic, co by dostatečně naplňovalo moje představy o designovém a zároveň funkčním pouzdře. A protože jsem vždy toužil nosit telefon společně s hotovostí, kartami a tradiční pouzdra mi nestačila, rozhodl jsem se vymyslet a vyrobit vlastní peněženku s pouzdrem na telefon. A proč ultratenké? Protože, kdo chce mít v kapse nafouklou bublinu.

ultratenké peněženky

Klasické ultratenké peněženky Danny P. bez pouzdra na iPhone

Jak se vyvíjel váš příběh? Co bylo vaší motivací? Kolik lidí a kteří stáli na počátku?

Když jsem se rozhodl, že si peněženku s pouzdrem na iPhone vyrobím sám, začal jsem s prvními nákresy a první model jsem vyrobil z papíru a sešil sešívačkou. Vím, že i malé detaily dělají výsledný rozdíl, a tak jsem oslovil kamaráda Lukáše – architekta a designéra v jedné osobě, který se do peněženek nadchnul. Založili jsme pak Danny P. společně. Motivoval nás výsledný produkt – kvalita, která bude splňovat naše očekávání. Od peněženek byl pak už jenom kousek se zaměřit i na další kožené doplňky pro může, jako jsou tašky, normální peněženky nebo opasky.

logo

Stejně tak je výjimečné designem i logo značky

Jak se liší teorie od vlastní zkušenosti? Co za překážky v začátku podnikání jste kupř. nečekali?

Nebylo jednoduché najít výrobce, který řemeslu opravdu rozumí a vyrobí produkt světové kvality. Strávili jsme spoustu času cestováním, vyjednáváním a vybíráním dílny. Hledali jsme nejen po Evropě ale i v Asii. Nakonec se ukázalo, že toho pravého výrobce pro náš produkt máme přímo u nás, v České Republice.

Jak jste vybírali materiály, řešili konstrukci? Kdo peněženky navrhoval? Co se nedařilo při výrobě?

Chtěli jsme opravdu kvalitní materiál. Před vypuštění prvních peněženek jsme vyzkoušeli řadu dodavatelů, ale nakonec jsme našli vynikající usně v Itálii. Představu o barvách jsme měli od začátku. Klíčové pro nás bylo a stále je vypouštět do prodeje pouze produkty, které jsou opravdu promyšlené. Někdy nám tak trvá i několik měsíců najít to správné řazení přihrádek, proto máme v kanceláři ke každému produktu několik “nepodařených” prototypů. Na designu každého našeho produktu se podílíme já s Lukášem, testujeme, dáváme připomínky, prototypujeme – jednoduše si hrajeme s každým detailem.

danny p. foto teamu

Majitel Danny P. na společné fotografii s designérem

Kolik lidí/zaměstnanců čítá v současnosti váš team? Jak výrobky testujete na lidech?

Celkově je nás dnes sedm. S Lukášem společně řešíme design. Já pak navíc řeším operativu a komunikuji se zákazníky. Následně máme lidi na marketing a ve skladu. Pomalu ale jistě rosteme. Jak jsme ale již říkal, produkty si testujeme sami. Protože Danny P. vzniklo z naší potřeby, chceme aby i další produkty byly “chytřejší” než ty, které se na trhu běžně prodávají. Jednoduše chceme, aby byly Lepší každým dnem. Třeba nedávno představené pouzdro pro golfisty jsme zkoušeli přímo na greenu tak, abychom na nic opravdu nezapomněli. Ale na lidech netestujeme, respektive testujeme společně s kolegy a kamarády.

Jaká byla cesta do Applu? Dostali jste se do Apple Store jako jediní z ČR. Provázela vás nějaká úskalí? Co vás příjemně překvapilo?

Seděl jsem doma u počítače a pracoval, když z ničeho nic přišel email z Applu. Je to neskutečný pocit, když takto světoznámá firma má zájem o váš produkt. Celá spolupráce s Applem probíhala bez problému, jen některé věci trvají déle, protože je to velká firma s různými procesy a my jsme pro ni jen zrnko v jejích dalších aktivitách. Pro nás to byla zcela nová a velká zkušenost, se kterou jsme se dříve nesetkali. Museli jsme například poslat 20 kusů peněženek na testování, které trvalo několik týdnů. Hodnotili pět bodů a u všech musí výrobek projít, výsledkem je – prošel/neprošel, víc informací se od nich následně nedozvíte. Pokud vím, tak jsme stále jediní Češi, kteří se dostali do amerického Apple Online Store.

appleKolik kusů jste už skrze Apple Store prodali a datum, kdy jste u nich začali (podepsali smlouvu)? Máte v Apple Online Store celý svůj sortiment a nebo měli zájem pouze o peněženky s pouzdrem na iPhone?

Apple si na svůj e-shop vybírá dodavatale vždy na čtvrt roku, aby měl stále novou nabídku pro zákazníky. My jsme na americkém Applu prodávali pouze hnědé peněženky na iPhone na přelomu roku 2015 a 2016. Smlouvy se podepsaly dříve než začal samotný prodej. Je to poměrně dlouhý proces než se začne prodávat. V Americe jsme byli zalistováni v prosinci 2015 a v Evropě v lednu 2016.

danny ppp

Peněženka Danny P. s pouzdrem na iPhone

Jak finančně výhodné je spolupracovat s gigantem Apple? Podmínky jsou poctivé nebo využívají svého postavení?

Bohužel o tomto nemůžeme mluvit. Ale věřte, že to je vyýhodné pro obě strany.

A jak silně žije v Applu odkaz Steva Jobse? Byli jste se tam podívat osobně nebo vše probíhalo pouze na dálku?

Nedokážu říct, protože se vše řešilo online a telefonicky.

Jste v České republice k dostání také v kamenných obchodech nebo jedete primárně skrze internet?

Danny P. je primárně e-shop. Nicméně máme navázána partnerství s několika kamennými prodejnami, kde si zákazníci mohou prohlédnout naše výrobky na vlastní oči. Nově máme celé portfolio v The Adress Idea blízko Václavského náměstí. V Praze pak naše zboží najdete například v Gentleportu nebo ve SIGNATURE store & cafe ve Vnitroblocku. Showroom máme pak v Karlíně na Rohanském nábřezí. Nyní hledáme obchody v Brně. Díváme se ale i po světě, partnera máme například i v Australii.

danny p.

Nemusíte se spoléhat pouze na klasiku v černé, Danny P. nabízí i jiné alternativy

Jak řešíte PR? Primárně přes soc. sítě nebo volíte jiný způsob, jak dostat vaše produkty do povědomí veřejnosti?

Dnes hlavně sociální sítě a důraz na zákaznickou zkušenost. Naším cílem je se zákazníky aktivně komunikovat jak pod reklamami na sociálních sítích, tak i ve zprávách a e-mailech, které dostáváme. Je to mravenčí práce, ale nese své plody. Stejně tak žádáme zákazníky o recenze produktů, které se automaticky zobrazují na našem webu. Nemáme tam žádné “fejkové” recenze ani žádné nemažeme. Vlastně se na PR díváme tak, že musíme zákazníkům nabídnout vynikající zážitek, od balení až po tonalitu e-mailové komunikace. Také navazujeme spolupráci s různými influencery a portály po celém světě, kteří ve svých příspěvcích hodnotí právě naše produkty nebo je srovnávají s konkurencí.

modrá

Je libo místo černé klasiky pouzdro na iPhone barvy Ocean Blue?

Jaké invence a produkty chystáte do budoucna? Jaké touhy a cíle vás ženou dál?

To, co nás žene dál je nápad a nadšení. Ve firmě se řídíme mottem “Lepší každým dnem”. Chceme se tak dále posouvat a vymýšlet věci, které třeba i na trhu nejsou. Pokaždé když vymyslíme nový produkt je to stejně vzrušující, i když víme, že než bude dostupný pro zákazníky, uběhne několik měsíců. Prioritně nyní pracujeme na Business peněžence, která je momentálně ve fázi prototypování. Vlastně už máme vyrobených několik prototypů a stále nejsme spokojeni. Samozřejmě přemýšlíme i nad dalšími produkty – nicméně ty ještě neprozradím.

Vaše značka nejsou jen peněženky, ale i jiné výrobky, že?

Ano, od roku 2013, kdy jsme začali s peněženkou s pouzdrem na iPhone, se naše portfolio rozrostlo o několik dalších produktů. Když bychom zahrnuli všechny barvy, ve kterých produkty nabízíme, dostali bychom se na desítky výrobků. Zákazníci si mohou vybrat mezi různými druhy peněženek, od opravdu tenkých jako je pouzdro na karty po cestovní peněženku, kam se vleze pas a vše, co k cestování je třeba. Dnes máme v nabídce také opasky nebo kožené tašky. Nejnovějším produktem, který jsme vypustili do světa, je pouzdro na golfovou score kartu.

kompletStudujete konkurenční slim wallets? Jako Bellroy, Charlestona atd.? Co si o nich myslíte? Je na trhu v této oblasti stále co nabídnout a jaká je poptávka?

Samozřejmě, že sledujeme. Ale spíše se soustředíme se primárně na naši značku. Nechci tak hodnotit konkurenty. Jinak u nás poptávka neustále roste. Začínáme se stávat známějšími, o naše výrobky je tak rostoucí zájem. Například se říká, že letní měsíce jsou pro e-shopy nejhorší, my naopak toto léto zažíváme super růst.

Jak lze harmonicky spojit rodinu a podnikání? Daří se vám najít si volný čas? Pokud ano, jak se vám to podařilo?

Všechno jde, když se chcete. Já například stále hraji závodně pozemní hokej a nikdy bych se jej nevzdal. To stejné platí i o rodině, která je pro mě na prvním místě. Samozřejmě, že podnikání je věc, do které musíte vložit spoustu úsilí, ale také vám v určitých věcech dává volnost, která se pak promítá i do osobního života. Začátky byly určitě náročnější, ale nyní se plno věcí v businessu automatizovalo a nemusí podléhat takové kontrole jako dřív.

Processed with VSCO with hb2 preset

Pouzdro Danny P. na bankomatní karty – produkty lze pořídit i s vlastním monogramem

Co jsou vaše životní priority?

Myslím, že pro každého by měla být na prvním místě rodina a ani u mě to není jinak. Po rodině je to určitě Danny P. Na začátku máte vizi, která se v průběhu mění a očekávání rostou, je to prakticky nekonečný růst a záleží jen na vás, jak daleko se chcete dostat. Danny P. už spolklo mnoho mého času a úsilí, a o to těžší by bylo se jej vzdát. Také je to určitě sport, bez kterého jednoduše nedokážu fungovat.

Plánujete expanzi? Případně na jakém trhu vás všude najdete krom České republiky?

Původně jsme cílili pouze na americký trh, protože jsem nějakou dobu pobýval a pracoval v New Yorku. Věděl jsem, jak to tam chodí, a především jsem si uvědomoval obrovskou kupní sílu. Také zastoupení Apple výrobků je v Americe mnohem větší než v Evropě nebo v České republice. Věřil jsem tomu, že když se to chytne tam, můžeme poté expandovat i do Evropy a zbytku světa. Jsme velmi rádi, že se to chytlo. Nyní zasíláme balíčky hlavně do USA a po ČR. Nyní je ale největším trhem pro nás Česká republika a přemýšlíme, že se zaměříme na okolní státy.

Jaké osobnosti z podnikatelského byznysu jsou vašimi vzory? Které jsou vaše best of knihy, které vás posunuly?

Vzor tak úplně nemám. Každý podnikatel je inspirativní a má čím obohatit druhé. Z těch známých asi nejvíce Elon Musk – strašně mě baví ta jeho všestrannost, kde bourá  zaběhlé stereotypy =>  aby byl člověk v něčem dobrý, tak musí dělat jen jednu věc a dlouho. Čtení knih není úplně mojí největší zálibou a proto nemám žádnou, kterou bych vyzdvihl.

Mac book air

na karty růžová

Danny P. začal myslet i na ženy, najdete v sortimentu i růžovou barvu (obal na MacBook a karty)

Pokud byste měli vzkázat čtenářům, kteří uvažují o podnikání, jedno moudro nebo dát nějaké rady ohledně podnikaní – co by to bylo?

Je to hodně těžké a je třeba s tím počítat. Člověk v poslední době vidí  jeden úspěšný příběhy za druhým, ale nikde se moc nedočtete, jak to probíhalo před tím, než úspěch přišel, a kolik jiných lidí dělalo to stejné a neuspělo. To je stejné, jako když někdo vyhraje olympiádu – každý chce být jako on a že to přece nemůže být až tak těžké. Ale nevidíte už ty miliony dalších sportovců, co se jim nepovedlo dostat na olympiádu natož vyhrát zlato. Co z toho plyne je, že úspěchu předchází těžká dřina, nechcete to tak vzdávat a začít makat.

Komentáře

Nahoru