Darksiders

[raw][hodnoceni][/raw]

[raw][/raw]

Žánr: akce, dobrodružná
Platforma - PC/ PS3/ X360
Multiplayer: ne
Vydání - 26.03.2013
Vývojáři: VigilGames
Autor recenze - František Soukup

Chcete hru, kde se budete soustředit převážně na akci v doslova epickém prostředí? Chcete se hlavně pořádně odreagovat a ostatní je vám jedno? Darksiders tedy zřejmě splňují  vaše požadavky.

Minimální požadavky

OS: Windows XP SP3, Vista SP1, Windows 7, DirectX 9.0c
CPU:AMD Athlon 64 Processor 3800+ 2.4Ghz or better, Intel Pentium 4 530 3.0Ghz Processor or better
RAM:
1GB XP, 2GB Vista / Windows 7
Velikost na HDD: 12GB
GPU:NVIDIA (GeForce 8800/GeForce GT220) 256MB nebo lepší, ATI Radeon X1900 256MB nebo lepší ( nutná podpora pro pixel shader 3 )

Odemknutí kosy „The Harvester“:

Pauzni hru, jdi do „Options“, vyber „Enter Code“ a zadej kód: „The Hollow Lord“ Potom navštiv Vulgrima a získáš kosu „The Harvester“.

Všech deset lokací Abyssal Armor setu:

Lokace všech artefaktů:

Lokace Life Shardů:

Lokace Wrath Shardů:

Hned pro začátek bych rád zmínil, že tato hra ale není stavěna pro klávesnici a myš, takže raději běžte honem do obchodu koupit nějaký pořádný gamepad. Díky němu se totiž váš hrdina pohybuje mnohem ladněji a  zvládnete vše dělat rychleji a lépe. Na klávesnici je ovládání takové zbrklé.

Andělé a Démoni, nebylo to už někde?

Hra vás zasvětí do nepříliš zajímavého a všedního příběhu, kdy se proti sobě vrhly dvě strany. V tomto případě se jedná o nebesa a peklo. Všude je tedy samý démon, anděl, stvůra a nestvůra. Vše zasazeno v pěkném, dalo by se i říci krásném grafickém kabátku. Mezi tisíci řadových nepřátel, které musíte rozdrtit, se vyskytne občas i nějaký ten boss ze kterého jsou dropy ve stylu GoW, tedy duše.

Na duších funguje i celý herní obchodní systém, jelikož za duše se léčíte, kupujete si nové věci a celkově byste bez duší nepřežili. Zmiňoval jsem bossy, měl bych tedy zmínit i jeden jejich malý nedostatek – bossové se dají „naučit“, podobně jako např. v Terrarii. Musíte vědět jak na ně a poznat jejich slabiny, abyste je zvládli překonat, pak už to ale bude velmi lehké.

Velké pěkné lokace = nekonečné běhání po mapě?

Pro rychlejší cestování, se na mapě vyskytují „hadí díry“ avšak já osobně jsem radši chodil pěšky. Navíc pokud nějakou lokací projdete a dostanete se dále, neznamená to, že se tam již nevrátíte, jelikož autoři vložili do hry zajímavý systém, kdy se na určité místo v lokaci dostanete jen když máte např. určitou schopnost, kterou získáte až později. V této dříve nedostupné části pak naleznete Různá vylepšení, zbroj a podobně.

Hru vám zpestřují kromě bossů a krásného prostředí i logické hádanky, které vás ale nepotěší. Určite někoho nadchnou, ale mě se sem moc nehodí. Prostě, hra je o destrukci, zabíjení a celkově je to prostě jen rubačka k odreagování. Člověk se tedy těší domů po škole/práci, a pak musí ještě řešit mnohdy složité prostorové hlavolamy? NE! Probůh, proč?

I když má hra nedostatky…

Říkal jsem to a ještě to asi párkrát zmíním:

Audiovizuální zpracování? Boží.

…Věděli jste, že grafický styl a textury navrhoval Joe Madureir (pro neznalce: komixový kreslíř)? Dabing je také dokonalý a přidává na atmosféře, která by se zde dala krájet. Hra je ale i dobrá na již zmiňované večery plné zuřivosti, kdy musíte pro uklidnění prostě pozabíjet tuny nepřátel. Na to by se hra dala také doporučit. Celkově se mi hra líbila, pominu-li to, že se nedá bez gamepadu téměř hrát a logické hádanky které mě v tomto žánru mírně iritovaly. Ohraný příběh nikomu nevadí, pokud od hry dopředu nějakou „superzápletku“ a nejasný konec nepožaduje.

 

 

Již delší dobu se soustředí na Informační Technologie, mobilní zařízení, hardware celkově a vůbec všechno, co může studenta zajímat.

Komentáře

Nahoru